• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 17 مهر 1401
کد مطلب : 173373
+
-

با مردم/صداوسیما روی موضوعات روز شفاف‌سازی‌ کند

صداوسیما به‌عنوان رسانه ملی در موضوعات روز شفاف‌سازی‌ کرده و نسبت به آنها بی‌تفاوت یا کم کار نباشد. برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و حفظ آرامش در کشور بهترین کار این است که رسانه ملی شفاف‌تر و دقیق‌تر عمل کند و اجازه ندهد موج‌سواری برخی افراد به‌خصوص در فضای مجازی و رسانه‌های معاند نظم کشور را برهم بزند.
سیدپور از همدان

هزینه خدمات صوتی در قبض تلفن به چه معناست
به‌تازگی در قبوض تلفن ثابت هزینه خدمات صوتی به عناوینی که بابت آنها وجهی اخذ می‌شود، اضافه شده است. سؤال جدی این است که مگر در مخابرات اصلی‌ترین وظیفه ارائه خدمات صوتی نیست و از بدو ایجاد مخابرات چنین خدمتی ارائه نمی‌شده است؟ با اضافه کردن این مورد قبض تلفنی که قبلا 15هزار تومان هزینه ماهانه داشت به رقم 30هزار و خرده‌ای رسیده است که اصلا منصفانه نیست از طرفی اگر از تلفن هم استفاده نمی‌کنیم ممکن است بعد از مدتی اقدام به تخلیه خط و مصادره آن کنند. مخابرات شفاف‌سازی‌ کند و پاسخ افرادی مثل من را که کم هم نیستند بدهد.
گلزار از تهران

پخش فیلم و سریال‌های خارجی را متوقف کنند
یکی از دلایل تهاجم فرهنگی و تغییر بافت فرهنگی بی‌شک فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیاست. امروزه در تمام دنیا سریال‌ها بدون حجاب زن و مرد ساخته می‌شوند و حتی سریال‌های کره‌ای که به‌نظر می‌رسد سلامت بیشتری دارند ترویج نوعی بی‌حجابی و پوشش نداشتن است. پخش سریال‌های خارجی در صداوسیمای ملی متوقف شود و در پلتفرم‌های مجازی نیز عرضه آنها ممنوع شود. قطعا رعایت قانون خدا بسیار واجب‌تر از سرگرم کردن مردم با فیلم و سریال است.
مقدم‌زاده از تبریز

پیامک

مهاجران در حال تغییر بافت قیامدشت هستند
خوب است مسئولان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که شهرک‌هایی در اختیار مهاجران قرار گیرد یا اینکه اجازه اقامت آنها فقط در برخی نقاط داده شود، نه اینکه جمعیت مهاجران آنقدر زیاد شود که بافت جمعیتی منطقه‌ دستخوش تغییر شود. هم‌اکنون خیل عظیم و برنامه‌ریزی نشده‌ای از مهاجران در شهرک قیامدشت تهران مستقر شده‌اند و شلوغی و کمبود امکانات و... امان ساکنان بومی را بریده است. بدیهی است که به‌عنوان میزبان مهاجران تمایل نداریم آنها اذیت شوند زیرا رسم مهمان‌نوازی چنین نیست ولی این هم درست نیست که آرامش یک شهر برهم بریزد چون مسئولان هیچ پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای موضوع مطرح شده ندارند.
هژبری از قیامدشت تهران

گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس پربارتر برگزار شود
هیچ برنامه‌ای نباید باعث کمرنگ شدن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های فرزندان این سرزمین شود. دفاع‌مقدس شناسنامه شجاعت و رشادت‌های ایرانیان است که باید همواره آن را جلوی چشم دشمنان بگیریم تا جرأت تاخت و تاز به این سرزمین به سرشان نزند.
سمایی از یزد

بانک‌ها برای پرداخت وام فرزندآوری طفره می‌روند
درحالی‌که تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ای برای دریافت وام فرزندآوری می‌شود بانک‌ها از پرداخت این وام به هر نحوی طفره می‌روند مگر آنکه آشنا یا پارتی در کار باشند. بنده برای دریافت این وام به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کردم و هزار بهانه شنیدم ضمن اینکه اصلا با عنوان این وام هم مشکل دارند و برخورد خوبی با ارباب‌رجوع ندارند و حتی متقاضی را به‌دلیل فرزندآوری با کلام و رفتار سرزنش می‌کنند.
احمدی از تهران

پیام
بانک‌ها بدون اطلاع قبلی نباید حسابی را مسدود کنند

مسدود کردن حساب‌های بانکی یک فرد بدون اطلاع از علت آن گاهی اوقات فاجعه به‌بار می‌آورد. چندی قبل ضامن یک نفر برای دریافت وام شدم که گویا به‌دلیل ورشکستگی قادر به پرداخت اقساط نبوده در نتیجه باید ارقام قسط ایشان از حساب من کسر می‌شد که این کار هم شده است. ولی سؤال اینجاست که آیا بانک نباید حداقل با یک پیامک اطلاع‌رسانی کند که ما بدانیم فردی که ضامنش شده‌ایم اقساط خود را نپرداخته است؟ جدای اینها بعد از اینکه اقساط فرد وام گیرنده از ما کسر شد دیگر چرا حساب‌مان را مسدود می‌کنند؟ همین‌ها باعث می‌شود در جامعه کسی جرأت نکند ضامن کسی شود و وام گیرندگان دچار مشقت بسیار بشوند.
سیگارودی از لاهیجان

وسایل بازی پارک‌ها اغلب فرسوده شده‌اند
وسایل بازی پارک‌ها در گوشه و کنار ایران بعد از 2 سال و چند ماه بی‌استفاده بودن فرسوده و نیازمند تعویض یا تعمیر هستند. از آنجایی که استفاده‌کنندگان این وسایل اغلب کودکان هستند جا دارد سریع‌تر نسبت به بهسازی این وسایل در شهر و روستا اقدام شود تا خدای نکرده کودکی به‌دلیل خرابی این وسایل آسیب نبیند.
سپهر از تهران

فضای مجازی را مدیریت کنند، ‌خیلی از امور بسامان می‌شوند
اطلاعات غلط، اخبار نادرست، هیجانات کاذب، مسائل نادرست پزشکی، ‌ترویج فساد و مدگرایی و.... همه و همه نشان از ضرورت توجه بیشتر به این فضا و مدیریت صحیح آن است. اگر جلوی این روند گرفته نشود بی‌شک جامعه دچار هرج و مرج و آسیب خواهد شد و دود آن به چشم همه ایرانیان خواهد رفت.
سلیمی از تهران



 

این خبر را به اشتراک بگذارید