• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172854
+
-

با مردم/طرح انطباق جنسیتی در مراکز درمانی رعایت نمی‌شود

عدم‌رعایت طرح انطباق جنسیتی در مراکز درمانی کشور اعم از خصوصی و دولتی برای زنان بسیار سخت است. تصور کنید خانمی که قرار است نوار قلب بگیرد، ‌سونوگرافی بدهد یا تزریق آمپول و... داشته باشد. جز در موارد بسیار اضطراری آیا رواست که کارهای پزشکی یک خانم توسط آقا انجام شود. به‌عنوان نمونه در بیمارستانی که بیمارستان تخصصی زنان است سونوگرافی توسط آقا انجام می‌شود و خانم به‌عنوان تایپیست نتیجه را تایپ می‌کند در جواب اعتراض هم می‌گویند سونوگرافیست خانم در بیمارستان دولتی استخدام ندارند. در موارد دیگری نیز به موضوع تزریقات برخورده‌ام که آقایان بی‌توجه به جنسیت تزریق انجام می‌دهند.
کرمی از کرج

مترو به شهریار و حومه آن هم برسد
ساکنان شهرستان شهریار، اندیشه و حومه از نبودن مترو رنج می‌برند، برای رفت و برگشت به‌کار در تهران، مسیر طولانی را با اتوبوس و تاکسی طی می‌کنند و زمان زیادی حتی معادل ساعات کارشان برای رفت و برگشت به خانه صرف می‌شود. از مسئولان بارها تقاضا کرده‌ایم و باز هم تقاضا می‌کنیم که مترو را به شهریار برسانند.
یگانه از شهریار تهران 

پیامک
ایرانسل در خاورشهر آنتن‌دهی ندارد

آنتن‌دهی اپراتور ایرانسل در خاورشهر و شهرک صنعتی خاوران در جنوب شرق تهران بسیار ضعیف و در برخی نقاط در حد صفر است. از مسئولان تقاضا داریم به این موضوع که چندین سال است مدام به آن انتقاد داریم رسیدگی کنند.
ولی‌زاده از خاورشهر تهران

مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت در بوشهر اجرایی شوند

شرکت‌ها و سازمان‌های مستقر در نقاط مختلف کشور نسبت به مردم بومی اطراف خودشان وظایفی دارند که اغلب در انجام آنها قصور می‌شود. مثلا شرکت نفت در بوشهر پیرو مسئولیت‌های اجتماعی تعریف شده خود باید ارقامی را به استان که تحت‌تأثیر فعالیت‌های صنعتی است بپردازد که در بخش‌های مختلف زیست‌محیطی و اجتماعی هزینه شود اما این اقدامات به سود جامعه پیرامونی این شرکت‌ها نیست. مثلا مردم جنوب استان بوشهر همواره به‌صورت مستقیم تحت‌تأثیر صنعت هستند اما ارقام ناشی از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها به کل استان بوشهر اختصاص دارد و جنوب استان در محرومیت از این ارقام است درحالی‌که بخش عمده آسیب‌های صنعتی شامل مردم این مناطق است. لطفا مسئولان به این موارد توجه کنند.
اعصاری از بوشهر

پیام

چرا تولیدات شرکت پتروشیمی لردگان متوقف شده است
درحالی‌که پتروشیمی لردگان در چهارمحال و بختیاری در ردیف صنایع استراتژیک و ارزآور کشور که با اوره‌سازی‌ در اوضاع تحریم کمک بسیاری برای اقتصاد و ایجاد اشتغال است 2 سال بعد از بهره‌برداری فعالیت این شرکت متوقف شده است. سهامداران حقوقی شرکت نیز با نوسان‌گیری و اخلال در روند سهم شرکت در بورس منجر به زیان سهامداران خرد شده‌اند، ‌اینها در حالی است که اوره در جهان در حال شکستن سقف قیمت است و در این شرایط شرکت با این عظمت تعطیل است!
فتحی از لردگان 

روستای گستج نیازمند حمایت مالی برای توسعه گردشگری است

روستای گستج از روستای گردشگری شهرستان فردوس است که به دهکده بازی‌های بومی و محلی مشهور شده است و در همه فصول سال در این روستا جشنواره‌هایی برپا می‌شود. اما زیرساخت‌ها و امکانات روستا کافی نیست و متأسفانه حمایت مالی کافی از گستج صورت نمی‌گیرد درحالی‌که این روستا برای پیشرفت و زیباسازی نیاز به حمایت مالی دارد.
سلطانی از فردوس خراسان جنوبی


 

این خبر را به اشتراک بگذارید