• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 20 مهر 1401
کد مطلب : 173722
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Lg9qA
+
-

حمایت آموزش و پرورش از سینمای کودک

بهروز مفید، تهیه کننده «بام بالا»، فیلمی متعلق به سینمای کودک که به تازگی روی پرده آمده است، از شرایط اکران فیلمش رضایت ندارد. این تهیه‌کننده به ایلنا گفت:« با حذف پلتفرم‌های اینترنتی رایج که پیش‌تر در بی‌توجهی تلویزیون به سینما محلی برای تبلیغ فیلم‌ها بود، شرایط بسیار بدتر شده و ما باید به گزینه‌های جدیدی فکر کنیم. به عنوان مثال پلتفرم‌های اینترنتی داخلی می‌توانند تا حدی برای تبلیغ فیلم‌ها مناسب باشند اما هزینه تبلیغ آثار در این پلتفرم‌ها بسیار بالاست و برای یک فیلم کودک صرفه اقتصادی ندارد. ما باید در فضای تبلیغاتی خودمان هم تجدیدنظر کنیم و باید شرایطی فراهم شود که آثار سینمایی گمنام باقی نمانند و فرصت معرفی و تبلیغ داشته باشند. امروز موفق‌ترین فیلم‌های کودک هم نمی‌توانند به فروش بالای 7 یا 8 میلیارد تومان برسند و در این شرایط باید به این سینما کمک کرد.
مهم‌ترین مسئله این است که متولیان فرهنگی ما به این اعتقاد برسند که وجود سینمای کودک ضروری است و در این شرایط به راهکارهای زیادی برای رشد و تقویت این سینما می‌رسند اما به نظر می‌رسد که در حال حاضر این ضرورت احساس نمی‌شود و سینمای کودک به‌رغم شعارهایی که داده می‌شود اهمیت چندانی ندارد و این بزرگ‌ترین معضل سینمای کودک و نوجوان ایران است.
این تهیه‌کننده اضافه کرد؛«سینمای کودک سال‌هاست که حال خوبی ندارد و شرایط موجود هم این بدحالی را تشدید کرده و همه چیز به ضرر فیلم ماست. «بام بالا» سومین فیلم کودکی است که ساخته‌ام و به نظرم سینمای کودک در ایران بسیار مهجور است و به‌رغم اینکه در فضای رسانه‌ای بارها بر تولید و حمایت از این سینما تأکید می‌شود، در عمل به خصوص در زمان اکران هیچ حمایتی از این سینما نمی‌شود. آموزش و پرورش با سینمای ما قهر است و شورای صدور مجوز نمایش فیلم برای مدارس 2 سال است که تشکیل نشده و به خصوص در روزهای گذشته.»‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید