• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172596
+
-

مسی نزدیک دایی

ستاره آرژانتینی به 90گل ملی رسید و حالا می‌خواهد به بارسا برگردد، به شرطی که پیکه برود

مسی نزدیک دایی

لیونل مسی به پاری‌سن‌ژرمن اطلاع داده که تا پایان جام‌جهانی حاضر نیست درباره تمدید قرارداد مذاکره کند. او به فتح جام‌جهانی می‌اندیشد چون از مقایسه با مارادونا خسته شده است. با این‌حال شنیده شده که اطرافیانش یعنی پدرش با بارسلونا مذاکراتی مداوم دارند. رسانه‌های کاتالونی خبر داده‌اند که خورخه مسی با بارسلونا بر سر بازگشت پسرش در تابستان آینده به توافق دست یافته اما شروطی بر سر قرارداد جدید تعیین کرده که مالی نیست. شرط پدر مسی این است که تا آن موقع پیکه در تیم نباشد. پیکه که چند ماه است به‌خاطر افشا شدن نقش دلالی‌اش در پرونده انتقال سوپرجام اسپانیا به عربستان و همچنین فاش شدن نقشی که در خروج مسی از بارسا داشت، زیر فشار رسانه‌ها و افکار عمومی است حتی دیگر اظهارات ضدرئالی‌اش هم نمی‌تواند او را نجات دهد. در نوکمپ همگان به این نتیجه رسیده‌اند که با این بازیکن قطع همکاری شود. این تصمیم 3‌دلیل دارد؛ ناراحتی مسی از او، حاشیه‌ها و سفرهای غیرفوتبالی زیادش و همچنین دستمزد بالایی که می‌گیرد. ژاوی در پست او در همین فصل ژول کنده و کریستنسن را جذب کرد درحالی‌که آرائوخو و اریک گارسیا را هم داشت و لنگله و اومتیتی را هم قرضی مرخص کرد. حتی در مقاطعی در تور پیش‌فصل دی‌یونگ را در پست دفاع مرکزی به میدان فرستاد. پیغام واضح این رفتار این است که او دیگر جایی در بارسلونا ندارد.
به‌دنبال همین زمزمه‌ها شنیده شده که باشگاه اتلتیکو مادرید خواهان جذب این بازیکن در پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستانی شده است. دیه‌گو سیمئونه پیشنهاد داده که بر سر خرید قطعی گریزمان از بارسا، مذاکراتی هم برای انتقال پیکه صورت بگیرد. لاپورتا از این پیشنهاد خوشحال است. در قرارداد قرضی 2‌ساله آنتوان گریزمان آمده که اگر این بازیکن در بیش از 50درصد بازی‌های اتلتیکو در این 2 فصل به میدان برود، آنگاه باشگاه مادریدی باید برای خرید اجباری و قطعی او 40میلیون یورو به بارسا بدهد. همین مبلغ هم یک‌سوم پولی است که اتلتیکو‌مادرید از محل فروش گریزمان به بارسلونا به دست آورده بود اما سرزو، رئیس باشگاه نمی‌خواهد 40میلیون برای این بازیکن به بارسا بدهد و به سرمربی تیمش دستور داده تا طوری حضور او در بازی‌ها را برنامه‌ریزی کند که در این فصل زیر 30درصد دقایق ممکن باشد تا با 72درصد فصل پیش میانگین دقایق حضورش در بازی‌ها از 50درصد دقایق ممکن فراتر نرود. انتقال پیکه یک‌بازی دوسر برد برای هر دو طرف است؛ بارسا از شر دستمزد و حاشیه‌های این بازیکن خلاص می‌شود و شرایط برای بازگشت مسی فراهم خواهد شد و اتلتیکو هم یک بازیکن آنتی‌رئالی به ترکیب خودش اضافه می‌کند و در ازای پناه دادن به پیکه از بارسلونا برای خرید گریزمان تخفیف می‌گیرد.

نزدیک شهریار
    مسی در دیدار دوستانه آرژانتین مقابل جامائیکا از نیمه دوم وارد زمین شد و دبل کرد. او با این 2 گل به 90گل ملی رسید (در 163بازی) و در فاصله 27گل ملی تا کریستیانو رونالدو قرار گرفت؛ 19گل کمتر از علی دایی.
    مسی با 2‌گلی که زد رکورد مختار داهاری را شکست و سومین گلزن برتر ملی در تاریخ فوتبال شد.
    آمار کلی لیونل مسی در دوران حرفه‌ای‌اش؛ ۹۸۷‌بازی، ۷۷۹‌گل، ۳۳۹‌پاس‌گل و تأثیر مستقیم روی ۱۱۱۸‌گل.
    مسی در 6بازی در سال2022 برای آرژانتین 10گل و 2پاس‌گل به نام خودش ثبت کرده.
    او در 16‌بازی که به‌عنوان یار تعویضی با آرژانتین حضور داشت، 13‌گل به‌ثمر رسانده. او در بازی با جامائیکا 34دقیقه بازی کرد.
    مسی نخستین بازیکن آرژانتینی تاریخ است که به 100‌پیروزی رسیده است.
    تیم ملی آرژانتین با هدایت مسی به 35‌بازی متوالی بدون باخت رسید. فقط ایتالیا با 37‌بازی رکورددار بازی متوالی بدون شکست است.
    این گل شماره25مسی برای اسکالونی در تیم ملی آرژانتین بود.
    مسی در این فصل تاکنون؛ 13‌بازی، 10‌گل، 8‌پاس‌گل و 18‌مشارکت در گل.
    از آغاز سال2020 تاکنون یعنی ظرف 3‌سال، مسی 19گل در 30بازی با پیراهن تیم ملی به ثمر رسانده که این دقیقا عین آمار هری کین برای انگلیس است. تنها هالند با 21گل در 20بازی برای نروژ و ممفیس با 23گل در 29بازی از این دو رکورد بهتری دارند. کریستیانو رونالدو که در شکست یک بر صفر خانگی پرتغال مقابل اسپانیا موفق به گلزنی نشد، گل‌های ملی‌اش در این مقطع در عدد 18‌باقی ماند، البته در 27بازی.


انتقاد از تمرینات ژاوی
رئال مادرید در دوران زیدان مصدوم زیاد می‌داد. با بازگرداندن آنتونیو پینتوس که پیش‌تر با زیدان و کونته هم کار کرده بود، دوران مصدومیت‌ها تمام شد و فصل پیش همه تاثیر این تمرینات را دیدند که چطور رئال‌مادرید به حریفان بزرگ کام‌بک می‌زد.  در بارسلونا این روزها اتفاقات مشابهی که برای رئال‌مادرید 2‌سال پیش رخ داد اتفاق می‌افتد؛ یعنی همه دارند مصدوم می‌شوند. هکتور بیرین تازه‌ترین بازیکن آسیب‌دیده بارسلوناست. او در تمرینات و بدون آن‌که به‌خاطر بازی‌های ملی مصدوم شده باشد، دچار آسیب‌دیدگی در کف پا شد. وضعیت مصدومان بارسلونا؛ آرائوخو(3ماه)، کنده و ممفیس (یک‌ماه- به ال‌کلاسیکو نمی‌رسند)، دی‌یونگ (یک‌هفته)، عثمان دمبله (جزئی) و بیرین (3 تا 4‌هفته).


ادامه خریدهای بارسا
    حضور ماتئو آله‌مانی در مدیریت باشگاه باعث شده درهای بارسلونا به روی همه بازیکنان باز باشد. با آمدن او خریدهای زیادی صورت گرفته اما اشتهای بارسایی‌ها سیری‌ناپذیر است. باشگاه از همین حالا برای خرید قطعی برناردو سیلوا از منچسترسیتی در تابستان آینده برنامه‌ریزی کرده است.
    یک‌خرید دیگر هم در راه است. الکساندر ترنت آرنولد گزینه اصلی ژاوی برای پست مدافع راست است. سرمربی آبی‌واناری‌ها هم‌اکنون در این پست بازیکنانی مثل بیرین و سرخی روبرتو را دارد و سرجینیو دست را هم به میلان قرض داده اما از ژول کنده یا آرائوخو در پست دفاع راست استفاده می‌کند. با آمدن آرنولد این معامله برای همیشه حل می‌شود. بارسا برای راضی‌کردن لیورپول رقمی نجومی پیشنهاد خواهد داد و احتمالا دوباره مجبور می‌شود اهرم اقتصادی جدیدی را فعال و بخش دیگری از درآمدهای سال‌های آینده باشگاه را پیش‌فروش کند.
    از دیگر اتفاقات نقل‌وانتقالاتی بارسا در آینده فروش احتمالی دمبله است. مدیر برنامه‌های این بازیکن که نتوانست او را در تابستان به باشگاهی دیگر ببرد و حق‌انتقال بگیرد، برای خروج او در زمستان برنامه‌هایی دارد. اگر قرار به آمدن مسی در فصل آینده باشد، با وجود بازیکنان زیاد فعلی در پست‌های وینگر به نظر می‌رسد فروش عثمان کاری منطقی و اقتصادی باشد.


    یک خرید در پست هافبک دفاعی هم در برنامه باشگاه دیده می‌شود. بوسکتس به‌خاطر دستمزد بالایی که دارد و البته سن‌وسالش ممکن است به فروش برسد. مقصد بعدی او احتمالا لیگ حرفه‌ای فوتبال در آمریکا خواهد بود. برای جانشینی این بازیکن گزینه‌های زیادی مطرح شده که برخی از آنها مثل جورجینیو تکذیب شدند اما کانته و گوندوغان هنوز در سرلیست گزینه‌ها قرار دارند. زوبی‌مندی اما منطقی‌ترین نامزد جانشینی بوسکتس است. طبق داده‌های هوش مصنوعی، بازیکن سوسیداد بهترین بازیکن برای این پست محسوب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید