• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 21 مهر 1401
کد مطلب : 173802
+
-

آنجلا لنسبوری درگذشت

چهره
آنجلا لنسبوری درگذشت

آنجلا لنسبوری، بازیگر سرشناس هالیوودی با سابقه ۷۵سال کار در هالیوود و کسب موفقیت‌های بزرگ در صحنه تئاتر، سینما و تلویزیون در ۹۶سالگی از دنیا رفت.
به گزارش ورایتی، آنجلا لنسبوری دیروز سه‌شنبه درحالی‌که ۵روز به تولد ۹۷سالگی‌اش مانده بود، در خانه‌اش در لس‌آنجلس از دنیا رفت. وی که ۳نامزدی اسکار در کارنامه داشت، برنده ۷جایزه تونی برای نقش‌آفرینی‌هایش در صحنه نمایش بود و با ۱۲نامزدی جایزه امی برای بازی‌های تلویزیونی‌اش در این زمینه رکورد بازیگران زن را در اختیار داشت. وی بیشترین موفقیت را در صفحه کوچک تلویزیون کسب کرده بود و چهره‌ای آشنا برای سراسر دنیا بود.
در سال۱۹۸۴ او با ایفای نقش جسیکا فلچر، رمان‌نویس معماهای جنایی در سریال «قتل، او نوشت» به‌مدت ۱۲فصل یکشنبه شب‌ها مهمان خانه‌های مردم بود و برای این سریال ۴جایزه گلدن گلوب کسب کرد. لنسبوری با نخستین نقش‌آفرینی‌اش در دوران نوجوانی که به‌عنوان یک خدمتکار در کنار چارلز بوید و اینگرید برگمن در فیلم «چراغ گاز» ساخته جورج کیوکور در سال۱۹۴۴ بازی کرد، نامزدی اسکار را به‌دست آورد.
 وی با سومین فیلمش «تصویر دوریان گری» در سال۱۹۴۵ بار دیگر نامزدی اسکار بازیگر نقش مکمل را کسب کرد و پس از آن در فیلم‌هایی چون «سامسون و دلیله»، «سه‌تفنگدار»، «تا وقتی ابرها کنار بروند» و درام‌های دهه۱۹۵۰ چون «تابستان گرم و طولانی» و «تاریکی بالای پله‌ها» بازی کرد و با بازی در «نامزد منچوری» سومین نامزدی اسکارش را به‌دست آورد. این بازیگر یک جایزه اسکار افتخاری در سال۲۰۱۳ و جایزه یک عمر دستاورد از انجمن بازیگران سینما را در سال۱۹۹۷ کسب کرد .

 

این خبر را به اشتراک بگذارید