• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 2 خرداد 1397
کد مطلب : 17390
+
-

کریستن استوارت کارگردان می‌شود


کریستن استوارت که امسال به‌عنوان یکی از اعضای هیأت داوری بخش مسابقه در جشنواره فیلم کن حضور داشت، اعلام کرده به‌زودی نخستین فیلم بلندش را کارگردانی خواهد کرد. بازیگر 28ساله آمریکایی گفته قصد دارد پروژه سینمایی جدیدش را با اقتباس از کتاب خاطرات «تاریخچه آب» نوشته لیدیا یوکناویچ مقابل دوربین ببرد. به گفته استوارت، نویسندگی و کارگردانی این پروژه همزمان بر عهده خودش خواهد بود.

به گزارش ایندی وایر، استوارت به‌عنوان نخستین بازیگر زن آمریکایی که موفق به دریافت جایزه سزار فرانسه شده (برای بازی در «ابرهای سیلز ماریا» ساخته دیوید آسایاس) می‌گوید که نخستین فیلم بلندش را در مقام کارگردان تابستان جلوی دوربین خواهد برد.

استوارت پارسال نخستین فیلم کوتاهش را به نام «بیا شنا کنیم» در جشنواره‌های فیلم ساندنس و کن به نمایش درآورد. او در ادامه صحبت‌هایش درباره نگارش فیلمنانه تأکید کرد: «می‌خواهم بهترین رل زن سینما را بنویسم. می‌خواهم نقشی را بنویسم که خودم آرزویش را دارم ولی قرار نیست بازی‌اش کند.» کتاب «تاریخچه آب» ماجراهای زن ورزشکاری را دنبال می‌کند که در اوج موفقیت زندگی‌اش دستخوش تحولی نامتعارف می‌شود. این کتاب شرح خاطرات شخصی یوکناویچ از ماجرای اعتیاد و رفتارهای خودویرانگرش گرفته تا نجات اوست.

این خبر را به اشتراک بگذارید