• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 21 مهر 1401
کد مطلب : 173838
+
-

کشف انبار پلی‌استیشن در مخفیگاه دزدان گیم‌نت‌ها

انتظامی
کشف انبار پلی‌استیشن در مخفیگاه دزدان گیم‌نت‌ها

 6سارق سابقه‌دار پس از آزادی از زندان دور هم جمع شدند تا نقشه دستبرد به گیم‌نت‌ها را عملی کنند. آنها که شبانه به گیم‌نت‌ها در تهران و البرز دستبرد می‌زدند، پس از دستگیری به سرقت از 130مغازه اعتراف کردند. به‌گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز برای دستگیری این باند حرفه‌ای از مدتی قبل و با شکایت‌ صاحبان تعدادی از گیم‌نت‌ها در کرج آغاز شد. بررسی اظهارات شاکیان نشان می‌داد که دزدان شبانه و در ساعات تعطیلی گیم‌نت‌ها وارد آنجا شده و همه کنسول‌های پلی‌استیشن، مانیتورها، کامپیوترها و حتی دوربین‌های مداربسته را به سرقت برده و فراری شده‌اند.‌کارآگاهان با حضور در محل سرقت‌ها و بررسی‌های تخصصی به اطلاعات مهمی از نحوه سرقت‌‌های این باند دست پیدا کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که تمامی سرقت‌ها بین ساعات 12شب تا 7صبح رخ داده است. سارقان برای ورود به برخی از گیم‌نت‌ها از شاه‌کلید استفاده کرده بودند، در برخی دیگر قفل در را تخریب کرده بودند و درصورتی‌که مغازه دارای قفل‌های ایمن‌تر بود، با استفاده از دستگاه هوا‌برش قفل را شکسته، وارد مغازه شده و دست به سرقت زده بودند. همچنین بررسی دوربین‌های مداربسته مغازه‌های اطراف نشان می‌داد که دزدان در غالب گروه‌های 3 یا 4نفره راهی سرقت می‌شدند و برای این کار از خودروهای پژوپارس، 405 و پراید استفاده می‌کردند. تیم تحقیق برای رسیدن به اعضای باند به بررسی تصاویر ضبط شده از خودروهای آنها پرداخت، اما در ادامه معلوم شد که دزدان برای اینکه شناسایی نشوند هر بار از پلاک‌های جعلی استفاده می‌کردند. این مسئله نشان می‌داد که پلیس با یک باند کاملا حرفه‌ای روبه‌رو است و در این شرایط تلاش‌ها برای شناسایی آنها ادامه یافت.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات تخصصی متوجه شدند که دزدان در جریان یکی از سرقت‌ها فراموش کرده بودند از پلاک جعلی استفاده کنند. حال آنکه بعد از سرقت و برای اینکه لو نروند، راهی اداره پلیس شده و با طرح شکایت مدعی شده بودند پلاک خودرویشان شب قبل توسط افرادی ناشناس سرقت شده است. آنها تصور می‌کردند که با این ترفند پلیس به آنها شک نخواهد کرد، اما کارآگاهان که به سرنخ‌های خوبی از دزدان دست پیدا کرده بودند، توانستند راز آنها را فاش و اعضای باند را یکی پس از دیگری شناسایی کنند.

انبار پلی‌استیشن
سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح جزئیات دستگیری این باند گفت: تحقیقات نشان می‌داد که اعضای این گروه 6سارق حرفه‌ای و سابقه‌دارند که هر کدام از آنها پیش از این دست‌کم 3 یا 4بار دستگیر و راهی زندان شده‌‌اند.
وی ادامه داد: آنها با تعدادی مالخر که در تهران و در مراکز خرید و فروش کنسول‌های بازی فعالیت داشتند، در ارتباط بودند و پس از سرقت، اموال مسروقه را به این افراد می‌فروختند. سرهنگ نادربیگی افزود: اطلاعات به‌دست آمده از این باند نشان می‌داد که اعضای آن در تهران و استان البرز سکونت دارند؛ بنابراین مخفیگاه‌های آنها شناسایی شد و در عملیات ضربتی و همزمان، کارآگاهان راهی این مخفیگاه‌ها شدند و توانستند 4سارق شامل یک زن و 3مرد و 5مالخر را دستگیر کنند. به‌گفته رئیس پلیس آگاهی استان البرز، با دستگیری این افراد در مخفیگاه آنها انباری از پلی‌استیشن‌های مسروقه که در آنجا حدود هزار قلم کنسول بازی، کامپیوتر، مانیتور، دوربین‌های مداربسته و... نگهداری می‌شد، کشف شد. همچنین اعضای این باند در بازجویی‌ها به سرقت از 130گیم‌نت و مغازه‌های دیگر در تهران و استان البرز اعتراف کردند که در ادامه 93نفر از مالباختگان شناسایی شدند و بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش اموال مسروقه از سوی این باند بالغ بر 6میلیارد تومان است. سرهنگ نادربیگی با اشاره به اینکه سارقان طی بیشتر از یک سال دست به این سرقت‌ها زده بودند، تأکید کرد: پرونده متهمان دستگیر شده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است و تحقیقات برای دستگیری اعضای فراری باند ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید