• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 21 مهر 1401
کد مطلب : 173807
+
-

همکاری آبی دولت و مردم

چهره روز
همکاری آبی دولت و مردم

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ضمن برشمردن مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل کشور در حوزه آب، همکاری و همگامی مردم را با دولت و حکمرانی برای تحقق این اهداف بسیار مهم عنوان کرد.
 ایران سرزمینی با اقلیم خشک و کم باران است که با مدیریت نادرست و غیرکارشناسی منابع آب زیرزمینی، دچار وضعیتی شده که به‌خصوص در دوره‌های متوالی خشکسالی، با تنش آبی مواجه می‌شود.  در این وضعیت همانگونه که رئیس‌جمهوری نیز اشاره کرده، مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب در کشور، اصلاح روش‌های مصرف آب و نیز اصلاح الگوی کشت از مسائل کشور است و جامعه بزرگ‌ترین نقش را در موفقیت برنامه‌های این حوزه دارد. رئیسی همچنین با تأکید بر اهمیت حکمرانی در مسئله آب، تعیین دقیق نیازها و اولویت‌بندی آنها، سیاستگذاری صحیح بر مبنای داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده، اجرای سیاست‌های تعیین شده و نظارت بر حسن اجرای آنها را لازمه این حکمرانی می‌داند و با اشاره به تجربه موفق مدیریت مناسب مصرف برق در تابستان با همراهی خوب مردم، می‌گوید: شرط لازم برای جلب همکاری مردم و همراه کردن آنها، تبیین دقیق مشکلات موجود و ارائه راهکار مناسب به مردم است. 
در این میان سند الگوی کشت نیز ابلاغ شده و به عقیده رئیسی، اجرای آن با ایجاد مشوق‌ها و جذابیت‌ها برای کشاورزان بسیار مهم است، به‌خصوص که اگر عوارض کشت سنتی و فواید اصلاح الگوی کشت برای کشاورزان تبیین شود، حتماً سند الگوی کشت از سوی آنان پذیرفته خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید