• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 16 مهر 1401
کد مطلب : 173177
+
-

مروری بر بیانات مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی

مبارزه فقط شمشیر کشیدن نیست

25دی1395
اگر شما اهل شبکه‌های اجتماعی هستید و اهل فضای مجازی هستید، خوب می‌فهمید و خوب می‌دانید که بنده کجا را دارم اشاره می‌کنم. از همه طرق دارند استفاده می‌کنند که ایمان اسلامی ما را متزلزل کنند. ما یعنی چه‌کسی؟ یعنی من پیرمرد 80،70 ساله؟ نه، نسبت به ماها خیلی نگران نیستند؛ ایمان نسل بعد ما را و نسل بعدِ بعد ما را [می‌خواهند متزلزل کنند]؛ دارد تلاش می‌شود. خب، یکی از آن زمینه‌های اقتدار ما و زمینه‌های توانمندی ما، ایمان اسلامی ماست؛ این یکی از آماج دشمنی‌های آنهاست.

5اسفند1395
پس باید با کفر، با نفاق، با عناد با دین، مبارزه کرد. این مبارزه‌ای است که در جمهوری اسلامی آسان است، در جاهای دیگر سخت است... مبارزه فقط شمشیر کشیدن نیست؛ این شمشیر زبان یک شمشیر مؤثر است. شما می‌بینید امروز تبلیغات در دنیا دارد حرف اول را می‌زند. ابزار تبلیغات هم که فراوان است؛ این فضای مجازی و اینها که روز به روز دارد توسعه پیدا می‌کند، شما از این توان استفاده کنید.

3دی1397
دستگاه‌های مختلفی در فضای مجازی حضور دارند، اما حضور در این فضا باید حضوری جریان‌ساز باشد؛ ضمن اینکه بهترین راه شناسایی و ارتباط با گروه‌های مؤثر فرهنگی و یافتن سؤال‌ها و سرنخ‌های فکری آنان، استفاده از فضای مجازی است.

11اردیبهشت1398
از همه طرف دشمن وارد شده. مسئولان کشور و آحاد توانا و آحاد مردم باید در مقابله با این دشمن هر کاری که می‌توانند [انجام دهند]. در هر بخشی، در هر رشته‌ای که می‌توانند، باید خودشان را آماده کنند، وارد میدان باشند. احساس مسئولیت کنند. آرایش دشمن آرایش جنگی است؛ از لحاظ اقتصادی آرایش جنگی گرفته؛ از لحاظ سیاسی آرایش جنگی گرفته؛ فقط از لحاظ نظامی علی‌الظاهر آرایش جنگی ندارد که آن هم البته حواس نظامی‌های ما جمع است؛ همانطور که عرض کردم از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملت ایران گرفته، ملت ایران باید آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همه بخش‌های مختلف.

4مهر1398
یکی از مهم‌ترین وظایف همه ما پرهیز از ناامیدسازی مردم است. گاهی یک کسی یک‌ جوری حرف می‌زند - چه در سخنرانی، چه در صحبتی مانند آن، چه حالا در فضای مجازی که دیگر یک چیز بی‌حد و مرز و عجیب و غریبی شده - که شنونده و مخاطب ناامید می‌شود؛ ما نباید اجازه بدهیم ناامیدی وارد میدان بشود.
 اگر امید نباشد هیچ‌کدام از این کارهای بزرگ انجام نمی‌گیرد. مردم را باید امیدوار کنیم و این امیدواری، امیدواری کاذب هم نیست [بلکه] واقعیت قضیه همین است؛ یعنی واقعا باید امید داشت؛ چون آینده‌، آینده خوبی است و آینده روشنی است.

۳فروردین۱۳۹۹
قوی شدن کشور جزو هدف‌های ماست... . امروز قوت در فضای مجازی حیاتی است، امروز فضای مجازی حاکم بر زندگی انسان‌هاست در همه دنیا و یک عده‌ای همه کارهایشان را از طریق فضای مجازی پیش می‌برند؛ قوت در این [زمینه] حیاتی است.

22تیر1399
در مقوله مسائل اجتماعی و... مسئله مدیریت فضای مجازی جزو مسائل مهم ماست که این مسئله، مسئله‌ای بلندمدت هم نیست؛ مسئله‌ای کوتاه‌مدت و میان‌مدت و جزو مسائل نزدیک ماست که باید [به آن توجه شود] و امثال اینها مسائل کلیدی‌ای وجود دارد.

۲۱اسفند۱۳۹۹
حالا دشمنان از فضای مجازی جور دیگر استفاده می‌کنند، اما شما جوان‌های عزیز این جوری از آن استفاده کنید: از فضای مجازی استفاده کنید برای امیدآفرینی، برای توصیه به صبر، برای توصیه به حق، برای بصیرت‌آفرینی، برای توصیه به خسته نشدن، تنبلی نکردن، بیکاره نماندن و مانند اینها.

اول‌فروردین1400
متأسفانه در فضای مجازی کشور ما هم که آن رعایت‌های لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمی‌گیرد و در یک جهاتی واقعا ول است. همه کشورهای دنیا روی فضای مجازی خودشان دارند اعمال مدیریت می‌کنند، [درحالی‌که] ما افتخار می‌کنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کرده‌ایم! این افتخار ندارد. فضای مجازی را باید مدیریت کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید