• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 21 مهر 1401
کد مطلب : 173837
+
-

ساخت مدرسه شرط بخشش قاتل

مردی که 21سال قبل در جریان یک درگیری مرد دیگری را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود به شرط ساختن یک مدرسه در مناطق محروم از چوبه دار نجات پیدا کرد.
به‌گزارش همشهری، نخستین برگ از این پرونده قدیمی سال80 و با قتل مرد جوانی در شهرستان منوجان واقع در استان کرمان ورق خورد. آن روز 2جوان با یکدیگر درگیر شده بودند که با بالاگرفتن درگیری یکی از آنها به‌دست دیگری به قتل رسید. عامل جنایت پس از فرار تا 16سال به‌طور مخفیانه و به دور از چشم پلیس زندگی می‌کرد اما سرانجام در سال 96 دستگیر شد.او در دادگاه به قصاص محکوم شد و این حکم در دیوان عالی کشور نیز تأیید و پرونده به واحد اجرای احکام فرستاده شد. به‌دلیل گذشت سال‌ها از این حادثه و اینکه قاتل مدعی بود ناخواسته و از سر جوانی دست به جنایت زده، تلاش بزرگان و مقامات دستگاه قضایی شهرستان کهنوج برای جلب رضایت اولیای دم آغاز شد تا اینکه آنها حاضر شدند قاتل را ببخشند و از قصاص بگذرند.
امید رضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج با اعلام جزئیات این پرونده گفت: این بخشش به برکت ایام میلاد حضرت محمد(ص) و هفته وحدت اتفاق افتاد. او همچنین از شرط اولیای دم برای قاتل صحبت کرد و گفت:‌ طبق توافق انجام شده قرار شد این محکوم به قصاص به شکرانه بخشش خانواده مقتول و این اقدام خداپسندانه آنها، به نیت و به نام مقتول یک باب مدرسه را در مناطق محروم جنوب بسازد که صدقه‌ای برای آن مرحوم باشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید