• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 6 مهر 1401
کد مطلب : 172515
+
-

روسیه جام‌جهانی را تهدید کرد؟

روسیه جام‌جهانی را تهدید کرد؟

قبلا داعش یا گروه‌های تروریستی تهدید می‌کردند که در جام‌جهانی بمب خواهند گذاشت، حالا شایعات و ادعاهایی مطرح شده درباره تهدید دولتی یک کشور در روند برگزاری جام‌جهانی قطر. حساب توییتری رسانه قطری «koora world» ادعا کرد در فاصله کمتر از 2ماه مانده به آغاز جام‌جهانی در این کشور که میزبان آمادگی کامل برای برگزاری آن دارد، تهدیداتی بر سر برگزاری این رقابت‌ها صورت گرفته است. آلمان اعلام کرده که قطر شایستگی میزبانی این مسابقات را ندارد و چهره‌های زیادی ازجمله اریک کانتونا گفته‌اند به‌دلیل آمار مرگ‌ومیر بالای کارگران خارجی مشغول در ساخت ورزشگاه‌ها علاقه‌ای به تماشای مسابقات این دوره ندارند و آن را به رسمیت نمی‌شناسند. از طرفی به ادعای این حساب کاربری، روس‌ها هم با زبان تهدید درباره جام‌جهانی صحبت کرده‌اند. گویا نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفته: «امسال جام‌جهانی وجود نخواهد داشت. در هفته‌های آینده اتفاقاتی می‌افتد و همه‌‌چیز تغییر خواهد کرد.» پیش از این هم روس‌ها تهدید کرده بودند که به‌خاطر حضور نداشتن تیم ملی فوتبال این کشور در جام‌جهانی اجازه برگزاری این رقابت را نخواهند داد و به‌نظر می‌رسد که اتفاقات تلخی قرار است رخ دهد.
با این‌حال چند سایت خبری عربی دیگر اعلام کرده‌اند چنین اظهاراتی صحت ندارد. «عربی پست» صحت توییت منتسب به پاتروشف را زیر سؤال برد و نوشت: «هیچ منبعی برای صحت این اظهارات وجود ندارد؛ زیرا نیکولای پاتروشف اخیراً هیچ بیانیه‌ای در این زمینه صادر نکرده و هیچ رسانه روسی یا خارجی نیز آن را بازتاب نداده است. علاوه بر این، این خبر صرفا در چندین حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی و بدون اشاره به منبع منتشر شده است.»
پیش از این نیز اظهارات مشابهی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نسبت داده شده بود و در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد که رئیس‌جمهور روسیه تهدید به لغو جام‌جهانی قطر درصورت مشارکت نداشتن روسیه در آن کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید