• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 21 مهر 1401
کد مطلب : 173824
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Nxk46
+
-

به مناسبت میلاد حضرت رسول ص در نقاط مختلف تهران، جشن و برنامه‌های متنوع و شاد پیش‌بینی شده است

وعده ما‎‏؛ جمعه، ساعت 16، میدان ولیعصر عج

گزارش
وعده ما‎‏؛ جمعه، ساعت 16، میدان ولیعصر عج

 فردا 17ربیع‌الاول و میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر‌صادق(ع) است. امسال تقارن این ایام با هفته کودک سبب شده تا متولیان حوزه فرهنگی و اجتماعی در پیش‌بینی برنامه‌های متنوع و برپایی جشن به کودکان هم توجه ویژه‌تری داشته باشند.
درواقع این مناسبت فرصتی است برای ایجاد نشاط اجتماعی در شهر و میان شهروندان. علاوه بر مسئولان، مردم هم پای‌کار آمده‌اند و به‌صورت خودجوش اقدام به ریسه‌بندی در کوچه و برزن کرده‌اند، معابر را جارو زده‌اند و بساط اسپند و پذیرایی با شربت، چای و شیرینی آماده شده است. خلاصه از امشب تهران غرق نور و سرور می‌شود و همه یک‌صدا شعر «عید میلاد محمد آمد / گل برافشانید که احمد آمد» را زمزمه خواهند کرد.
آنطور که محمدامین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفته: «فردا ساعت 15و 30دقیقه در میدان ولیعصر جشن باشکوهی برگزار می‌شود و مداحانی چون حاج منصور ارضی، حاج محمود کریمی، رضا نریمانی و... مولودی‌خوانی می‌کنند و موکب‌هایی هم برای پذیرایی از شهروندان برپا می‌شود. همچنین تدابیری برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی اندیشیده شده است.»
به گزارش همشهری، شهر به همت سازمان زیباسازی برای برپایی جشن باشکوه مهیا شده است. مدیرعامل این سازمان گفت: «طرح‌های فرهنگی با محوریت وحدت مسلمانان و شناخت ویژگی‌های فرهنگی و اخلاقی پیامبر(ص) اکران شده‌اند. آذین‌بندی، نورآرایی و نورافشانی پایتخت هم به اتمام رسیده است.» به‌گفته رضا صیادی حدود 4هزار پرچم با عبارت سلام بر محمد(ص) ،‏‏‏پیامبر رحمت و امام صادق(ع) در بزرگراه‌ها، میادین اصلی و معابر پرتردد به اهتزاز درآمده است.
همچنین 7میدان اصلی تهران ازجمله میدان‌های انقلاب، ولیعصر، هفت‌تیر و... با استفاده از رشته‌ها و المان‌های نوری، نورپردازی شده‌اند. همزمان با شب میلاد حضرت رسول(ص) مراسم نورافشانی به‌طور همزمان در 26نقطه شهر ازجمله بوستان ولایت، چهارراه ولیعصر، میدان راه‌آهن و... برگزار می‌شود.

اهتزاز بادبادک‌های رنگین بر فراز پل طبیعت
شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد هم به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است که از امروز برگزار می‌شوند. به‌گفته سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل این شرکت، ویژه‌برنامه جشن میلاد با عنوان «طبیب جان» امروز ساعت 16تا 20در میدان ونک اجرا می‌شود. ایستگاه صلواتی و مولودی‌خوانی و... بخش‌های پیش‌بینی‌شده هستند. او همچنین عنوان کرد که پس از اتمام جشن در میدان ونک، مراسم نورافشانی و آتش‌بازی از ساعت 20تا 22در پارک آب‌وآتش برگزار می‌شود.
 روز جمعه هم جشن از ساعت 10با پرواز بادبادک‌های رنگی بر فراز پل طبیعت توسط دانش‌آموزان آغاز می‌شود و تا ساعت 12ادامه خواهد داشت. ساعت 14تا 16هم پل طبیعت در راستای اجرای برنامه «جوهر جمال» میزبان هنرمندان و استادان خوشنویسی و خطاطی خواهد بود. به‌گفته حجازی پنجشنبه و جمعه پل طبیعت به مناسبت 17ربیع‌الاول و هشتمین سالروز افتتاح پل، رنگین‌کمانی می‌شود.

برپایی جشن در ایستگاه‌های مترو
محمد نقیب، سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران از اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی باهدف گسترش و افزایش شناخت شهروندان از الگوهای دینی به‌ویژه سیره و سنت نبوی در ایستگاه‌های مترو خبر داده است. به‌گفته او سرود گروه «دستان گویا» و گروه‌های سرود دانش‌آموزی در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، میدان ولیعصر (عج)، تئاتر شهر، شادمان، میدان آزادی، ارم سبز، دروازه دولت، شهید بهشتی، فدک، امام حسین(ع) و جهاد از ساعت 16تا 18اجرا می‌شود.  همچنین برپایی نمایشگاه عکس با عنوان «حبل‌الله» در ایوان انتظار و ایستگاه‌های تهرانپارس، شادمان و پیروزی مترو و نمایشگاهی با عنوان «پیامبر مهربانی» در ایستگاه‌های امام‌خمینی (ره) و شهدای هفتم تیر، از برنامه‌های پیش‌بینی
‌شده هستند.

برگزاری شب‌شعر در برج میلاد
«واعتصمو» عنوان برنامه شب شعری است که به مناسبت سالروز ولادت رسول اکرم(ص) با حضور شعرای آیینی برتر کشور و شعرایی از کشورهای پاکستان و افغانستان امشب در سکوی دید باز برج میلاد برگزار می‌شود. عباس حیدری، مدیرعامل برج میلاد در این رابطه گفت: «امشب ساعت 20برج نورافشانی می‌شود و به مناسبت هفته کودک در میان کودکان بادبادک‌هایی  که رویشان شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» نوشته شده، توزیع می‌شود.»برپایی ایستگاه پذیرایی، غرفه گریم و نقاشی، اجرای موسیقی و... بخش‌هایی از برنامه‌های میلاد حضرت محمد(ص) هستند.

مکث
برگزاری جشنواره «ایران  عزیز» در دریاچه شهدای خلیج‌فارس

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت هفته وحدت و در راستای معرفی فرهنگ، تمدن و آداب‌ورسوم اقوام ایرانی اقدام به برگزاری جشنواره «ایران عزیز» کرده و این جشنواره فرصتی است تا اقوام، فرهنگ خود را به معرض نمایش بگذارند و قوم خود را به لحاظ مختصات فرهنگی، تاریخی و... معرفی کنند.
 ایجاد فضای شادی و نشاط و آشنایی نوجوانان و جوانان با ویژگی‌های اقوام مختلف ایرانی و تقویت هویت ملی از اهداف دیگر جشنواره است. اقوام لر، کرد، آذری، بلوچ، ترکمن، گیلکی، مازنی، عرب، بختیاری، قشقایی و خطه جنوبی کشور در جشنواره حضور دارند و هر روز به یک قوم اختصاص‌داده‌شده است. این جشنواره از امروز (21مهر) شروع شده و تا 29مهر ادامه دارد و از ساعت 15تا 22میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
اجرای موسیقی اقوام، نمایش مستند کوتاه، برگزاری مسابقه، برپایی 350غرفه عرضه محصولات فرهنگی و صنایع‌دستی، محصولات غذایی، پوشاک و... بخش‌های دیگر جشنواره هستند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید