• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172871
+
-

تهران در مسیر قطب گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران می‌گوید قصد دارد با یک برنامه کوتاه‌مدت 2ساله، تهران را به قطب گردشگری تبدیل کند.
به‌گزارش همشهری، پرهام جانفشان گفت: «برای اینکه تهران در کشور به‌عنوان مقصد گردشگری شناخته شود، برنامه کوتاه‌مدتی داریم. همانطور که می‌دانید تهران همیشه فرستنده گردشگر بوده است، به‌ویژه در روزهای تعطیل مراکز اقامتی و هتل‌های ما خالی از گردشگر بودند. برنامه‌ریزی ما برای تبدیل شدن تهران به قطب گردشگری، از دی‌ماه۱۴۰۰ برای نوروز۱۴۰۱ شروع شد. این برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت دوساله را از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اجرا خواهیم کرد. در نوروز۱۴۰۱ با برنامه‌ریزی‌ای که داشتیم تهران را به قطب گردشگری تبدیل کردیم. یکی از دلایل این بود که از مردم تمام کشور دعوت کردیم از جاذبه‌هایی که در تهران وجود دارد، اعم از جاذبه‌های مراکز سرگرمی، تفریحی، پارک‌ها و مراکز تاریخی و تهران قدیم، مراکز خرید و گردشگری شهری، مجموعه‌هایی مانند باغ کتاب، پل طبیعت، مجموعه فرهنگی توچال، پارک ارم، تورهای تهران‌گردی و... دیدن کنند.»

بازدید رایگان از خانه‌موزه‌های سیمین و جلال و اخوان‌ثالث
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز به‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری و هفته تهران از برنامه‌های ویژه خبر داد. محمد مویدی گفت: «این شرکت درنظر دارد با هدف احیای گردشگری فرهنگی، به‌مدت 5‌روز (11 تا 15مهرماه) بازدید رایگان برای عموم علاقه‌مندان و فرهنگ‌دوستان از خانه موزه‌های سیمین و جلال و اخوان‌ثالث برگزار کند.» به‌گفته او بازدید از این خانه موزه‌ها از روز دوشنبه مورخ 11مهرماه لغایت جمعه 15مهرماه به استثنای روز چهارشنبه (تعطیل رسمی) از ساعت 10صبح تا 17 صورت می‌گیرد. خانه موزه سیمین و جلال، مجموعه‌ای بسیار ارزشمند و منحصر به فرد است که پس از 3سال کار تخصصی بازسازی و مرمت در اردیبهشت ماه سال1397 افتتاح شد و بلافاصله مورد بهره‌برداری قرار گرفت. کتاب‌هایی مانند سو و شون، خسی در میقات و سایر رمان‌ها و داستان‌های 2چهره ماندگار ادبی کشورمان (سیمین دانشور و جلال آل‌احمد) در حال و هوای این خانه به نگارش در آمده است. روح حاکم در این خانه به‌واسطه آثاری که در این خانه نوشته شده و همچنین تمام اشیا و لوازم خانه بدون کوچکترین تغییر، این خانه‌موزه را به نمونه‌ای بی‌نظیر در ایران مبدل کرده است. خانه‌موزه اخوان ثالث هم به‌خاطر حضور شاعر پرآوازه معاصر ایران و ارزش اجتماعی و فرهنگی والای این حضور، در سال1382 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. خانه موزه سیمین و جلال در خیابان دزاشیب، خیابان رمضانی، کوچه سیمین دانشور، بن‌بست ارض، پلاک یک و خانه موزه اخوان‌ثالث در خیابان دکتر فاطمی، خیابان ششم، کوچه خجسته، پلاک31 واقع شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید