• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 21 مهر 1401
کد مطلب : 173861
+
-

جشن پتو

انگلیسی‌ها، از ترس زمستان سرد و کمبود انرژی‌، به خرید پتو رو آورده‌اند

نگاه
جشن پتو

چشم‌انداز یک زمستان سخت همراه با هزینه‌های بالا در بخش انرژی، بسیاری از مردم را در انگلیس نگران کرده و آنها در انتهای تابستان، بیشتر از هر چیز برای خرید پتو و دیگر  
اقلام گرمایشی خانگی اقدام کرده‌اند.
هجوم مردم به خرده‌فروشی‌ها برای تجهیز خود در زمستان پیش رو، باعث شده که فروش کلی آنها در ماه سپتامبر امسال نسبت به سال گذشته، 2درصد بیشتر شود. برخلاف رویه معمول در انتهای تابستان هر سال، امسال محصولات پرفروش نه تلویزیون و کامپیوتر و مبلمان، که پتو و اقلام خانگی کم‌مصرف مثل ایر‌فرایر (هواپز) بوده است.
یکی از کارشناسان بازار در انگلیس به سی‌ان‌بی‌سی گفته است که اعتماد مصرف‌کنندگان برای ماه‌های آینده همچنان رو به افول است و به همین‌خاطر، با احتیاط بیشتری خرید کرده‌اند. هلن دیکینسون گفته است: «زمستان سختی پیش روی خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان قرار دارد.»
همزمان با جدی‌تر شدن بحران انرژی در اروپا، دولت انگلیس در ابتدای سپتامبر از اعمال سقف مصرف در قبض گاز مشتریان (برای بهره‌مندی از یارانه) و از اختصاص یارانه به خانوارهای انگلیسی خبر داد.
با این حال میانگین مبلغ قبض گاز در انگلیس، همچنان با شیب زیادی در حال افزایش است و  از میانگین سالانه 1400پوند در میانه پاییز 2021میلادی، به بیش از 2500پوند رسیده است. پیش‌بینی می‌شود این مبلغ، در 2 سال آینده در همین حدود باقی بماند. همین موضوع باعث افزایش هزینه‌های خانوارهای انگلیسی می‌شود. تازه این همه ماجرا نیست و شرکت اصلی توزیع‌کننده گاز در انگلیس، هشدار داده که اگر عرضه گاز همگام با تقاضاها نباشد، ممکن است در اوج زمستان که مصرف زیاد است، جریان گاز در این کشور به‌صورت روزانه 3ساعت قطع شود. این شرایط کابوس‌وار، باعث شده است تا مردم به‌شدت نگران زندگی خود در زمستان پیش رو شوند. مدل خرید مردم در انتهای تابستان در خرده‌فروشی‌های سراسری در انگلیس، بازتابی از همین نگرانی‌هاست. جنگ اوکراین و اختلاف عمیق اروپا و روسیه  که تامین‌کننده اصلی گاز قاره اروپاست، باعث شده تا بحران انرژی اروپا را به چالش بکشد. علاوه بر بحران انرژی، شرایط بد اقتصادی هم قدرت خرید مردم را در انگلیس کاهش داده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :