• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 3 خرداد 1397
کد مطلب : 17475
+
-

جام‌جهانی از روی نُت

جام‌جهانی از روی نُت

آنهایی که سینمای دنیا را حرفه‌ای‌تر دنبال می‌کنند حتما ویل اسمیت را می‌شناسند. بازیگر فیلم مردان سیاه‌پوش که دختر و پسرش هم بازیگر حرفه‌ای هستند قرار است آهنگ رسمی جام‌جهانی2018 را بخواند. فردا این آهنگ منتشر می‌شود. در این آهنگ دو خواننده دیگر او را همراهی می‌کنند؛ نیکی جَم خواننده و آهنگساز آمریکایی و ایرا ایسترِفی خواننده اهل کوزووو. این‌بار خواننده بومی در‌آهنگ رسمی جام‌جهانی جایی ندارد اما ایسترفی قرار است روسی بخواند. نیکی جم و ویل اسمیت مدتی پیش در بوداپست بودند تا مراحل نهایی آهنگ خود را به پایان برسانند. ویل اسمیت 50ساله با عرصه موسیقی بیگانه نیست و پیش از این آهنگ‌های زیادی در سبک هیپ‌هاپ خوانده و حتی یکی از آهنگ‌های او را نیکی جم بازخوانی کرده است. او با اعلام مجله فوربز پولسازترین ستاره هالیوود است. تا سال2014، 17فیلم از 21فیلمی که او نقش اصلی آن را به عهده داشت، بالای 100میلیون دلار فروش کرد که 5تای آن فروش بالای 500میلیون داشت. دو بار هم نامزد اسکار شده که یکی از آنها به‌خاطر بازی در فیلم «علی» بود. اولین‌بار خوانندگی را با فیلم مردان سیاه‌پوش شروع کرد که آهنگی تکی به همین نام منتشر کرد. با فیلم وایلد وایلد وست دومین آلبوم خود را منتشر کرد با نام همین فیلم. تازه‌ترین کار سینمایی او صداگذاری در کارتون سه‌بعدی «جاسوس‌ها در لباس مبدل» است. او در سال2008 چهار میلیون و 600هزار دلاربه کمپین انتخاباتی اوباما کمک کرد. 
نیکی جم به سبک رگی آمریکای مرکزی و کارائیب می‌خواند اما در‌آمریکای لاتین طرفداران بیشتری دارد. آهنگ‌های او به دو زبان اسپانیولی و انگلیسی است. ایرا ایسترفی هم یک ستاره پاپ 23ساله اما نوظهور است که آهنگ بون‌بون او بیش از 500میلیون بار در یوتیوب بازدید داشته. استعداد او با ریحانا و سیا مقایسه می‌شود؛ جنس صدای این 3نفر خیلی به هم نزدیک است. آهنگ رسمی جام‌جهانی از سال1962 به میزبانی شیلی مد شد. در این سال خورخه روخاس آستروگا آهنگ «دنیا را تکان بده» را خواند و از آن پس این رسم بر جا ماند. 
    1962 خورخه روخاس آستروگا 
    1966 لانی دانگان        
    1970 هرمانوس زاولا
    1974 ماریلا رودوویچ، جونز کافتا، لژک بوگدانوویچ
    1978 انیونی موریکون    
    1982 پلاکیدو دومینگو    
    1986 استفانی لارنس، ریک واکمن، خوان کارلوس ابرا
    1990 ادواردو بننتو، جیانا نانینی، جورجیو مورودر، ادواردو بناتو، تام ویتلوک
    1994 دریل هال، چارلی اسکاربک، کویین
    1998 ریکی مارتین 
    2002 آناستیژا (آناستازیا)
    2006 ایل‌دیوو و تونس برکستون
    2010 شکیرا و فرشلی گراوند
    2014 پیت‌بول، جنیفر لوپز و کلودیا لیته
در برخی دوره‌ها آهنگ‌های متعددی برای جام‌جهانی خوانده شد که بیشتر آنها رسمیت داشتند و اسپانسرهای مختلف تک‌آهنگ‌هایی به مناسبت جام‌جهانی بیرون دادند اما رسمی‌ها همین‌هایی بود که نوشتیم. به‌طور مثال در دوره قبلی در برزیل 9آهنگ منتشر شد به زبان‌های مختلف. این جدا از آهنگ‌هایی بود که هر کشور برای تیم‌ملی خودش بیرون می‌داد. از این 9آهنگ یکی رسمی بود به نام اوله اولا یا ما یکی هستیم و بقیه فرعی بودند که معروف‌ترین آنها آهنگ راهی پیدا خواهیم کرد (کارلوس سانتانا، وایکلیف، آویچی و الکساندر پیرس) بود. یا آهنگ رنگ‌ها توسط جیسون درولو و مالوما، به‌عنوان سرود جام‌جهانی اجرا خواهد شد که آهنگ‌های رسمی نیستند. آهنگ‌های رسمی با خواننده‌های آهنگ‌های افتتاحیه معمولا فرق دارد. خواننده مراسم افتتاحیه جام‌جهانی2018 خواننده روسی به نام های پولینا گاگارینا و ایگور کرید خواهند بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید