• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 27 مهر 1401
کد مطلب : 174441
+
-

سرلشکر صفوی:

تقاضای خرید هواپیمای بدون سرنشین ایرانی از سوی 22کشور

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل‌قوا گفت: اکنون به حدی از توانایی در ساخت تجهیزات دفاعی و نظامی رسیده‌ایم که در یک فقره 22کشور جهان تقاضای خرید پهپادهای ایرانی را دارند.
سرلشکر یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل‌قوا در همایش علم و فناوری در دفاع‌مقدس در دانشگاه جامع امام‌حسین(ع) با اعلام این خبر افزود: تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی، بیش از 80درصد از نیازهای نظامی و دفاعی خود را از خارج کشور تأمین می‌کردیم اما، اکنون 80درصد از این نیازها در داخل می‌سازیم و حتی قادریم بخشی از آن را نیز صادر کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید این موفقیت‌ها در جامعه به‌درستی تبیین شود، اضافه کرد: باید تبیین شود که چگونه در دوران دفاع‌مقدس به شکل همزمان سیستم‌سازی، آموزش نیرو، خرید تجهیزات یا ساخت آن انجام شد یا با چه روش‌هایی تجهیزات دشمن به غنیمت گرفته و سپس تعمیر و نگهداری شد تا افکار عمومی با این واقعیت‌ها بیش از پیش آشنا شوند. رحیم صفوی در ادامه با اشاره به برخی رویدادهای روز جامعه با بیان اینکه سپاه مردمدار و مردم‌یار است و تا پایان نیز اینگونه خواهد بود، تصریح کرد: دشمن در حال برنامه‌ریزی است تا بین مردم، نظام و سپاه فاصله بیندازد. ما باید ضعف‌ها و کاستی‌ها را برای مقابله با دشمن و ناکام گذاشتن دشمن برطرف کنیم. دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به جلسه‌ای که فرماندهان پیش از عملیات والفجر۸ با امام خمینی (ره) داشتند، گفت: ما نگرانی‌هایی درباره سرنوشت عملیات داشتیم که امام فرمودند خدا فرمانده است و همان خدایی که نماز را واجب کرده است، دفاع را نیز واجب کرده است. بروید بجنگید و پیروز خواهید شد. سرلشکر صفوی تصریح کرد: ما مطمئنیم که با ملتی متحد و فرهنگساز پیروز خواهیم شد. / فارس

 

این خبر را به اشتراک بگذارید