• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 مهر 1401
کد مطلب : 174046
+
-

توسعه بزرگراهی در استان اردبیل

میز خبر
توسعه بزرگراهی در استان اردبیل

معاون مهندسی و ساخت راه‌وشهرسازی استان اردبیل با بیان این که این استان در توسعه بزرگراهی ۴۰درصد از میانگین کشوری عقب است، گفت: همه پروژه‌های بزرگراهی استان دارای ردیف ملی هستند و تلاش می‌شود طی 3 سال به میانگین کشوری برسیم.
به‌گزارش ایرنا، علی یوسف‌زاده گفت: با وجود کمبود اعتبار و نقدینگی، برای ارتقای شاخص برخورداری استان از بزرگراه‌ها، توسعه این بخش مورد توجه قرار گرفته و قرار است سالانه ۵۰کیلومتر بزرگراه در استان احداث شود.
معاون مهندسی و ساخت راه‌وشهرسازی استان اردبیل افزود: امروز همه پروژه‌های استان اردبیل دارای ردیف اعتباری ملی بوده و تلاش بر این است تا طی3سال آینده به میانگین کشوری برسیم.
وی اولویت اصلی توسعه بزرگراه‌ها را مسیر اردبیل - سرچم به طول ۱۷۸کیلومتر اعلام کرد و گفت: بخشی از باند دوم این بزرگراه به روی خودروها گشوده شده و با تامین اعتبار به‌صورت ملی و فاینانس بانک، این پروژه در سال‌های آینده تکمیل می‌شود.
یوسف‌زاده گفت: احداث ۳۰۰کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل با وجود همه مشکلات مالی و اعتباری، با همدلی و هم‌افزایی مسئولان، تا 4 سال آینده در دست اجرا قرار گرفته است.
معاون مهندسی و ساخت راه‌وشهرسازی استان اردبیل، متوسط هزینه ساخت و احداث هر یک کیلومتر باند بزرگراه را ۳۰۰میلیارد ریال برشمرد و گفت: از محل منابع ملی سالانه 1500میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های استان ابلاغ می‌شود که نیاز است این منابع افزایش داشته باشد.
وی همچنین از تکمیل بهسازی و ارتقای راه اصلی کریق- آرموداق شهرستان نیر تا پایان امسال خبر داد و گفت: درصورت اجرای باقی مانده این مسیر در استان آذربایجان شرقی، مسافت اردبیل تا مرکز کشور ۱۱۰کیلومتر کاهش می‌یابد.
یوسف‌زاده اظهار کرد: بهسازی جاده کریق - آرموداق در شهرستان نیر استان اردبیل به طول ۲۰کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که 8 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده است.
وی گفت: عملیات اجرایی کریق-آرموداق از سال۱۳۹۴ شروع شده و از 8 کیلومتر مسیر، آسفالت دو لایه به طول 4.5کیلومتر انجام گرفته و 3.5کیلومتر مابقی مسیر هم رو به اتمام بوده و در مرحله اجرای آسفالت قرار گرفته است.
 از مجموع ۶هزار و۳۷۴کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲کیلومتر راه فرعی و 4هزار و۷۳۸کیلومتر راه روستایی است و از 4هزار و۷۳۸کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲هزار و۷۰۰کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید