• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 مهر 1401
کد مطلب : 174050
+
-

بهره‌برداری از راه‌آهن یزد - اقلید در دهه فجر

استانداریزد از عزم جدی برای بهره‌برداری کامل از طرح راه‌آهن یزد - اقلید تا دهه فجر سال‌جاری و تحویل آن به‌عنوان هدیه بزرگ عمرانی به مردم استان خبر داد. به گزارش ایسنا، مهران فاطمی گفت: عزم جدی استان بر تکمیل این طرح تا دهه فجر سال‌جاری و تحویل آن به‌عنوان هدیه بزرگ عمرانی به مردم استان است.
استاندار در ادامه به تبیین ضرورت لحاظ پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی طرح‌های حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: طرح راه‌آهن یزد - اقلید دارای ابعاد بسیار گسترده عمرانی، اقتصادی و اجتماعی است و بهره‌برداری از آن، رضایتمندی بسیار خوبی را ایجاد می‌کند.
 فاطمی گفت: در راستای تخصیص اعتبارات مورد نیاز جهت تسریع در فرایند بهره‌برداری کامل طرح مذکور، پیگیری‌های لازم با مسئولان کشوری به‌صورت مکاتبه‌ای و حضوری انجام خواهد شد. این طرح ملی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، بیش از یکسال قبل همزمان با عید غدیر و در آخرین ماه‌های عمر دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مقرر بود در سال اول بهره‌برداری قابلیت حمل بیش از 3میلیون تن بار را داشته باشد که البته محقق نشد. با وجود این مهم‌ترین هدف این طرح که ۲۴۵کیلومتر از طول مسیر آن در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاظی فارس قرار دارد، جابه‌جایی مسافر و همچنین بار و کالا و نیز تکمیل مثلث گردشگری یزد، شیراز و اصفهان ذکر شده است.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید