• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 3 آبان 1401
کد مطلب : 174999
+
-

وقت گفت‌و‌گو

حضور سخنگوی دولت در دانشگاه‌ها، می‌تواند آغازی برای گفت‌وگوهای رودرروی مسئولان با معترضان باشد

گزارش2
وقت گفت‌و‌گو

در ادامه روند حضور مسئولان در دانشگاه‌ها که با هدف گفت و شنود میان مسئولان و دانشجویان و پاسخ به سؤالات و رفع ابهامات آنان انجام می‌شود، علی ‌بهادری جهرمی، سخنگوی دولت به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران رفت.
به گزارش همشهری، سخنگوی دولت در این نشست، با اشاره به شعارهای رایج امروز مانند زن، زندگی، آزادی این شعارها را ادامه تحقق شعارهای انقلاب و آبادی کشور دانست و گفت: «جامعه ما نخبه و ممتاز است و از این جمعیت و منابع سرشار و غنی انتظار می‌رود کشوری تولید شود و حاکمیتی شکل بگیرد که در سطوح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.» بهادری‌جهرمی خطاب به دانشجویانی که هنگام سخنرانی او شعار می‌دادند و قصد متوقف کردن سخنرانی‌اش را داشتند، گفت: «از ویژگی‌های دیکتاتوری که بد است این است که اجازه شنیده شدن صدای مخالف را ندهد. پیشنهادم این است که اجازه شنیده شدن صدای مخالف داده شود، ولو اینکه بد سلیقه باشد و شیوه‌های بیان او نیز مناسب نباشد. این سلیقه من است و در حد توان با کنار آمدن با این بد سلیقه‌ها که خواهران و برادران ما هستند با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.»
وی ادامه داد: «ما می‌توانیم اعتراض خودمان را به‌درستی بیان کنیم.» در این هنگام برخی افراد با شعارها و الفاظ ناشایست سخنگوی دولت را مورد خطاب قرار دادند، اما سخنگوی دولت به موضوع درگذشت مهسا امینی اشاره کرد و گفت: «این دولت آنقدر غیرت داشت که به محض اینکه حادثه ناگوار درگذشت دختر این ملت، مهسا خانم امینی را شنید، به محض انتشار خبر، شخص رئیس‌جمهور در سفر خارجی دستور پیگیری دادند و به محض ورود به ایران با پدر ایشان حرف زدند. مسئولان در سطح ملی پرونده را پیگیری کردند و مورد مطالبه قرار دادند. بعید می‌دانم دولتمردانی با غیرت‌تر از این دولتمردان را در هیچ کجای جهان بتوان پیدا کرد.»
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره اعتراض‌ها به درگذشت مهسا امینی خاطرنشان کرد: «درگذشت مهسا امینی بهانه، جرقه و حادثه تلخی برای نمایان شدن اعتراض‌های گذشته بود. نباید فکر کرد که این حادثه برای شما تلخ است و برای دیگران تلخ نیست. تلخی این خبر را متوجه می‌شوم و با گوشت، پوست و استخوانم معنای درگذشت دختر را هضم می‌کنم و می‌فهمم که چقدر از دست‌دادن دختر تلخ است.» بهادری‌جهرمی با اشاره به اینکه مشکلی با اهانت‌هایی که برخی دانشجویان به او می‌کنند، ندارد، از درگیری میان برخی دانشجویان حاضر با یکدیگر و اهانت‌های آنان نسبت به هم ابراز تأسف کرد و گفت: «اهانت دانشجو به دانشجو درست نیست و احساس می‌کنم اگر در این محل نباشم این فضا آرام می‌شود. من معترض را تحمل می‌کنم، اما می‌بینیم که دوستان یکدیگر را تحمل نمی‌کنند. برای همین پیشنهاد می‌کنم جلسه را به زمانی موکول کنیم که افراد یکدیگر را تحمل می‌کنند.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید