• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 2 خرداد 1397
کد مطلب : 17395
+
-

فیلمبرداری «حافظ و گوته» به پایان رسید


فیــلمبــرداری آخرین سکانس‌های فیلم مستند داستانی «حافظ و گوته» به کارگردانی فرشاد فرشته‌حکمت، در شهرک سینمایی غزالی به پایان رسید.

به گزارش همشهری، فیلم مستند بلند «حافظ و گوته» که به سفارش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته می‌شود، به بررسی بخش‌هایی از زندگینامه شمس‌الدین حافظ شیرازی، شاعر بزرگ ایرانی و یوهان ولفگانگ فون گوته، شاعر و درام‌نویس نامدار آلمانی می‌پردازد. در این فیلم همچنین تأثیرات ادبی حافظ بر برخی آثار گوته به‌ویژه دیوان شرقی‌ـ‌غربی و الهام‌پذیری از فرهنگ ایرانی و شرقی در آثار این نویسنده بزرگ جهانی مورد بررسی قرار گرفته است. فیلمبرداری سکانس‌های خارجی این پروژه در بهار سال گذشته در شهرهای مختلف آلمان ازجمله فرانکفورت، وایمار، برلین، هایدلبرگ، لایپزیک، ینا، پلینز، شویتزینگن و... انجام شد و فیلمبرداری بخش‌های داخلی آن نیز در پاییز سال گذشته و بهار97 در شهرهای شیراز و تهران به سرانجام رسید.

فرشاد فرشته حکمت، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده این اثر و ناصر آقایی بازیگر نقش گوته است. قرار است این مستند پس از انجام مراحل فنی در دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت به نمایش دربیاید.

این خبر را به اشتراک بگذارید