جدیدترین گفتوگوی کلینت ایستوود پس از یکدهه
چهکسی گفته رسانه چاپی مرده است؟ اخیرا مجلاتی چون سینماسکوپ و توتالفیلم تعطیل شدهاند و تصمیم گرفتهاند تنها بهصورت آنلاین فعالیت کنند. با این حال، گروهی عاشق سینما ظاهرا این خبر را نشنیدهاند. متروگراف بهتازگی معرفی شده و برای شماره نخستش توانسته گفتوگویی استثنایی منتشر کند. نیک پینکرتون، روزنامهنگار و سردبیر ارشد متروگراف در گفتوگویی کمنظیر و جامع با کلینت ایستوود به مرور کارنامه طولانی او پرداخته است. احتمالا این تنها مصاحبهای است که ایستوود در دهه جاری انجام داده است. ایستوود برای فیلم سال گذشتهاش «هیأت منصفه شماره ۲» هیچ تبلیغی نکرد و حتی در مراسم اکران جهانی فیلم در جشنواره مؤسسه فیلم آمریکا (AFI) نیز حاضر نشد و راستش، حق هم دارد. این مرد ۹۵ سال دارد و دیگر نیازی به اثبات چیزی ندارد. او حتی میتوانست از برادران وارنر بهخاطر پخش فیلم در سرویس استریم انتقاد کند، اما مسیر محترمانهتری را برگزید و ترجیح داد درباره این موضوع سکوت کند. متن کامل گفتوگو در وبسایت متروگراف منتشر شده است. ایستوود در آن درباره کارنامه خود بهتفصیل سخن گفته و از مسیرش از یک بازیگر تلویزیونی در سریال «روهاید» تا تبدیلشدن به فیلمسازی صاحبسبک حرف زده است. او از تجربههای اولیهاش با استادانی چون سرجیو لئونه و دان سیگل یاد میکند و درباره سبک کارگردانیاش توضیح میدهد؛ ازجمله علاقهاش به فیلمبرداری سریع و انجامدادن تعداد کمی برداشت برای هر صحنه. پینکرتون در این گفتوگو از او درباره شایعاتی که ادعا میکردند «هیأت منصفه شماره ۲» آخرین فیلمش خواهد بود، نپرسیده است؛ درحالیکه من برعکسش را شنیدهام. سال گذشته، مقالهای در هالیوود ریپورتر با نقلقولی پرتکرار مدعی شد که ایستوود با ساخت «هیأت منصفه شماره ۲» میخواسته «با سری برافراشته در غروب آفتاب ناپدید شود».