• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 18 مهر 1401
کد مطلب : 173425
+
-

سنت‌شکنی در بازی سنتی

دورتموند سرانجام توانست در یک درکلاسیکر شکست نخورد

سنت‌شکنی در بازی سنتی

بزرگ‌ترین بازی نیم‌فصل اول بوندس‌لیگا سرنوشتی متفاوت از در کلاسیکرهای قبلی داشت و این‌بار دورتموند استثنائا به بایرن‌مونیخ نباخت؛ در حالی که ابتدا 2 بر صفر و سپس تا دقیقه95 از حریف عقب بود. گورتسکا (33) و سانه (53) بایرن را پیش انداختند و موکوکو (74) و مودست (95) بازی را مساوی کرد. در غیاب لواندوفسکی و هالند که معمولا در این رقابت گل می‌زدند و حالا به لیگ‌های دیگری رفته‌اند، درکلاسیکر باز هم جذاب و پرگل بود.

   ادین ترزیچ، سرمربی دورتموند پس از سوت پایان مسابقه گریه کرد اما علت گریه‌اش اشک شوق بابت این کام‌بک تاریخی نبود. او پدرش را  درسن
 72 سالگی از دست داده بود.

  آلفونسو دیویس، ستاره بایرن مونیخ، پس از ضربه شدیدی که در جریان بازی با دورتموند به سرش وارد شد به بیمارستان منتقل شد.در حالی که جود بلینگام سعی می‌کرد توپ را از آن خود کند، پای راستش را بالا آورد تا به توپ ضربه بزند و از سوی دیگر دیویس نیز قصد داشت با سرش این توپ را دور کند که پای این هافبک انگلیسی به شدت با سر او برخورد کرد. بازیکنان و هواداران بایرن معتقد بودند که بلینگام باید اخراج می‌شد اما خود این بازیکن گفته حرکتش عمدی نبوده.

  دورتموند با این 2 گل دیرهنگام برای اولین بار از بازی سوپر جام سال 2019 مقابل بایرن شکست نخورد.

  در کارنامه دورتموند طی 11 بازی اخیر مقابل بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا، 10 باخت و 1 برد به ثبت رسیده بود. آنها در 7 بازی اخیر خود مقابل بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا همواره شکست خورده بودند. این بدترین روند دورتموند در تاریخ درکلاسیکر محسوب می شود اما آنها پس از 3 سال سرانجام موفق شدند با نتیجه ای به غیر از شکست از این بازی خارج شوند.

  زنبورها از زمان برتری 2 بر صفر مقابل بایرن در سوپر جام سال 2019، دورتموند در تمامی بازی‌ها به بایرن باخته و طولانی‌ترین روند شکست مقابل یک تیم حرفه‌ای را تجربه کرده بودند.

  بایرن در 8 بازی اخیر مقابل بوروسیا دورتموند پیروز شده بود. بین سال‌های 1982 و 1985، دورتموند در برابر هامبورگ شکست‌های مشابهی داشت.

  آخرین باری که دورتموند توی درکلاسیکر 2-0 عقب افتاده و در نهایت نباخته بود به 33سال قبل برمی‌گردد.

  2 تیم در تاریخ بوندس‌لیگا تاکنون 109 بار مقابل یکدیگر به میدان رفته‌اند؛ 53 برد برای بایرن مونیخ، 26 برد برای دورتموند و 30 مساوی.

   دورتموندبه رکورد 39 بازی خانگی متوالی همراه با گلزنی رسید که رکورد جدیدی در تاریخ باشگاه محسوب می‌شود.

  برای اولین بار در 13 سال اخیر هیچ کدام از 2 تیم پیش از آغاز در کلاسیکر در صدرجدول بوندس‌لیگا قرار نداشتند. آخرین بار در سال 2009 چنین اتفاقی رخ داد؛ فصلی که بایرن 5 بریک دورتموند را در هم کوبید.

  یوسف موکوکو جوان 17 ساله باشگاه دورتموند اولین گل دوران حرفه‌ای خود را مقابل بایرن مونیخ به ثمر رساند. پس از آنکه موکوکو با گلزنی جلوی شالکه به جوان‌ترین گلزن تاریخ دربی روهر تبدیل شد، حالا با گلزنی به بایرن به جوان‌ترین گلزن تاریخ درکلاسیکر هم بدل شد. رکورد قبلی در اختیار لارس ریکن بود که وقتی 18 سال و 256 روز سن داشت در سال 1995 با پیراهن دورتموند مقابل بایرن مونیخ گل زد.

  آنتونی مودست فرانسوی که قرار بود جای خالی سباستین هالر را در دورتموند پر کند با پاس گلی که داد و گلی که به ثمر رساند مهم‌ترین نقش را در جلوگیری از شکست تیمش در
درکلاسیکر بازی کرد و مرد اول این مسابقه لقب گرفت.

  ناگلزمان برای پنجمین بازی پیاپی در بوندس‌لیگا موفق به کسب پیروزی نشد. مربیان تاریخ بایرن با بیشترین بازی پیاپی بدون برد؛ هیتسفلد، زبک و چایکوفسکی: 7 بازی، تراپاتونی، هاینکس و سورن لربی: 6 بازی، ریبک، فرانتس بکن باوئر، لورانت، دتمار کرامر، ادو لاتک و یولیان ناگلزمان: 5 بازی.

  بایرن در 5 بازی اخیرش در بوندس‌لیگا 101 شوت به سمت دروازه حریفان زده که تنها 6تای آن گل شده و 95شوت به هدر رفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید