• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 25 مهر 1401
کد مطلب : 174216
+
-

اعضای شورای شهر با موفق ارزیابی کردن نمایشگاه سرامیک در شهرآفتاب، بر برپایی رویدادهای پرمخاطب در این مجموعه تأکید کردند

درخشش آفتاب در 1402

شورا
درخشش آفتاب در 1402

 سخنگوی شورای شهر تهران دیروز در نود‌وهفتمین جلسه پارلمان شهری به برگزاری موفق نمایشگاه سرامیک در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اشاره و عنوان کرد که برپایی این نمایشگاه در وسعت 65هزار متر بیانگر آن است که در این شهر ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها برپایی رویدادهای نمایشگاهی بزرگ را رقم زد. علیرضا نادعلی با اشاره به استقبال بازدیدکنندگان به همشهری گفت: «حضور 120هزار بازدیدکننده در 5روز آمار خوبی است و نشان می‌دهد درصورت توسعه زیرساخت‌هایی همچون حمل‌ونقل عمومی، این مجموعه نمایشگاهی با استقبال مردم مواجه خواهد شد؛ بنابراین امیدواریم با تدابیر شهرداری تهران و همکاری راهور و سایر نهادها و سازمان‌های مربوطه سال آینده شاهد درخشش بیشتر شهر آفتاب و برگزاری رویدادهای نمایشگاهی باشیم.»
به گزارش همشهری، اواخر آذر سال گذشته بود که طرح انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب به شهر آفتاب توسط شورای ششم تصویب شد تا به‌موجب آن مشکلات ترافیکی محور بزرگراهی شهید چمران و معابر همجوار کاهش یابد. باگذشت حدود 9ماه از این مصوبه همچنان شاهد برگزاری رویدادهای نمایشگاهی ازجمله بیست‌ودومین نمایشگاه صنعت ساختمان در خیابان سئول (محل دائمی نمایشگاه‌ها) بودیم. تصور می‌شد برپایی نمایشگاه‌های تخصصی تأثیری بر ترافیک محورهای بزرگراهی تهران نداشته باشد، اما حضور اندک بازدیدکنندگان هم سبب ایجاد گره‌های ترافیکی شد. دیروز رئیس شورای شهر تهران برای چندمین‌بار به انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب اشاره و عنوان کرد: «برای این کار علاوه بر مصوبه شورای شهر، مصوبه دولت هم وجود دارد، اما برخی برای کسب درآمد سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند. اکنون در حال مذاکره با مسئولان مربوطه ازجمله وزیر صمت هستیم تا این مهم محقق شود.» مهدی چمران به افزایش زیربنای نمایشگاه شهر آفتاب هم اشاره و عنوان کرد: «با این کار می‌توان سال آینده نمایشگاه کتاب را به وسعت 120هزار مترمربع در شهرآفتاب برگزار کرد. به‌هرحال این مجموعه با هزینه مردم ساخته شده و مدیریت شهری هم به‌دنبال ایجاد آسایش و آرامش برای شهروندان است. امیدواریم گوش شنوایی برای گلایه‌های مردم و انتقادات اعضای شورای شهر تهران وجود داشته باشد.»

مصوبه شورای شهر اجرایی شود
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران هم برپایی نمایشگاه در شهر آفتاب را ضروری دانست و گفت که سالن‌های خوب و هواسازها، تمیزی، نظم خوب، پرسنل آموزش‌دیده، نگهداشت مناسب تجهیزات و دسترسی مخاطبان با مترو به این فضا، شهر آفتاب را به بلوغ رسانده است. سیدجعفر تشکری‌هاشمی  افزود: «اجرای مصوبه شورای شهر تهران در راستای انتقال نمایشگاه‌ها به این مجموعه، تکمیل فعالیت‌های عمرانی رمپ و لوپ و... مواردی هستند که با پیگیری آنها می‌توانیم سال 1402شاهد برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در این شهر باشیم.»

تصویب افزایش بهای خدمات به اتباع
بررسی لایحه افزایش بهای خدمات به مهاجران و اتباع خارجی دستور جلسه اول شورای شهر تهران بود که اعضای پارلمان شهری با آن موافقت کردند. رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، در جریان بررسی این لایحه گفت که سال گذشته لایحه تصویب و سهم شهرداری 60درصد و سهم استانداری هم 40درصد تعیین شد. به‌گفته محمد آخوندی در اصلاحیه انجام شده 50درصد سهم شهرداری و 50درصد هم سهم استانداری لحاظ شده است. براساس لایحه مصوب بهای خدمات مهاجران و اتباع برای خانوارهای یک و 2نفره 400هزار تومان، خانوارهای 3و 4نفره 500هزار تومان و خانوارهای 5نفره و بیشتر هم 600هزار تومان خواهد بود.

 تلاش برای کاهش زمان صدور پروانه
شهردار تهران که دیروز به صحن شورای شهر آمده بود، در جمع خبرنگاران ابتدا توضیحاتی درخصوص انتصابات اخیر شهرداران مناطق داد و گفت: «در مناطق، 3نیروی جدید به‌کار گرفتیم و ۱۵شهردار ابقا و 4نفر هم جابه‌جا شده‌اند. شهرداران منطقه ۶ و ۱۰ از بدنه شهرداری تهران و منطقه ۴ ، شهردار سابق کرج است. امسال نوع مواجهه با موضوعات به‌ویژه از مرداد که شنبه‌های امید و افتخار را آغاز کرده‌ایم، تغییر کرده و از بهمن تا پایان سال همه‌روزه افتتاح و کلنگ‌زنی انجام می‌دهیم. تشدید فعالیت و جنب‌وجوش در حوزه مدیریت شهری و ارائه خدمات به مردم مدنظر است و امیدواریم با ترکیب جدید بتوانیم خدمتگزار باشیم.» به‌گفته علیرضا زاکانی 3نفر از افراد جابه‌جا شده‌ به‌عنوان مشاور انتخاب شده‌اند که کارآمدی ویژه‌ای دارند و می‌توانند پروژه‌هایی تعریف کنند. او با بیان اینکه تغییر مدیریت در شهرداری به اتمام رسیده است، گفت: «تصمیم‌گیری براساس 33پارامتر و در مدت 5ماه انجام شده است. تک‌تک شهرداران شبانه‌روزی تلاش کردند و ما راضی هستیم، اما با نقشه راهی که داریم بازچرخانی عناصر را انجام داده‌ایم تا بتوانیم خدمات ویژه‌ای را ارائه دهیم و شرایط مطلوب‌تری برای ارائه خدمات داشته باشیم.» شهردار پایتخت سپس در پاسخ به کاهش زمان صدور پروانه عنوان کرد: «این روال حدود 30سال وجود داشته و در این زمینه با انباشتگی اطلاعات همه مجموعه‌ها (سازمان آب و برق و...) مواجه هستیم و اگر بستر اطلاعاتی ذی‌مدخلان فراهم شود در کسری از روز صدور پروانه انجام می‌شود. تا این مقطع تلاش ما این بوده که زمان صدور پروانه شهرسازی به کمتر از 2هفته کاهش یابد. زمان صدور پروانه در برخی مناطق زیر ۶۰ روز است و در برخی مناطق تا ۱۵۰روز کاهش پیدا کرده و همچنان در حال تسریع و تسهیل هستیم تا امکان ساخت‌وساز را برای همگان داشته باشیم. توانستیم رکوردی را خلق کنیم، اما راضی نیستیم.»

مکث
آتش زدن اموال عمومی امری خطاست

 رئیس شورای شهر تهران دیروز در جمع خبرنگاران به جریان‌سازی‌‌های رسانه‌ای درخصوص هزینه سطل‌های زباله شهری گفت: «این موضوع مطرح شده که قیمت هر مخزن 4میلیون تومان است، اما اگر تمام تجهیزات را درنظر بگیرند، قیمت به همان ۱۵میلیون تومان می‌رسد. مسئله قیمت سطل‌های زباله نیست؛ حتی اگر یک میلیون تومان هم باشد، آتش زدن و ضربه زدن به اموال عمومی امری خطاست و حالا جریان‌های ضد‌انقلاب برای توطئه‌ورزی بیشتر با انشاءنویسی‌ها به‌دنبال عمیق کردن شکاف بین مردم هستند.» مهدی چمران در ادامه با بیان اینکه اصل مسئله اعتراض، آتش‌افکنی اموال عمومی نیست، عنوان کرد: اکنون سؤال این است آیا آتش زدن آمبولانس یا ماشین آتش‌نشانی، ساختمان‌ها و... اعتراض است یا اغتشاش؟ او ادامه داد: «همراه مردم شدن یعنی نوکر مردم شدن و خدمتگزار مردم شدن و این اتفاقی نیست و موضوعی نیست که کسی بخواهد خودنمایی کند، اما ما می‌بینیم که رسانه‌های غربی خلاف این موضوع را در رسانه‌ها اعلام می‌کنند. همانطور که برای همه مبرهن است، دشمنان بارها اعلام کرده‌اند که اینها همه بهانه است؛ اصل نظام نشانه است؛ بنابراین می‌توان فهمید که غرب به‌دنبال چه چیزی با این چنین فتنه‌انگیزی‌هاست.»
 چمران با بیان اینکه نظام، خط نوینی را آغاز کرده است، گفت: «نظام خط نه شرقی و نه غربی را پیش می‌برد که برای دنیای سرمایه‌داری خطرناک است. کشورهای دنیا و مردم آن را بیدار می‌کند که این به ضرر دنیای سرمایه‌داری است؛ بنابراین در چنین مواردی می‌بینیم که بر سر قیمت سطل زباله چانه می‌زنند.» چمران با اشاره به خسارت وارده به تاسیسات شهری و ضربه زدن به نیروهای آتش‌نشانی و پلیس گفت که باید تحلیل کنیم از کجا به اینجا رسیده‌ایم و فکر درستی برای نسل جوان بسازیم. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید