• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 3 خرداد 1397
کد مطلب : 17493
+
-

افطار در آب و آتش

 سارا تمیزکار | خبرنگار

از افطار تا سحر می‌توان پرسه زد در باغ‌های زیبای قطب گردشگری پایتخت. از افطار تا سحر می‌توان به تفریح و تفرج رفت و سیر و سیاحت در منطقه‌ای که این روزها میزبان هزاران شهروند تهرانی است. منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، در رمضان امسال چهره‌ای متفاوت به‌خود گرفته‌ است؛ چهره‌ای تازه که در آن شهروندان بسیاری را میزبانی کرده و جشنی تازه به‌نام «جشنواره باغ رمضان» را برگزار می‌کند.

هر شب در این منطقه فرهنگی و گردشگری بیش از هزار افطار به شهروندانی که به منطقه عباس‌آباد می‌روند، داده می‌شود. می‌توان اذان مغرب را در بوستان آب و آتش شنید، در کنار داستان حضرت ابراهیم(ع) به مجموعه‌های گردشگری منطقه فرهنگی و هنری عباس‌آباد سرکشی کرد، از گنبد مینا بازدید کرد و در سفری آسمانی، سیارات و ستاره‌ها را دید و از فراز پل طبیعت، تهران متفاوتی را تماشا کرد.

منطقه عباس‌آباد از افطار تا سحر بیدار است. از افطار تا سحر، میزبان شهروندانی است که به این منطقه می‌روند. جشنواره باغ رمضان در دلش اتفاقات بسیاری دارد. گذشته از خدمات رایج بوستان‌ آب و آتش و بوستان بنادر و گنبد مینا و بوستان نوروز، برنامه‌های گسترده‌ای برای شهروندان در این منطقه تدارک دیده شده ‌است. درست در همان ابتدای بوستان آب و آتش، «شهر کودک» بنا شده است؛ شهری که با محصولات فرهنگی و هنری متعدد، به کودکان خدمات‌رسانی می‌کند و در کنارش نیز برنامه‌های مختلفی مانند بازی هوش و سرگرمی برای خانواده‌ها تدارک دیده است. کمی آن‌سوتر و بعد از بوستان آب و آتش نرسیده به پل طبیعت، جشنواره «نان و خرما» برپاست که فضایی تازه به شب‌های رمضان تهران داده است. کمی آن‌سوتر و بعد از پل ابریشم، حوالی گنبد مینا، غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات اقوام میزبان شهروندان است. همه این اتفاقات در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد رخ می‌دهد. این منطقه از اذان مغرب تا اذان صبح در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است. تور ویژه گردشگری شبانه در این منطقه راه‌اندازی شده‌است و با استفاده از خودروهای برقی شهروندان را به گوشه‌گوشه منطقه عباس‌آباد می‌برد و با هدایت راهنمایان، از منطقه عباس‌آباد چهره‌ای تازه به بازدید‌کنندگان ارائه می‌دهد.

این روزها منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، فرصتی تازه برای گذران متفاوت‌ترین رمضان تهران است. قرار است طی روزهای آینده مجموعه برنامه‌های «باغ رمضان» میزبان اتفاقی تازه باشد؛ اتفاقی که می‌تواند خاطره‌آفرین باشد.
در این روزهای رمضان و روزه، در این روزهای بهاری و بارانی، تهران زیباتر از همیشه‌اش است؛ آن هم اگر یک شب بهاری را تا صبح در بوستان آب و آتش و پل طبیعت بگذرانید.

این خبر را به اشتراک بگذارید