• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 3 خرداد 1397
کد مطلب : 17494
+
-

بدن‌سازی‌ در تعطیلات با امکانات شهرداری تهران

گفت‌وگو با فرزانه توسلی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان

بدن‌سازی‌ در تعطیلات با امکانات شهرداری تهران

محمود مولایی | خبرنگار

تیم ملی فوتسال بانوان برخلاف تیم‌های ملی آقایان با امکانات اندک توانست قهرمان آسیا شود. بنابراین، در مراسمی که شهرداری تهران برای حمایت از بانوان فوتسالیست‌ برگزار کرد، استفاده از اماکن ورزشی برای این قهرمانان رایگان اعلام شد. فرزانه توسلی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان در گفت‌وگو با همشهری درباره این مسائل صحبت کرده است.

خانم توسلی، خدمات شهرداری برای شما و دیگر ملی‌پوشان فوتسال چه کمکی می‌کند؟

واقعیت این است که ما چند روز پیش در خدمت شهرداری بودیم و از ما تقدیر به عمل آمد. در همین مراسم صحبت شد که ما بتوانیم از اماکن ورزشی تهران به صورت رایگان بهره‌مند شویم. اختصاص دادن چنین امکاناتی برای تیم ملی فوتسال بانوان نیاز بود و خوشبختانه این امکان فراهم شد. بعد از این مراسم از خانم کاکاوند(سرپرست تیم ملی فوتسال بانوان) پرسیدم که آیا این امکانات تنها به منطقه 22اختصاص دارد که ایشان گفت همه اماکن ورزشی تهران را در برمی‌گیرد. این اتفاق خوبی است. چون ما در مقاطعی از سال نه مسابقه داریم و نه اردو، به همین دلیل برای حضور در سالن بدنسازی هزینه‌ای پرداخت می‌کردیم. الان با امکاناتی که شهرداری برای ما درنظر گرفته و با تدبیر اندیشیده‌شده، این مشکل برطرف شده است.

معمولا تیم‌های ملی آقایان امکانات بسیاری برای حضور در رقابت‌ها دارند، درست برخلاف تیم‌های بانوان. با بهره‌مندی از اماکن ورزشی تهران چه مشکلات دیگری از دوش ملی‌پوشان
فوتسال بانوان برداشته می‌شود؟


آقایان اکثرا امکانات دارند و برای حضور در اردوهای تیم ملی مشکلی ندارند. قبلا در کمپ تیم‌های ملی سالن بدنسازی بود و مابین اردوها ما از امکانات این سالن استفاده می‌کردیم، اما بعدها این سالن به تیم کی‌روش اختصاص پیدا کرده و به همین دلیل، ما برای تمرین بدنسازی به مجموعه ورزشی انقلاب می‌رفتیم. الان با تمهیدات جدید شهرداری مشکلی از این بابت نداریم و می‌توانیم به‌طور رایگان از سالن‌های بدنسازی استفاده کنیم.

آیا شهرداری می‌تواند در کشف استعداد فوتبال و فوتسال بانوان کمک کند؟

به‌نظر من، نخستین موضوع در رأس هر کاری این است که از افراد کاربلد استفاده شود. اگر ما از هر کسی در جای خودش استفاده کنیم، معضلات خودبه‌خود رفع می‌شود. امکانات شهرداری زیاد است و با مدیریت مسئولان می‌توانند زمینه کشف استعدادها را فراهم کنند. یعنی وقتی مربیان کاربلد در رأس کار قرار بگیرند، بازیکنان بااستعدادی کشف می‌شوند. از بین ورزشکاران کسانی هستند که دنبال کار در شهرداری هستند و آنها می‌توانند در کشف استعداد به شهرداری کمک کنند. چون تخصص دارند و همین‌ها به بازیکن‌سازی و کشف استعداد کمک می‌کند. من امیدوارم شهرداری در مورد فوتسال بانوان حرکتی رو‌به‌جلو انجام دهد. چون بعد از قهرمانی تیم ملی در آسیا مردم علاقه‌مندی خود را به این رشته ورزشی نشان دادند. همین استقبال مردم می‌تواند زمینه‌ ارتقای فوتسال بانوان را فراهم کند. قبلا ما می‌دیدیم که خانواده‌ها از ورزش‌هایی مانند والیبال و بسکتبال بانوان استقبال می‌کردند و فرزندان خود را به سمت این ورزش‌ها می‌فرستادند. اما الان از فوتسال هم استقبال می‌کنند، یعنی نگاه خانواده‌ها تغییر کرده و اگر اصولی در جهت کشف استعداد اقدام شود، در آینده بانوان فوتسالیست‌ زیادی خواهیم داشت.

شما به‌عنوان یک شهروند تهرانی، شهر را چگونه می‌بینید؟ 

خیلی وقت‌ها دوست داشتم به پارک بروم و بدوم، اما برایم سخت بود. به همین دلیل احداث مجتمع‌هایی مانند شهربانو که به بانوان اختصاص دارند، خیلی به من کمک کرد. یعنی حالا راحت به مجتمع شهربانو می‌روم و ورزش می‌کنم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید