• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 10 آبان 1401
کد مطلب : 175691
+
-

یک ماجرا و چند روایت

کمیته انضباطی فدراسیون کشتی پس از دیسکالیفه شدن غلامی تشکیل جلسه می‌دهد

یک ماجرا و چند روایت

 کمتر کسی فکر می‌کرد تیم کشتی آزاد ایران در مسابقات امیدهای جهان به‌عنوان قهرمانی نرسد ولی تمام اتفاقات دست به‌دست هم داد تا تیم پرستاره آزاد صاحب رتبه دومی شود. در روز قرعه کشی محمد نخودی که در رده بزرگسالان2‌مدال نقره جهان را در کارنامه دارد، با قرعه رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد تا نخستین شوک به تیم ملی وارد شود. پس از این اتفاق سجاد غلامی، کشتی‌گیر 86‌کیلوگرم ایران هم دیسکالیفه شد و از جدول کنار رفت تا قهرمانی هم از دست برود. حواشی دیسکالیفه شدن غلامی به حدی زیاد بود که امروز قرار است کمیته انضباطی فدراسیون کشتی تشکیل جلسه دهد و اتفاقات رخ داده در مسابقات امیدهای جهان را بررسی کند.

سرم دردسرساز
جلسه کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با دعوت از پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد، امید قاسمی پزشک تیم، هادی عباسی تدارکات تیم و خود شخص غلامی برگزار می‌شود تا رأی خاطیان پرونده پس از بررسی‌های انجام شده اعلام شود. سجاد غلامی در کشتی نخست خود در مقابل ترنت هیدلای از آمریکا حاضر شد و درحالی‌که 6‌امتیاز پیش بود با نتیجه 15بر 6 نتیجه را واگذار کرد. او طبق روال در روز اول دیگر در سالن مسابقات کاری نداشته و درصورت راهیابی حریفش به فینال، فرصت این را داشته که در شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش کند. حریف آمریکایی سجاد به فینال رسید ولی قبل از شروع رقابت‌های روز دوم او به‌دلیل استفاده از سرم آن هم در روز اول از دور مسابقات حذف شد. حذف غلامی ضربه سختی به تیم ایران زد و شاگردان درستکار با 2‌کشتی گیر کمتر نسبت به رقبا با اختلاف تنها 6‌امتیاز از تیم اول(گرجستان) در رده دوم قرار گرفتند. دومی دنیا بسیار ارزشمند است ولی برای تیم ایران که ترکیبی پرستاره داشت و توانست 4‌مدال طلا و یک مدال‌نقره کسب کند، نایب‌قهرمانی اصلا خوشایند نیست.

محرومیت نچسب
ماجرای دیسکالیفه شدن غلامی روایت‌های مختلفی را به همراه داشته ولی چیزی که همه اعضای تیم به آن اذعان دارند تزریق سرم سدیم کلرید در روز اول مسابقات بوده که آن‌هم در محل برگزاری بازی‌ها انجام شده است. به‌گفته حاضرین سجاد غلامی بعد از شکست در مقابل کشتی‌گیر آمریکایی دچار افت فشار و ضعف می‌شود و دلیل تزریق سرم همین مسئله بوده ولی سؤال این است که چرا سرم در سالن گرم مسابقات تزریق شده است؟ درحالی‌که مسئولین تیم می‌دانستند استفاده از هر ماده‌ تزریقی در جریان مسابقات تخلف است مگر اینکه به اطلاع مسئولین اتحادیه جهانی رسانده شود. ابهام بزرگ‌تر این اتفاق هم این است که اگر نیاز هم به تزریق سرم بوده چرا در هتل تزریق نشده است با علم بر اینکه کار غلامی در روز اول با یک شکست تمام‌شده بود؟ سؤال بعدی که بسیار مورد بحث است و توضیحات مختلفی از گوشه و کنار شنیده شده، تناقضات روایت‌های مختلف حاضرین در مورد این است که سرم با اجازه چه شخصی به غلامی تزریق شده است.

محرومیت 2‌ساله غلامی؟
جلسه کمیته انضباطی امروز از این نظر بسیار حائز اهمیت است که روایت‌های مختلفی وجود دارد. پزشک، کشتی‌گیر و کادر فنی هر کدام‌یک داستانی تعریف می‌کنند و به همین دلیل با نظر رئیس فدراسیون به کمیته انضباطی فراخوانده شده‌اند. فدراسیون کشتی همیشه اصرار به عدالت داشته و جلسه امروز محک جدی برای فدراسیون است تا هرکس به اندازه قصوری که داشته، مجازات شود. به هر حال سجاد غلامی کشتی‌گیر جوانی است که در حال‌حاضر در تیم زیر 23‌سال حضور دارد و تا سال‌ها می‌تواند برای ایران افتخار آفرینی کند و حکمی که برایش صادر می‌شود در آینده او تأثیرگذار خواهد بود. البته یک نگرانی بزرگ‌تر درخصوص او وجود دارد و آن هم گزارشی است که اتحادیه از اتفاقات مسابقات جهانی به وادا داده است. برخی از کارشناسان معتقدند در بهترین حالت 2‌سال محرومیت در انتظار اوست. البته طی چند روز گذشته پیشکسوتان کشتی ازجمله علیرضا رضایی و تقی اکبرنژاد صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اند که به‌نظرشان کمترین تقصیر متوجه پزشک و کشتی‌گیر است و حالا باید منتظر نظر کمیته انضباطی ماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید