• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 مهر 1401
کد مطلب : 173101
+
-

بزرگان هم کشتی می‌گیرند؟

طبق بندی که تیم‌های لیگ برتری در قرارداد‌ها قرارداده‌اند،اسمی‌ها هم مجبورند کشتی بگیرند

 لیگ برتر کشتی آزاد از 22‌مهر و لیگ کشتی فرنگی به‌دلیل برگزاری مسابقات امیدهای جهان از  14آبان‌آغاز می‌شود.  در هر دو رشته 8‌تیم حضور دارند که در 2‌گروه 4تیمی قرار گرفته‌اند. از هر گروه 2‌تیم صعود خواهند کرد و به‌صورت ضربدری مسابقه می‌دهند تا تیم‌های راه‌یافته به فینال و رده‌بندی مشخص شوند.
 
   مثلث قدرت در آزاد
با کاهش تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ باید گفت در رشته آزاد 3‌تیم و در رشته فرنگی 2‌تیم متمول حضور دارند که کشتی‌گیران درجه‌یک با آنها قرارداد می‌بندند. در آزاد تیم‌های پتروپالایش بلیش تاکستان، انبوه‌سازان هوتن و صنایع مازندران تیم‌هایی هستند که توانسته‌اند عنوان‌داران جهان و المپیک را به خدمت بگیرند و از همین حالا خودشان را به‌عنوان مدعی مطرح کنند. تیم بلیش تاکستان و انبوه‌سازان در یک‌گروه قرار دارند که  از حالا صعودشان قطعی به نظر می‌رسد و فقط برای اینکه کدام تیم به‌عنوان تیم نخست صعود کند با یکدیگر رقابت خواهند کرد. در گروه «ب» شرایط برای تیم صنایع بهتر است. این تیم سال گذشته قهرمان شد و با توجه به کشتی‌گیرانی که جذب کرده،  صعودش قطعی به نظر می‌رسد. ستارگان ساری از تیم‌های با‌سابقه لیگ هم در گروه «ب» قرار دارد که هر سال با حداقل هزینه بهترین نتیجه را کسب می‌‎کند. پیش‌بینی می‌شود این تیم‌هم یکی از 2‌تیم صعود‌کننده به مرحله نیمه‌نهایی باشد.
 
   طلایی‌های بلگراد
کامران قاسمپور و رحمان عموزاد 2‌طلایی مسابقات جهانی صربستان بودند که هر دو هفته گذشته با 2‌تیم مازندرانی به توافق رسیدند. قاسمپور دارنده 2‌مدال طلای جهان در وزن 92‌کیلوگرم با تیم انبوه‌سازان به توافق رسید و عموزاد که در وزن 65‌کیلوگرم در صربستان توانست مدال طلای جهان را کسب کند، به همراه برادرانش فرزاد و محمدعلی با تیم صنایع مازندران قراردادش را ثبت کرد. هدایت تیم صنایع مازندران را رضا یزدانی برعهده دارد و مدیر فنی تیم انبوه‌سازان کمیل قاسمی است؛ تیمی که هدایت آن را ایمان محمدیان قبول کرده است. امیر‌حسین زارع و یونس امامی 2مدال‌آور مسابقات جهانی صربستان هم با تیم پتروپالایش بلیش تاکستان به توافق رسیده‌اند و در این میان روز گذشته زارع قراردادش را با این تیم ثبت کرد. علی سوادکوهی و محمدجواد ابراهیمی که هردو عنوان‌دار آسیا هستند هم قرارداد‌هایشان با تیم صنایع مازندران را ثبت کردند.
 
   یزدانی کشتی نمی‌گیرد!
حسن یزدانی، دارنده مدال نقره جهان در مسابقات جهانی صربستان تا به امروز با تیمی به توافق نرسیده است. یزدانی سال گذشته با تیم فولادین‌ذوب آمل قرارداد بست ولی تنها در تمرینات این تیم حاضر شد و در هیچ مسابقه‌ای روی تشک نرفت. همین موضوع شائبه این موضوع را به‌وجود آورد که یزدانی در قراردادش آمده که کشتی نمی‌گیرد و همین مسئله حواشی مختلفی را پیرامون او و تیم متمولش به‌وجود آورد. تیم فولادین‌ذوب و یزدانی سال گذشته هیچ توضیحی درباره کشتی نگرفتن یزدانی ندادند! امسال تیم‌هایی که با کشتی‌گیران عنوان‌دار قرارداد ثبت می‌کنند، در بندی جداگانه به تعداد کشتی‌هایی که آنها باید بگیرند هم اشاره داشته‌اند و از همین‌رو تمام کشتی‌گیران باید کمک‌حال تیم‌هایشان باشند.

   داستان فرنگی
فولاد مبارکه سپاهان و سیناصنعت ایذه، 2‌تیم مدعی لیگ برتر کشتی فرنگی هستند که در 2‌گروه مختلف قرار دارند. هدایت تیم اصفهانی را دستیاران سابق محمد بنا، رسول جزینی و بهروز حضرتی‌پور برعهده دارند و سیناصنعت طبق سنوات گذشته با هدایت ملک بویری پا به این مسابقات خواهد گذاشت. محمدرضا گرایی، ستاره این روزهای کشتی فرنگی ایران تا به حال با تیمی قرارداد نبسته ‌و به‌نظر این تأخیر با توجه به دیر آغاز‌شدن لیگ کشتی فرنگی قابل توجیه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید