• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 16 مهر 1401
کد مطلب : 173174
+
-

«کنترپوان»، تصویری تازه از رکن‌الدین مختاری

رکن‌الدین مختاری به‌عنوان یکی از شخصیت‌های عجیب تاریخ معاصر ایران است. او هم به‌عنوان رئیس شهربانی دوره رضا شاه شناخته شده است و هم او را به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های تاریخ موسیقی کشور می‌شناسیم. این ویژگی‌های متضاد از او شخصیتی عجیب و جذاب ساخته است که می‌تواند برای بسیاری از پژوهشگران سیاسی، هنری و روانشناسی سوژه قابل توجهی باشد. فیلم مستند سینمایی «کنترپوان» به کارگردانی محمد فرزین‌نیا به زندگی این شخصیت پرداخته و هر دو جنبه سیاسی و هنری او را در روایتی تاریخی موردتحلیل قرار می‌دهد. این فیلم به تازگی به‌صورت آنلاین اکران شده است.
فرزین‌نیا درباره اکران فیلمش به ایلنا می‌گوید: «این فیلم را با نیت اکران بر پرده سینما ساختیم و قصد داشتیم در گروه هنر و تجربه «کنترپوان» را اکران کنیم. من از اکران آنلاین این فیلم استقبال می‌کنم اما همچنان آرزوی اکران آن بر پرده سینماها را در حد محدود دارم و امیدوارم شرایطی فراهم شود که «کنترپوان» در گروه هنر و تجربه نیز اکران شود و قطعاً اقداماتی برای این اتفاق خواهیم داشت.»
او درباره انگیزه‌اش از ساخت این مستند می‌گوید: «تناقض و تضاد درونی این آدم بود که من را به پژوهش درباره این فرد ترغیب کرد و پس از تحقیق و پژوهش یکساله ساخت مستند را آغاز کردم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید