• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 مهر 1401
کد مطلب : 172510
+
-

سقوط هم‌گروه‌های ایران

انگلیس و ولز به لیگ سطح دوم ملت‌های اروپا نزول کردند

سقوط هم‌گروه‌های ایران

2تیم از هم‌گروهی‌های ایران در جام‌جهانی قطر عملکردی فاجعه‌بار در لیگ ملت‌های اروپا داشتند. انگلیس و ولز هر دو با آخر شدن در گروه خود، به لیگ سطح دوم در دوره بعدی سقوط کردند. در تساوی3-3 انگلیس با آلمان، هواداران انگلیس اقدام به تمسخر مگوایر کردند که یک پنالتی به حریف داده بود.
ایتالیا با پیروزی 2 بر صفر برابر مجارستان و صدرنشینی در گروه مرگ به جمع 4تیم مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا رسید. بزرگ‌ترین غایب جام‌جهانی این دوره و دوره پیشین برای دومین مرتبه پیاپی به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها راه یافته است. ایتالیا با روبرتو مانچینی قهرمان یورو هم شده اما به قول خودش راهیابی به نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا چیزی از اندوه خودش و ایتالیا در ناکامی جام‌جهانی نمی‌کاهد.
در همین گروه انگلیس و آلمان هم حاضر بودند که در بازی پایانی 3-3 مساوی کردند. انگلیس در همین گروه تنها 3تساوی و 3امتیاز به دست آورد و طبق قانون باید به لیگ سطح 2سقوط کند؛ عینا مثل دیگر هم‌گروهی ایران در جام‌جهانی که در رقابت‌های امسال لیگ ملت‌ها و در گروه چهارم با یک امتیاز آخر شد و به سطح پایین‌تر سقوط کرد. آلمان که در دوره اول در گروهش آخر شده بود، با هانسی فلیک کمی وضعیتش بهتر شد و در رتبه سومی مسابقات مرحله گروهی را به پایان برد؛ 3امتیار پایین‌تر از مجارستان رده دومی و 4امتیاز کمتر از ایتالیای صدرنشین.
در گروه اول که 2فینالیست جام‌جهانی قبلی یعنی کرواسی و فرانسه حضور داشتند، قهرمان جهان سوم شد و اتریش به سطح 2سقوط کرد. کرواسی با اقتدار و با 13امتیاز توانست بالاتر از دانمارک 12امتیازی به نیمه‌نهایی برود. مودریچ در پیروزی 3بریک در زمین اتریش گل زد.
فرانسه که 15بازیکن مصدوم داشت در روز آخر تنها یک امتیاز بیش از اتریش ته جدولی جمع کرد و سوم شد. در گروه آخر تیم هلند تنها یک بازی را نبرد و با فان‌خال نشان داد یکی از مدعیان قهرمانی جام‌جهانی است. در شب آخر هلندی‌ها با تک‌گل ویرجیل فان‌دایک از سد بلژیک پرستاره هم گذشتند و با 16امتیاز صعود کردند. آخرین تیم راه‌یافته به مرحله نیمه‌پایانی لیگ ملت‌ها از بازی دیشب اسپانیا و پرتغال مشخص شد. اسپانیا برای صعود فقط و فقط باید بر پرتغال پیروز می‌شد چون 2امتیاز از این تیم کمتر داشت. در این گروه چک آخر شد و سوئیس سوم. در بازی ماقبل آخر پرتغال، بینی کریستیانو رونالدو شکست. ستاره پرتغالی در پیروزی 4 بر صفر پرتغال در زمین جمهوری چک یک پاس‌ گل به ژوتا داد و یک پنالتی هم به حریف هدیه کرد که پاتریک شیک آن را از دست داد. او دقیقه13 با برخورد به‌دست توماش واچلیک دروازه‌بان حریف بینی‌اش شکست اما پس از مداوا به زمین برگشت. او برای بازی دیشب مشکلی نداشت. رونالدو در 3بازی 3گل به اسپانیا زده بود که هر 3گل در جام‌جهانی2018 به‌ثمر رسید.
بازی دیشب اسپانیا- پرتغال یکصدونودمین بازی ملی رونالدو بود. او در 189مسابقه قبلی 117گل و 43پاس گل ثبت کرده بود. رونالدو با 6بازی دیگر در ترکیب پرتغال به رده دوم رکوردداران بیشترین بازی ملی (به‌طور مشترک با بدر المطوی کویتی) می‌رسد. سوچین‌اون از مالزی همچنان با 219بازی که تنها 195بازی آن را فیفا به رسمیت می‌شناسد، رکورددار بیشترین بازی ملی در تاریخ فوتبال است.
تا پیش از 2دیدار دیشب 122گل در 46مسابقه در سطح اول برگزار شده بود. باتشوایی و ممفیس با 3گل بهترین گلزنان این دوره بودند اما در مجموع هالند با 6گل زده بهترین گلزن لقب گرفت. دیدارهای نیمه‌نهایی این دوره در خرداد آینده برگزار خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید