• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 18 مهر 1401
کد مطلب : 173430
+
-

قرعه مرگ تکراری

انگلیس و ایتالیا در یورو هم به تور هم خوردند

بعدازظهر دیروز قرعه‌کشی رقابت‌های یورو2024 برگزار شد و ایتالیا و انگلیس که فینالیست‌های دوره قبلی بودند و در رقابت‌های امسال لیگ ملت‌های اروپا هم به همراه آلمان در یک گروه قرار گرفته بودند، باز هم با هم هم‌گروه شدند. غیر از آلمان میزبان و روسیه که به‌خاطر جنگ در اوکراین از حضور در این رقابت‌ها محروم است، قرعه‌کشی بین بقیه کشورهای اروپایی انجام شد. آلمان ترجیح داده به‌عنوان میهمان هم در گروه‌ها قرار نگیرد و در فیفادی‌های مربوط به مسابقات مقدماتی یورو بازی‌های دوستانه خود را دنبال کند. پیش از این تیم‌های میزبان در اروپا که از حضور در مسابقات انتخابی معاف بودند، به‌صورت تشریفاتی و به‌عنوان میهمان در یکی از گروه‌ها قرار می‌گرفتند اما نتایج مسابقات‌شان در گروه محاسبه نمی‌شد.  مسابقات یورو 2024 قرار است در تابستان 2024 در کشور آلمان برگزار شود و مسابقات مقدماتی آن از مارس 2023 تا مارس 2024 برگزار خواهد شد. 53 کشور دیگر برای کسب 23سهمیه باقی‌مانده با هم در گروه‌های مختلف رقابت خواهند کرد. تیم‌ها به 10 گروه تقسیم شده‌اند؛ 7 گروه متشکل از 5 تیم و 3 گروه 6تیم. پس از برگزاری رقابت‌ها به‌صورت رفت و برگشت و گروهی، 2 تیم صدرنشین هر گروه، مستقیما به یورو 2024 می‌رسند و مسابقات پلی آف که براساس بالاترین رتبه تیم‌ها در لیگ ملت‌های اروپا تعیین خواهد شد، تکلیف 3 تیم صعودکننده دیگر را مشخص خواهد کرد.
  گروه Aاسپانیا، اسکاتلند، نروژ، گرجستان، قبرس
  گروه Bهلند، فرانسه، جمهوری ایرلند، یونان، جبل‌الطارق
  گروه Cایتالیا، انگلیس، اوکراین، مقدونیه شمالی، مالت
  گروه Dکرواسی، ولز، ارمنستان، ترکیه، لتونی
  گروه Eلهستان، جمهوری چک، آلبانی، جزایر فارو، مولداوی
  گروه Fبلژیک، اتریش، سوئد، جمهوری آذربایجان، استونی
  گروه Gمجارستان، صربستان، مونته نگرو، بلغارستان، لیتوانی
  گروه Hدانمارک، فنلاند، اسلوونی، قزاقستان، ایرلند شمالی، سن مارینو
  گروه Iسوئیس،رژیم صهیونیستی، رومانی، کوزوو، بلاروس، آندورا
  گروه Jپرتغال، بوسنی، ایسلند، لوکزامبورگ، اسلواکی، لیختن اشتاین.
بنا به دلایل سیاسی امکان هم‌گروه شدن این کشورها با یکدیگر امکان‌پذیر نبود؛ ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بلاروس و اوکراین، جبل‌الطارق و اسپانیا، کوزوو و بوسنی، کوزوو و صربستان.
به دلیل شرایط جوی و زمستان سرد برخی از کشورها امکان هم‌گروهی 3 کشور سردسیر با یکدیگر وجود نداشت. بلاروس، استونی، جزایر فارو، فنلاند، ایسلند، لتونی، لیتوانی و نروژ شامل این قانون می‌شدند. ایسلند و جزایر فارو به عنوان سردسیرترین کشورهای اروپا نمی‌توانند در ماه مارس و نوامبر میزبان باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید