• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 16 مهر 1401
کد مطلب : 173251
+
-

با مردم/سرعتگیرهای خیابان‌ها غیراستاندارد است


معلوم نیست ارتفاع سرعتگیر‌های خیابان‌ها بر چه مبنا و اساسی محاسبه می‌شود و سؤال این است که آیا کارشناسان بر نصب این سرعتگیر‌ها نظارتی دارند یا نه؟ در خیابان آبان منطقه کریمخان ارتفاع سرعتگیرها به حدی است که قطعا به‌ خودروها آسیب می‌رساند و اگر راننده‌ای نخستین‌بار در خیابان وارد شود، احتمال اینکه به‌دلیل سرعتگیر دچار حادثه‌ای شود، بسیار است. از مسئولان درخواست دارم که با توجه به گرانی قطعات یدکی خودروها و دستمزد تعمیرات، این مشکل را هرچه زودتر رفع کنند.
حسینی از تهران

سود سپرده‌های بانکی به فراخور تورم افزایش یابد
وضعیت گرانی و تورم اقتصادی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و وضعیت اقتصادی اغلب مردم هم که مشخص است، اما با این همه وضعیت سود بانکی هنوز به روال قبل از اوج‌گیری تورم یا در برخی موارد کمتر از آن زمان است! پولی که مردم به‌صورت سپرده و جهت امنیت خاطرشان در بانک امانت می‌گذارند، می‌تواند چرخ‌های تولید و اقتصاد مملکت را به حرکت درآورد یا به‌صورت وام قرض‌الحسنه در اختیار افراد کم‌درآمد قرار گیرد، اما نرخ پایین سود بانکی، افراد را از این کار پشیمان می‌کند؛ ضمن اینکه بسیاری از افراد کار اقتصادی و تولیدی بلد نیستند که خودشان کسب‌وکاری راه بیندازند؛ پس عملا راهی جز سپرده‌گذاری در بانک ندارند که آن هم این روزها کم‌بهره و ناچیز شده است. از مسئولان درخواست دارم تا در این‌باره تجدیدنظر و سودها را به فراخور وضعیت تورم محاسبه کنند.
توکلی شهمیرزادی از قائمشهر

پیامک
هزینه اینترنت در زمان قطعی آن نباید محاسبه شود

اپراتورها هزینه بسته‌های مدت‌دار را به‌رغم قطعی مداوم اینترنت کامل حساب می‌کنند؛ درحالی‌که این عادلانه نیست و باید به بسته‌ها زمان اضافه کنند یا در خرید بعدی تخفیف بدهند یا اینکه مدت آنها را تمدید کنند. اعلام کرده‌اند که این کار را انجام می‌دهند، اما من به‌دلیل اتمام مهلت بسته‌ام مجبور به خرید بسته جدید شدم. چه‌کسی و چه زمانی خسارت امثال مرا می‌دهد؟
عاطفی از زنجان

دلیل واقعی افزایش قیمت مجدد مرغ چیست؟
از ساکنان منطقه17 تهران هستم که مدت‌هاست خرید مرغ برایم سخت شده است. از هفته گذشته تا حالا قیمت مرغ چندین‌بار افزایش داشته و امسال توانم را برای خرید بسیار کاهش داده است. چرا نظارتی بر قیمت‌گذاری نیست و اصلا دلیل این افزایش قیمت چیست؟ با گران شدن قیمت گوشت قرمز، اکثر افراد تنها توان خرید مرغ را داشتند که آن هم با این وضعیت، دیگر قابل تهیه و خرید نیست.
محرابی از تهران

بنیادهای اقتصادی کسبه نابود شده است
با ادامه روند تورم و گرانی و اقتصادی که کم و بیش ابعاد آن را می‌بینیم، ‌کسبه روزبه‌روز ضعیف‌تر شده و بنیادهای اقتصادی آنها نابود شده است. کاسبی که اصطلاحا از جیب خرج می‌کند و نمی‌تواند سرمایه در گردشی داشته باشد چون کاسبی ندارد، چگونه باید ادامه دهد. برخی مشاغل در شرایط کنونی اولویت دهم به بعد مردم هم نیستند، تکلیف شغل این کاسبان چیست؟ درصورت ورشکستگی کامل که بسیار هم محتمل است، فشار اقتصادی و روانی بیشتر شده و وضع از هم‌اکنون نیز بدتر خواهد شد. لطفا راهی برای کنترل تورم و اقتصاد بیابید و در این مسیر نه‌تنها از ایران که از نخبگان خوش‌فکر دیگر کشورها نیز بهره بگیرید.
پرتوی از تهران

پیام
راهنمایی و رانندگی موتورسواران متخلف را جریمه کنند

از اداره راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تقاضا داریم به جای جریمه کردن بی‌مورد در تهران و شهرهای دیگر، به فکر برخورد با موتورسواران متخلفی باشند که با بوق‌زدن‌های پی‌درپی در خیابان‌های تهران، ویراژ دادن، پیچیدن ناگهانی جلوی خودروها، سرعت غیرمجاز، نداشتن کلاه ایمنی و نداشتن پلاک، ‌دودزا بودن و... اعصاب، روح و جسم شهروندان را به‌هم‌می‌ریزند. این موتورسوارهای متخلف باید جریمه‌های سنگین شوند و موتور آنها مدتی توقیف بماند تا مجبور به اجرای مقررات و قوانین شوند.
شوندی از تهران

آبونمان تلفن ثابت و عوارض نوسازی بر چه مبنایی افزایش یافت
امسال شاهد چند برابر شدن رقم آبونمان تلفن ثابت و عوارض نوسازی و خدمات عمومی هستیم. واقعا این ارقام بر چه مبنایی تعیین می‌شوند؛ درحالی‌که حقوق کارمندان تنها اندکی افزایش پیدا کرده است؟
حیدری از تهران

قدردانی
مردم عراق برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) سنگ‌تمام گذاشتند
اربعین امسال به کربلای معلی مشرف شدم و افتخار حضور در کنار مرقد مطهر سالار شهیدان را داشتم. انصافا مردم کشور عراق برای پذیرایی سنگ‌تمام گذاشتند؛ حتی افرادی که بضاعت چندانی هم نداشتند با جان و دل به زائران خدمت کردند و منازل کوچک خود را در اختیار ما قرار دادند. از همین جا از همه این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم. اجرشان با سالار شهدا.
سلیمانی از تهران
 

این خبر را به اشتراک بگذارید