• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 1 آبان 1401
کد مطلب : 174763
+
-

حامد کجاست؟

بعد از غیبت حامد حدادی در اردوی تیم ملی بسکتبال شایعه شد که او با وجود حضور در ایران به تمرینات نرفته اما کاپیتان تیم ملی جمعه برای تیمش سیچوان بازی کرد

حامد کجاست؟

اردوی تیم ملی بسکتبال در حالی از صبح دیروز آغاز شد که 3چهره اصلی تیم در تمرینات حاضر نشدند. تیم ملی بسکتبال 2‌بازی مهم در پیش دارد. این تیم در پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی2023 با چین و استرالیا بازی می‌کند؛ 20آبان با چین و 23آبان با استرالیا. اما تیم با 2مسئله جدی روبه‌روست. استرالیا حاضر نیست به ایران بیاید و می‌گوید باید بازی در کشور سوم برگزار شود، ایران هم منتظر است تا فیبا تکلیف را روشن کند. مسئله بعدی داخلی است. حامد حدادی، بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی در اردوی تیم ملی حاضر نشده‌اند؛ 3نفری که در پنجره قبلی هم در سفر به استرالیا تیم را همراهی نکردند. یخچالی و کاظمی گفته‌اند سرما خورده‌اند و فعلا نمی‌توانند کنار تیم باشند. هرچند سر سرماخوردگی آنها هم تردید وجود دارد و بعضی‌ها می‌گویند این 3بازیکن بیماری را بهانه کرده‌اند و فعلا می‌خواهند چند روزی استراحت کنند، اما مسئله اصلی سر غیب حدادی است. به‌نظر می‌رسد حدادی نه‌تنها در اردو که در 2بازی پیش روی تیم هم غایب باشد.
حدادی در لیگ چین و برای تیم سیچوان بازی می‌کند. جواد داوری، رئیس فدراسیون در توجیه غیبت حدادی گفته است: «شرایط لیگ چین با سایر کشورها متفاوت است و قرنطینه در این کشور ادامه دارد. بازیکنان خارجی برای ورود به این کشور باید بین 10 تا 16روز در قرنطینه باشند و این شرایط را برای ما سخت کرده است. ما مذاکرات خود را با باشگاه سیچوان و مسئولان لیگ CBA انجام داده‌ایم.» داوری امیدوار است که مذاکرات به نتیجه برسد و حدادی بتواند روزهای آخر به اردوی تیم ملی اضافه شود و در بازی با چین و استرالیا بتواند تیم ملی را همراهی کند. اما آیا واقعیت همینی است که داوری می‌گوید؟
اگر تیم ملی با تیم دیگری غیر از چین بازی داشت، می‌شد حرف‌های داوری را پذیرفت اما دلیلی که او برای غیبت کاپیتان تیم آورده، خیلی منطقی به‌نظر نمی‌رسد. در 2روز گذشته این سؤال مطرح شده که چطور تیم ملی چین با بازیکنانی که در لیگ چین بازی می‌کنند، به ایران می‌آیند؟ آیا آنها برای بازگشت به کشورشان و قرنطینه محدودیتی ندارند؟ این محدودیت فقط شامل حال بازیکن ایران می‌شود و فقط حدادی باید قرنطینه 16روزه را پشت سر بگذارد؟ این ابهامات شایعاتی را به همراه داشته است. حدادی در پنجره قبلی و قبل از بازی با ژاپن با سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی درگیری لفظی پیدا کرد. درگیری به حدی شدید بود که احتمال می‌دادند حدادی در بازی با ژاپن حاضر به بازی نشود ولی با پادرمیانی فدراسیون مشکل حل شد و حدادی بازی هم کرد.
حالا گفته می‌شود اختلافات سرمربی و کاپیتان ادامه‌دار بوده و به‌خاطر همین حدادی ترجیح داده فعلا برای تیم ملی بازی نکند. شایعات حتی تا اینجا پیش رفت که گفته شد حدادی به چین نرفته و در تهران است. دلیل این شایعه غیبت حدادی در بازی‌های قبلی تیم سیچوان بود. اما در آخرین بازی این تیم که جمعه‌شب مقابل تیم دارگونز برگزار شد، حدادی 17دقیقه در زمین بود. او 4ریباند و 7پاس گل داشت و 7امتیاز هم برای تیمش گرفت. با این حال احتمال اینکه حدادی در 2بازی پنجره پنجم غایب باشد، زیاد است. او پیش از این اعلام کرده بود که به‌خاطر مصدومیت‌ها توان بازی در همه بازی‌های تیم ملی را ندارد ولی ایران برای صعود به جام‌جهانی به حضور او نیاز دارد. تیم ملی بعد از شکست به قزاقستان در پنجره‌های قبلی شرایطش را برای رفتن به جام‌جهانی سخت کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید