• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 16 مهر 1401
کد مطلب : 173179
+
-

افتتاح بوسان با درب

بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان با نمایش فیلم ایرانی درب (با عنوان جهانی بوی باد) ساخته هادی محقق افتتاح شد.
به‌گزارش همشهری، در این دوره از جشنواره که با نمایش فیلم «یک مرد» ساخته کی ایشیکاوا پایان می‌گیرد، سینمای ایران در اغلب بخش‌ها حضور دارد. در بخش رقابتی جریان‌های جدید، 10فیلم و ازجمله «بی‌پایان» ساخته نادر ساعی‌ور محصول ایران / آلمان / ترکیه، در بخش رقابتی جی سئوک 8فیلم ازجمله «درب» و «زندگی و زندگی» ساخته علی قوی‌تن از ایران، در بخش شمایل‌ها فیلم «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی، در بخش پنجره به‌سوی سینمای آسیا فیلم «شب، دیوار، داخلی» ساخته وحید جلیلوند، و «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی، در بخش واید انگل فیلم‌های کوتاه «لذت» ساخته صادق اسحاقی و «دره باد» ساخته سمیرا نوروزناصری و ‌مستندهای بلند «جمعه می‌بینمت رابینسون» ساخته میترا فراهانی و «عشق فوتبال» ساخته مشترک شارمین مجتهدزاده و پالیز خوشدل به‌نمایش درمی‌آیند. سعید روستایی نیز در میان اعضای هیأت داوری فیلم کوتاه حضور دارد.
کارگردان فیلم درب در جریان کنفرانس خبری پیش از نمایش فیلم با خبرنگاران سخن گفت. به گزارش کره تایمز، محقق در این کنفرانس گفت: ما تمایل داریم به آدم‌هایی که در خاطرات ما نقش دارند، ادای احترام کنیم. من وقتی به بوسان آمدم، احساس کردم به خانه‌ام برگشته‌ام. کره‌ای‌ها مانند انسان‌هایی زیبا در قلب من به‌جا مانده‌اند و این جشنواره برای من همچون یک جشن و بزم معنوی است.
او افزود: آنچه برای انسان‌ها مهم است، ادامه دادن مسیر و خسته نشدن است؛ در غیر این صورت آدم‌ها به مانع برمی‌خورند.
محقق تأکید کرد: من به انسانیت ایمان دارم. براساس تجربه‌ام، افرادی که بدون هیچ انتظاری می‌بخشند، بیشتر و بیشتر دریافت می‌کنند.
در این دوره در مجموع ۲۴۲فیلم از ۷۱کشور دنیا حضور دارند که ۸۹فیلم از این مجموعه، نخستین نمایش جهانی خود در بوسان را تجربه می‌کنند. سال گذشته ۲۲۳فیلم در این جشنواره به‌نمایش درآمد.
بیست‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم بوسان تا روز ۱۴اکتبر (۲۲مهر) ادامه خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :