• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 21 مهر 1401
کد مطلب : 173840
+
-

کارگری که برای نجات 2 دوستش وارد چاهی شده بود خودش قربانی شد

آوار مرگ در چاه قدیمی

داخلی
آوار مرگ در چاه قدیمی

 وقتی چاهی قدیمی که 2 نفر در حال کار در آنجا بودند ریزش کرد، نفر سوم برای نجات دوستانش وارد چاه شد اما ریزش دیواره چاه هر سه نفر را مدفون کرد تا حادثه ای هولناک رقم بخورد. حالا با وجود اینکه جسد یکی از حادثه دیدگان از زیر خروارها خاک بیرون کشیده شده اما آتش نشانان تا عصر دیروز نتوانسته بودند 2 جسد دیگر را کشف کنند.
به گزارش همشهری، چند کارگر از چند روز قبل در خانه‌ای قدیمی واقع در حوالی میدان قیام مشغول کار بودند. آنها در چاهی عمیق مشغول خاکبرداری بودند و قرار بود آنجا بازسازی شود. کار آنها در روزهای گذشته ادامه داشت تا اینکه عصر روز سه‌شنبه در شرایطی که 2 نفر از کارگران در چاه بودند ناگهان دیواره چاه شروع به ریزش کرد. در این شرایط یکی از کارگران که بیرون از چاه ایستاده بود وقتی دید با ریزش چاه جان دوستانش به خطر افتاده است تلاش کرد برای نجات آنها وارد چاه شود اما کمی بعد ریزش بخش‌های دیگری از چاه او را نیز زیر آوار گرفتار کرد.  شرایط هر لحظه وخیم‌تر از قبل می‌شد و جان 3 کارگر گرفتار شده در خطر بود. در چنین شرایطی بود که ماجرا به آتش نشانی و اورژانس گزارش و دقایقی بعد با حضور آنها امدادرسانی آغاز شد.
دهانه این چاه قدیمی بسیار تنگ و ادامه آن پیچ در پیچ بود. موضوعی که ورود به چاه را بسیار سخت می‌کرد. از سوی دیگر بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که در این چاه  با30 متر عمق، گاز وجود داشت و استنشاق این گازها می‌توانست کشنده باشد. با وجود همه این خطرات آتش‌نشانان عملیات نجات را با آواربرداری آغاز کردند.
حجم زیاد آوار از یک سو و سست بودن دیواره چاه و ریزش های مجدد، عملیات را دشوار و زمان بر می کرد. با این حال عملیات ادامه پیدا کرد تا اینکه ساعتی بعد آتش‌نشانان موفق شدند پیکر کارگری را که برای نجات دوستانش وارد چاه شده بود از زیر انبوهی از خاک بیرون بکشند که در همان معاینه اولیه معلوم شد که او جانش را از دست داده است.
با اینکه آتش‌نشانان توانسته بودند یکی از حادثه دیدگان را بیرون بکشند اما هنوز 2 نفر دیگر زیر آوار باقی مانده بودند که هیچ نشانی از آنها وجود نداشت. با این وجود عملیات آواربرداری همچنان ادامه پیدا کرد.  
سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران، با اعلام جزئیات این عملیات به همشهری گفت:‌ این حادثه ساعت 18:8 سه شنبه به آتش‌نشانی گزارش شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آتش نشانان خود را به محل حادثه رساندند و عملیات آغاز شد. او ادامه داد: فردی در محل حادثه حضور داشت وگفت که یک یا دو نفر داخل چاه محبوس شده بودند که فرد دیگری برای نجات آنها وارد چاه شد اما خود او نیز گرفتار شد.
ملکی درباره پیچیدگی‌های این عملیات گفت: دهانه این چاه بسیار تنگ و باریک بود و حدود ٣٠ متر عمق داشت و مشخص بود که گاز دارد و بسیار پیچ در پیچ بود. با این حال همکارانم یکی از حادثه دیدگان را که کارگری افغان بود بیرون کشیدند اما با توجه به حجم زیاد خاک جست‌وجوها برای یافتن افراد دیگری که احتمال محبوس شدن آنها وجود داشت ادامه پیدا کرد و عملیات بدون وقفه همچنان ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید