• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 28 مهر 1401
کد مطلب : 174555
+
-

نکته بازی/ صدای گیتار، از درون دروازه؟

داستان ارسلان مطهری یکی از نکات تعجب‌برانگیز لیگ امسال فوتبال ایران بود؛ بازیکنی که ابتدا در لیست مازاد استقلال قرار گرفت، اما با توجه به اینکه قرارداد داشت، با اصرار خودش در این تیم ماندگار شد. حالا فاز دوم مقاومت او شروع شده و دنبال فرصت‌های بیشتری برای بازی کردن می‌گردد. اولویت ریکاردو ساپینتو در خط حمله استقلال هرگز مطهری نبوده و او نفرات دیگری همچون یامگا، پیمان بابایی، مهدی قائدی و سجاد شهباززاده را ترجیح می‌دهد. در این شرایط تصویری از واکنش زیبای مطهری که در تمرینات استقلال درون دروازه ایستاده بود به انتشار رسیده و در موردش نوشته‌اند: «گیتار ارسلان به صدا درآمد.» البته تا جایی که ما یادمان هست، وظیفه مهاجم چیز دیگری است و گیتار مطهری هم بعد از زدن گل به صدا در می‌آمد.

شما مهربان بودی؟
ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال که حالا به‌تدریج به‌خاطر نتایج خوب و بازی‌های با طراوت تیمش مقبولیت بیشتری هم نزد هواداران پیدا کرده، در مصاحبه تلویزیونی که به تازگی داشته به حواشی این فصل تیمش پرداخته است. او که مدام کنار زمین بی‌تابی می‌کند و همین حالا هم دوران محرومیتش را پشت سر می‌گذارد، در توصیف شرایط گفته: «داوران در این فصل زیاد با ما مهربان نبوده‌اند.» بله خب؛ اشتباهاتی وجود داشته که باید در موردش صحبت کرد، اما پرسش اینجاست که آیا شما با داوران مهربان بوده‌اید؟ یعنی واقعا فکر می‌کنی این کارهایی که انجام می‌دهی نرمال و عادی است؟ مرد حسابی اگر دیگران جناب‌عالی را مهار نمی‌کردند، در یکی دو مسابقه ممکن بود حتی به داوران آسیب فیزیکی وارد کنی. الان در مورد مهربانی و محبت حرف می‌زنی؟

یک جمله، چند تفسیر
جمله‌ای از برانکوایوانکوویچ منتشر شده که در نوع خودش جالب است: «ایران پدیده جام‌جهانی خواهد شد.» این جمله از آن جهت اهمیت دارد که برانکو بدترین رابطه ممکن را با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی کشورمان دارد. بعید به‌نظر می‌رسد حتی تا 7 نسل بعدی آنها هم با یکدیگر روابط مطلوبی پیدا کنند. در این شرایط تحسین تیم ملی از سوی برانکو عجیب به‌نظر می‌رسد. برخی فکر می‌کنند او اختلافات را کنار گذاشته که بعید است اینطور باشد. برخی هم می‌گویند برانکو در جایگاه کارشناس، حب و بغض را فراموش کرده و حرف‌های منطقی زده است. یک احتمال دیگر هم وجود دارد؛ اینکه مربی کروات با این تعبیر به‌دنبال افزایش سطح توقعات از تیم ملی ایران بوده تا اگر کی‌روش نتیجه نگرفت، فضا علیه این مربی سنگین شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید