• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 1 آبان 1401
کد مطلب : 174764
+
-

عهد بسته بودم طلا بگیرم

دانیال سهرابی یکی از چهره‌های خاص مسابقات امیدهای جهان بود؛ کشتی‌گیری که در فینال 67‌کیلوگرم باخت 7 بر صفر را با برد 13 امتیازی عوض کرد و طلا گرفت

عهد بسته بودم طلا بگیرم

دانیال سهرابی که در مسابقات جوانان جهان با یک‌اشتباه به مدال برنز رسیده بود، در امیدهای جهان تا فینال پیش رفت و چیزی نمانده بود این‌بار هم با یک‌اشتباه مدال طلا را از دست بدهد. کشتی‌گیر ایران در 67‌کیلوگرم که تا قبل فینال تمام حریفانش را یکی پس از دیگری از پیش‌رو برداشته بود، در دیدار نهایی ابتدا 7‌امتیاز عقب افتاد اما بازگشتی رؤیایی به کشتی داشت و توانست با کسب 13‌امتیاز، طلایی باارزش برای ایران کسب کند. کشتی‌گیر 19‌ساله اندیمشکی، در گفت‌وگو با همشهری ورزشی از آرزوهای بزرگش می‌گوید.

  در مسابقات جوانان جهان مدال برنز گرفتی اما در امیدها طلایی شدی. از مسیری که طی کردی تا عنوان سومی را به سکوی نخست تبدیل کنی برایمان بگو.
حدود 2‌ماه پیش در مسابقات جوانان جهان مدال برنز گرفتم و بعد از آن با خودم عهد کردم که در مسابقات امیدهای جهان مدال طلا بگیرم. همه تلاشم را کردم که این اتفاق را رقم بزنم. تا چند ساعت قبل از پرواز ویزاها صادر نشده بود و من خیلی ناراحت بودم که آخر با پیگیری‌های آقای دبیر، رئیس فدراسیون ویزا صادر شد و ما راهی اسپانیا شدیم. در اسپانیا دیگر همه‌‌چیز دست خودم بود و خدا کمک کرد تا شرمنده همه کسانی که برایم زحمت کشیده بودند نشوم.

  در فینال 7‌امتیاز عقب افتادی و اگر یک‌امتیاز دیگر از دست می‌دادی، کشتی تمام‌شده بود. از آن کشتی برایمان بگو.
شروع بدی داشتم و تا به‌خودم بیایم 3‌امتیاز از دست دادم. بعد از آن در خاک حریف نشستم و زمانی که می‌خواستم بلند شوم، در یک لحظه فن خوردم و 4‌امتیاز از دست دادم و نتیجه 7 بر صفر شد. بعد از آن دیگر فرصت هیچ اشتباهی نداشتم و فقط سعی کردم با برنامه و بدون اشتباه کارم را دنبال کنم. از کنار تشک هم مربیان به من می‌گفتند که می‌توانم جبران کنم. چند ثانیه بعد یک‌کول‌انداز زدم و 4امتیازگرفتم و از آنجا بود که روند کشتی تغییر کرد و توانستم 13‌امتیاز به‌دست آورم. بعد از آن هم دیگر امتیاز از دست ندادم و خدا را شکر به خیر گذشت.

  به قول فوتبالی‌ها کامبک خوبی داشتی و کشتی را جذاب کردی. نظر خودت چیست؟
تا یک‌قدمی باخت رفتم. اصلا به استرس و فشارش نمی‌ارزد که اینطوری کشتی جذاب شود (باخنده).

  تیم ایران با تغییر سرمربی در نخستین گام نتیجه خوبی را رقم زد. کارکردن با حسن رنگرز چطور است؟
حسن‌آقا مربی با دانش و دلسوزی است. ایشان واقعا نقش یک ‌برادر بزرگ‌تر و یک ‌دوست را برای بچه‌های تیم دارد. واقعا در کنار ایشان یاد می‌گیرم و امیدوارم در ادامه مسیر هم برای تیم ایران افتخارآفرینی کنند.

  مشخص است در آینده در چه مسابقه‌ای به روی تشک خواهی رفت؟
هرکجا که کادرفنی صلاح بداند کشتی خواهم گرفت. به محض بازگشت از اسپانیا تمریناتم را آغاز کردم تا در جام جهانی که 15‌روز دیگر برگزار خواهد شد کشتی بگیرم.

  در وزن المپیکی حضور داری که گرایی عنواندار جهان و المپیکش است. قصد تغییر وزن داری؟
به هیچ عنوان چنین تصمیمی ندارم. تمام هدفم این است که در مسابقات جهانی2023 ملی‌پوش ایران باشم و در نهایت مدال طلای المپیک2024 را برای ایران کسب کنم.

  در بین کشتی‌گیران داخلی و خارجی کدام را بیشتر دوست داری؟
دوست دارم از نظر تعداد مدال همانند حسن یزدانی عمل کنم و از نظر سبک، کشتی سعید عبدولی را دوست دارم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید