• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 16 مهر 1401
کد مطلب : 173232
+
-

درکلاسیکر بدون چاشنی

امشب نخستین دربی بین دورتموند و بایرن در سال‌های اخیر بدون هالند و لواندوفسکی

در غیاب هالند و لواندوفسکی که معمولا در درکلاسیکر گل می‌زدند، ساعت20 امشب 2‌غول بزرگ فوتبال آلمان با هم روبه‌رو می‌شوند. هر دو تیم در این فصل بوندس‌لیگا نتایج بدی گرفته‌اند و بایرن که در گروه مرگ لیگ قهرمانان همه را از دم تیغ می‌گذراند، در لیگ داخلی متزلزل نشان داده و در 5‌بازی آخر بوندس‌لیگایی‌اش تنها در یک‌دیدار پیروز بوده و به آگزبورگ هم باخته است. دورتموند هم پس از مصدومیت شدید مارکو رویس و ابتلا به سرطان سباستین هالر، در خط حمله مشکلاتی دارد؛ البته فقط در لیگ داخلی و نه در اروپا. زنبورها هفته پیش سه‌ویا را 4 بر یک شکست دادند اما اول هفته با نتیجه 3 بر 2 به کلن باختند و 2‌هفته قبلش 3 بر صفر مقابل لایپزیش بازنده شدند.
   بایرن تقریبا همه درکلاسیکرهای قبلی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته، با این تفاوت که این‌بار کسی که 27بار به دورتموند و 14بار به بایرن گل زده بود، نیست و به بارسلونا رفته است.
   از زمان شکست 3بر صفر مقابل پاریس در سپتامبر2017، بایرن در 31‌مسابقه بعدی در مراحل گروهی فصل‌های اخیر هرگز طعم شکست را نچشیده است. بازی بعدی هم مقابل ویکتوریا پلژن نگون‌بخت است و این رکورد قطعا به 31بازی پیاپی افزایش خواهد یافت.
   سادیو مانه هم به چهارمین بازیکن آفریقایی‌‌ تبدیل شد که در لیگ قهرمانان 25‌گل زده است و نویر با ثبت‌ کلین‌شیت در بازی مقابل ویتوریا پلژن موفق به ثبت سومین کلین‌شیت در بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان و رکورد ۲۷۰‌دقیقه گل نخوردن شد.
   در غیاب لواندوفسکی وظیفه گلزنی بین موسیالا، سانه و مانه تقسیم شده است. موسیالا 7گل و 6پاس‌گل، سانه 8گل و 3‌پاس‌گل، مانه 7گل و یک‌پاس‌گل در رقابت‌های این فصل به نام خود ثبت کرده‌اند و در رده‌های بعدی گنبری، مولر، کیمیش و کومان حضور دارند.
   در اردوی دورتموند غیر از هالر و مارکو رویس، متس هوملز هم ممکن است به این بازی نرسد. او سرما خورده است. 2‌بازیکن بایرن هم تست کرونای آنها مثبت اعلام شده و قرار بود دیشب تست دوباره وضعیت کیمیش و توماس مولر مجوز حضور در بازی امشب را مشخص کند. کیمیش که واکسن نزده، دومین‌بار است به کرونا مبتلا می‌شود و مولر سومین‌بار. 
   در 130رویارویی گذشته بین 2تیم 66بار بایرن و 34بار دورتموند به پیروزی رسیده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید