• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 21 مهر 1401
کد مطلب : 173848
+
-

با مردم/برای اجرایی شدن قوانین، سازو‌کارهای دقیق نیست

بسیاری از قوانین مصوب مجلس خوب و کارآمدند اما متأسفانه ضمانت اجرایی و سازو‌کار دقیق و درستی برای اجرا و تحقق ندارند که این مسئله باعث عدم‌اجرا و اعمال درست قوانین مصوب می‌شود. قانون مالیات بر خانه‌های خالی و منازل گران‌قیمت هم ازجمله این قوانین است که سازوکار دقیق و عملی برای اجرایی شدن ندارد و بلاتکلیف مانده است.
نعمت‌پژوه از تهران

بانک‌های ساوه پرداخت وام فرزندان سوم را اجرایی کنند
مدت‌ها از زمان ارسال ابلاغ نامه وام فرزندان سوم به بانک‌ها می‌گذرد، اما متأسفانه بانک‌های شهرستان ساوه این موضوع را انکار کرده و نسبت به‌وجود آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند! از طرفی رؤسا و کارکنان این بانک‌ها بومی و اهل این شهرستان نیستند و این موضوع این تردید را به‌وجود می‌آورد که شاید نسبت به اهالی این منطقه تعهد و دلسوزی کافی را ندارند. از مسئولان بانک مرکزی درخواست پیگیری این وضعیت را داریم.
وفایی از ساوه

صدا و سیما از استادان آگاه و دلسوز دعوت به همکاری کند
 صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یک تریبون ملی است و تمامی افراد کشور از کوچک و بزرگ مخاطب آن هستند، به همین جهت ضروری است تا استادان آگاه به مسائل روز دنیا و دلسوز، برای مشارکت در برنامه‌ها دعوت به همکاری شوند نه کسانی که موجب اتلاف وقت مخاطب شده و با حرف‌های نسنجیده التهاب ایجاد کنند و مخاطب را از دیدن تلویزیون  یا گوش دادن به رادیو پشیمان ‌کنند.
معینی از تهران

پیامک
تاکسی و اتوبوس‌های برون‌شهری فرار مالیاتی می‌کنند

بسیاری از تاکسی‌ها واتوبوس‌های برون‌شهری با پنهان‌کاری فرار مالیاتی می‌کنند. اغلب شرکت‌ها پول را دستی می‌گیرند یا شماره کارت به نام‌های مختلف برای واریز پول می‌دهند. ضروری است بر این روند نظارت جدی شود.
مصدق‌زاده از تهران

روستای لاشار استان سیستان‌و‌بلوچستان دکل ایرانسل ندارد
روستای لاشار استان سیستان‌و‌بلوچستان با جمعیتی بالغ بر 1600نفر فاقد دکل ایرانسل است و پیگیری اهالی روستا هم تا به الان بی‌نتیجه بوده است. از شرکت ایرانسل می‌خواهیم که به وعده‌هایش عمل کند و فقط برای فروش سیمکارت‌ها و گرفتن مشترک تبلیغات نکند.
لک‌پور از لاشار

شرکت‌های بورسی سود سالانه را نمی‌دهند
بسیاری از شرکت‌های بورسی خبر پرداخت سود سالانه خود را اعلام می‌کنند که البته معلوم نیست همه سهامداران آن را ببینند، اما نسبت به پرداخت سود به‌صورت خودکار اقدام نمی‌کنند. با راه‌اندازی سامانه سجام و ثبت شماره حساب سهامداران پرداخت سود سهام از طریق آنلاین اصلا کار سختی نیست. از طرفی برخی سودها برای هر فرد رقمی ناچیز مثلا در حد 40هزار تومان است که مراجعه به بانک و دریافت دستی آن کار وقت‌گیری است درحالی‌که می‌توان آنلاین رقم کمتر از این را به‌حساب افراد ریخت. از سویی به‌نظر می‌رسد عدم‌پیوستن به پرداخت آنلاین سود با هدف نپرداختن آن باشد؛ چرا که شاید ارقام زیر 50هزار تومان برای یک نفر مهم نباشد اما در بعد کلان و وقتی شمار سهامداران یک سهم از میلیون گذشته است نپرداختن این ارقام خودش رقم قابل‌توجهی خواهد شد.
بهوندی از تهران

پیام
نظارت بر عملکرد نیروی انتظامی در هر شرایطی ضروری است

اینکه زحمتکشان نیروی انتظامی در هر شرایطی درگیر تامین امنیت و ایجاد نظم و آرامش هستند جای تحسین دارد، اما بعضا هستند افرادی در همین نیرو که با عملکرد نادرست باعث خدشه وارد شدن به نام این نهاد می‌شوند. خوب است نظارت بر عملکرد این نیرو دقیق‌تر و تلفن‌های 197که انتقاد و پیشنهاد در مورد عملکرد نیروی انتظامی است با دقت بیشتری رصد و پیگیری شود.
مرسل‌زاده از تهران

رانندگی با ماشین‌های سنگین سختی کار ندارد
شغل رانندگی با ماشین‌های بزرگ ازجمله مشاغل فرسایشی است که باعث فرسودگی جسم و روح و روان رانندگان می‌شود. متأسفانه این شغل جزو مشاغلی نیست که سختی کار دارند و بازنشستگی پیش از موعد به آنها تعلق می‌گیرد. واقعیت این است که بعد از یک سنی رانندگان جاده توان کافی و لازم را برای ساعت‌ها رانندگی ندارند و همین موضوع بارها موجب تصادفات وحشتناک جاده‌ای شده است. جا دارد این شغل هم در لیست مشاغل با سختی کار قرار گیرد.
احدی از بوشهر

کیفیت دستمال‌های کاغذی و توالت به‌شدت پایین آمده است
کیفیت دستمال‌های کاغذی و توالت بسیار پایین آمده و حجم آنها هم کم شده است. این در حالی است که قیمت آنها افزایش پیدا کرده. اگر بنا بر افزایش قیمت این محصولات است باید کیفیت آنها هم افزایش پیدا کند و یا حداقل با کیفیت قبل تولید وعرضه شود نه اینکه هم کیفیت پایین بیاید و هم قیمت چندبرابر قبل شود. بماند که بر سلامت و بهداشت افراد و جامعه چه تأثیری دارد.
سیادتی از تهران



 

این خبر را به اشتراک بگذارید