• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172597
+
-

دلارهای از دست رفته

پس از داستان جوکو، حالا واکسن‌گریزی ستاره بسکتبال، ضرر 100‌میلیون دلاری برای او به‌همراه داشته

دلارهای از دست رفته

فرار ستاره‌های ورزش دنیا از واکسن کرونا، برای آنها هزینه‌های غیرقابل تصوری به همراه داشته و نه فقط آنها را از عناوین و افتخارات، که از دستمزدها و جوایز نجومی هم محروم کرده است؛ کایری اروینگ، ستاره بسکتبال آمریکا، که در کنار نواک جوکوویچ از سرشناس‌ترین واکسن‌گریزهای دنیای ورزش به‌حساب می‌آید، اعتراف کرده پافشاری‌اش بر واکسن نزدن، 100‌میلیون دلار برای او آب خورده و او را تا آستانه بیکاری برده است.
اروینگ که به‌خاطر پافشاری بر عقایدش شناخته می‌شود، از بزرگ‌ترین ورزشکارانی است که بر نزدن واکسن اصرار می‌کرد و به همین‌خاطر، عملا بیش از نیمی از بازی‌های تیمش، نیویورک نتس را هم از دست داد. به‌خاطر قوانین ایالاتی، او چون واکسن نزده بود، تا ماه مارس نمی‌توانست در بازی‌های خانگی برای تیمش به میدان برود. حضور در بازی‌های خارج از خانه هم به قوانین ایالتی در شهر میزبان بستگی داشت. او حالا گفته است که این اصرار او بر نزدن واکسن، باعث شده تا تمدید 4‌ساله قراردادش عملی نشود: «من با تصمیم برای واکسن نزدن قراردادی به‌مدت 4‌سال و بیش از 100‌میلیون دلار را از دست دادم. رسیدن به قرارداد، واکسن زدن و واکسن نزدن، و چیزهایی مثل این، سطحی از تردید را در آینده من ایجاد کرد؛ اینکه آیا دوباره در لیگ بازی می‌کنم و آیا دوباره در این تیم خواهم بود یا نه. من به‌خاطر این تصمیم، با احتمال از دست دادن شغلم روبه‌رو شده‌ام.»
فصل جدید بسکتبال آمریکا (ان‌بی‌ای) میانه پاییز شروع می‌شود و اروینگ، همچنان یک‌فصل دیگر با قراردادی 37‌میلیون دلاری می‌تواند برای تیمش بازی کند اما چون قرارداد او فصل گذشته تمدید نشده، ممکن است که بسکتبالیست سرشناس 30‌ساله، تابستان بازیکن آزاد اعلام شود. این در حالی است که همه‌‌چیز برای تمدید قرارداد او در سال2021 آماده بود. او گفته است: «قرار بود همه‌‌چیز را پیش از شروع اردوی پیش فصل تمام کنیم اما به‌خاطر اینکه من واکسن نزده بودم، چنین اتفاقی نیفتاد. من حرف آنها را می‌فهمیدم و  باید با تصمیمی که گرفته بودم کنار می‌آمدم. باید صادقانه بگویم که تصمیم سختی بود.»
اروینگ یکی از ستاره‌های بسکتبال دنیاست و از همین رو اصرار او بر واکسن نزدن، سر و صدای زیادی به پا کرد. اینکه او گفته است هزینه‌های زیادی هم برای آن پرداخته و تصمیم بسیار سختی بوده‌، نشان‌دهنده تعصب این ورزشکار برای پرهیز از واکسن است. این روحیه را می‌توان در نواک جوکوویچ ستاره تنیس هم دید که به‌خاطر عقیده مشابه، رقابت‌های مهمی ازجمله اوپن استرالیا و اوپن آمریکا را از دست داد. علاوه بر میلیون‌ها دلار جایزه، او این شانس را داشت تا تعداد قهرمانی‌های خود در گرنداسلم‌ها را از رقیب نامدارش رافائل نادال اسپانیایی بیشتر کند که این فرصت هم از دست رفت. البته هر دو ورزشکار کماکان می‌گویند ضدواکسن نیستند و واکسن نزدن تصمیم شخصی آنها بوده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید