• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 مهر 1401
کد مطلب : 174675
+
-

عقب‌نشینی ریاض از مواضع مداخله‌جویانه درباره ایران

وزیر امورخارجه عربستان‌سعودی، درخصوص اعتراضات اخیر در ایران اظهارکرد که سیاست ثابت این کشور، عدم‌دخالت در امور داخلی دیگر کشورهاست و او نمی‌خواهد دراین زمینه اظهارنظر کند. فیصل بن‌فرحان در گفت‌وگو با شبکه العربیه با بیان اینکه برای ایران و مردم آن آرزوی خیر دارد، به گفت‌وگوهای اخیر ایران و عربستان هم اشاره کرد و گفت: 5دور گفت‌وگو میان 2 کشور برگزار شده‌است و طرفین درحال بررسی و ارزیابی این گفت‌وگوها برای برگزاری دور ششم هستند. وی با بیان اینکه ما دراین موضوع جدی هستیم و می‌خواهیم باب گفت‌وگو باز باشد، ادامه‌داد: ولیعهد عربستان چندی پیش در مصاحبه با العربیه گفت که ما فرصت‌های زیادی برای همکاری با ایران داریم و دستان‌مان را برای حل و فصل مسائل می‌گشاییم.
بن‌فرحان همچنین تصریح کرد که کشور متبوعش از بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ حمایت می‌کند، «اما نیاز است که در آینده کاستی‌هایی که آن توافق داشته جبران شود.»
پیش‌از این علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه لبنانی المیادین درخصوص روابط ایران و عربستان گفته بود که «ما همسایه عربستان هستیم و باید با هم همزیستی کنیم؛ بنابراین سفارتخانه‌های 2 کشور باید فعال باشند تا مشکل از طریق بهتری حل شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید