• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 20 مهر 1401
کد مطلب : 173693
+
-

زیر حلقه/ بدون تماشاگر، بدون میزبانی

افشین رضاپور-کارشناس بسکتبال

در 4‌هفته‌ای که از لیگ برتر بسکتبال گذشته، بازی‌ها تماشاگری نداشته و حتی تیم شهرداری گرگان نتوانسته میزبان بازی‌هایش باشد، اما جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال به رسانه‌ها گفته با رفت و برگشت شدن مسابقات شور و هیاهو به بسکتبال برگشته! هواداران شهرداری در فضای مجازی معترضند که چرا فدراسیون، میزبانی را از تیم و شهرشان گرفته و از مسئولان تیم خواسته‌اند هر جور شده بازی‌ها در گرگان برگزار شود. شهرداری در بازی قبلی باید در شهرش از مهرام میزبانی می‌کرد، اما با تصمیم فدراسیون بازی در تهران برگزار شد و به این تیم باخت. هواداران گرگانی خطاب به مسئولان تیم تأکید کرده‌اند چنانچه فدراسیون بار دیگر با میزبانی آنها موافقت نکند، از لیگ کناره‌گیری می‌کنند.

مدیر فنی رفت
همکاری محسن صادق‌زاده با فدراسیون بسکتبال پایان یافت. صادق‌زاده مقیم آمریکاست و در کاپ آسیا 2022به‌عنوان مدیر فنی روی نیمکت تیم ملی نشست. روزهای گذشته شایعه به‌کارگیری یکی از مربیان اسلونیایی در تیم ملی قوت گرفت و بحث پایان همکاری صادق‌زاده با فدراسیون را پررنگ‌تر کرد. سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی و مقیم مجارستان کار مذاکره با این مربی خارجی را بر عهده دارد. ارمغانی و صادق‌زاده در جام باشگاه‌های 2013آسیا مدیر فنی و سرمربی تیم فولاد ماهان بودند که قهرمان شدند. این همکاری با آمدن جواد داوری به فدراسیون از نو پا گرفت، اما صادق‌زاده در شرایط فعلی ترجیح داد کنار بکشد.

فصل سرد
 لیگ برتر مردان نه تماشاگر دارد و نه پخش تلویزیونی. بسکتبالی‌ها سال‌های گذشته از طریق شبکه مجازی این بازی‌ها را دنبال می‌کردند که حالا این فرصت هم فعلا از بین رفته است. گروه آمارگیران نیز در سالن‌ها حضور ندارند چون آماری منتشر نمی‌شود. در این شرایط مسابقات در سکوت و بی‌خبری رسانه‌ای برگزار می‌شود. لیگ برتر زنان هم که قرار بود از اواخر این ماه آغاز شود، به آبان موکول شد. در لیگ دسته اول هنوز شاهد جابه‌جایی تیم‌ها هستیم، درحالی‌که مسابقات از 26مهر آغاز می‌شود. در چنین اوضاعی صدای حامیان مالی درآمده چون سرمایه‌گذاری آنها دیده نمی‌شود و ادامه این رویه به لیگ‌ها آسیب می‌زند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید