• دو شنبه 7 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 19 ذی القعده 1445
  • 2024 May 27
شنبه 30 مهر 1401
کد مطلب : 174710
+
-

نکته بازی/ تجربه رایگان

زندگی بی‌رحم‌تر از آن است که رایگان به کسی درس بدهد. هر عبرتی که شما می‌گیرید و هر تجربه‌ای که می‌آموزید، مستلزم از‌دست‌دادن یک سرمایه است. با این حال تصادفا گاهی درس‌هایی به شما داده می‌شود که هزینه‌اش زیاد هم بالا نیست. یکی از این درس‌‌ها، در جریان بازی این هفته سپاهان و تراکتور به ژوزه مورایس، سرمربی طلایی‌پوشان و شاگردانش داده شد. آنها در نیمه اول با نتیجه شگفت‌انگیز 3 بر صفر از میهمان پرآوازه خود جلو افتادند، اما در نیمه دوم بازی را ول کردند تا تراکتور 2گل بزند و فاصله را کاهش بدهد. به این ترتیب سپاهان احساس خطر کرد، اما خوش‌اقبال بود که به گل چهارم رسید و 3امتیاز را به تلخ‌ترین شکل ممکن از دست نداد. شاید تجربه بعدی، اینقدرها هم ارزان نباشد!

خوب شد ایویچ را نگذاشتند!
البته که اشتباه برای هر مجموعه‌ای می‌تواند پیش بیاید، اما آنچه در توییتر فدراسیون جهانی فوتبال رخ داد، واقعا عجیب بود. آنها که روزشمار آغاز جام‌جهانی2022 را راه‌اندازی کرده‌اند، به بهانه باقی‌ماندن 32روز تا آغاز این مسابقات به معرفی 32تیم حاضر در این بازی‌ها پرداختند که در پوستر مربوط به تیم ایران، تصویر دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی درج شده بود! این اشتباه از رسانه رسمی جایی مثل فیفا بسیار بعید بود؛ نهادی که حتی تولد پیشکسوتان سرشناس کشورهای مختلف را هم تبریک می‌گوید، اما گویا حواسش نبود که سرمربی تیم ملی ایران تغییر کرده و بیشتر از یک ماه است اسکوچیچ جای خودش را به کارلوس کی‌روش داده. باز جای شکرش باقی است تصویر مرحوم تومیسلاو ایویچ را به‌عنوان سرمربی در پوستر کار نکردند!

در حسرت سطح دعوا
یکی از جدیدترین دعواهایی که در فوتبال آسیا در گرفته، مربوط می‌شود به تنش لفظی کره‌جنوبی و قطر در مورد میزبانی از جام‌ملت‌های آسیا2023‌. ابتدا قرار بود این بازی‌ها در چین برگزار شود، اما این کشور به‌دلیل بیم از شیوع کرونا انصراف داد. 2گزینه نهایی برای جانشینی با چین، کره‌جنوبی و قطر بودند و کنفدراسیون هم دومی را برگزید؛ کشوری که در این سال‌ها میزبان بسیاری از مسابقات بین‌المللی بوده و خیال همه راحت است که از پس کار برمی‌آید. بعد از انتخاب قطر، کره‌ای‌ها به‌شدت به کنفدراسیون اعتراض کردند و طرف عربی هم در پاسخ، زیرساخت‌ها، تجارب و مزایای خودش را به رخ کشید. خواستیم بگوییم به سطح دعوای اینها غبطه می‌خوریم، چون مهم‌ترین درگیری در فوتبال ایران بر سر بلندی و کوتاهی چمن زمین است!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید