• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 17 مهر 1401
کد مطلب : 173368
+
-

مرگ 2کارگر در معدن متروکه

خبر
مرگ 2کارگر در معدن متروکه

ریزش یک معدن غیرمجاز و متروکه در شهرستان بختگان جان 2کارگر را گرفت و کارگری دیگر را راهی بیمارستان کرد.به گزارش همشهری، این حادثه شامگاه جمعه رخ داد و وقتی ماجرا به هلال احمر و اورژانس گزارش شد، تیم‌های امدادی راهی محل حادثه شدند. به‌گفته خلیل عبدالهی، مدیرکل مدیریت بحران استان فارس، معدن مورد نظر یک معدن غیرمجاز و متروکه سنگ کرمیت در روستای دهمورد شهرستان بختگان بود که گزارش ریزش آن حدود ساعت 21شامگاه جمعه به تیم‌های امدادی مخابره شد. وی ادامه داد: گروه‌های امدادی مجهز به سگ زنده یاب به محل حادثه اعزام شدند و معلوم شد که در این حادثه 2کارگر جان باخته‌اند و یک نفر زخمی شده که به بیمارستان منتقل شد. همچنین با توجه به نامشخص بودن شمار کارگران معدن، آواربرداری با هدف یافتن مفقودان احتمالی ادامه یافت و در نهایت معلوم شد که فرد دیگری در این حادثه مصدوم یا کشته نشده است. در همین حال یکی از اهالی محل حادثه درباره جزئیات این اتفاق به ایلنا گفت: این حادثه جمعه شب رخ داد و 3کارگر بومی که در این معدن قدیمی متروکه در حال استخراج سنگ کروم بودند، زیر آوار گرفتار شدند.
او ادامه داد: مردم محلی بعد از اطلاع از این حادثه به معدن رفتند و کارگران گرفتار را بیرون کشیدند که در این بین یک نفر علائم حیاتی نداشت، یک نفر از ناحیه کمر و سر آسیب دیده و یک نفر نیز ضربه مغزی شده بود.
به‌گفته وی؛ مردم محلی کارگری که ضربه‌ مغزی شده بود را به پایین کوه انتقال دادند و همزمان حدود ساعت ۲۱ پایگاه اورژانس دهمورد را مطلع کردند. با هماهنگی مرکز اورژانس ۱۱۵ شهرستان نی‌ریز و ضمن فراخواندن هلال احمر، آمبولانس اورژانس این مرد ۵۰ساله را که دچار ضربه مغزی شده بود تحویل گرفت و به بیمارستان منتقل کرد اما وی در بین راه دچار ایست قلبی شد و در نهایت جان باخت. همچنین عملیات احیاء روی جوان ۲۲ساله‌ای که علائم حیاتی نداشت انجام شد اما فایده نداشت و سومین نفر که کارگری ۲۰ساله است، از ناحیه کمر و سر آسیب دیده بود که به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید