• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 2 مهر 1401
کد مطلب : 172391
+
-

نه قاطع مردم به اغتشاشگران

مردم در سراسر کشور دیروز با شرکت در راهپیمایی پس‌از نماز جمعه، اغتشاش‌ها و حرکات هنجارشکنانه چند روز اخیر را محکوم کردند

گزارش
نه قاطع مردم به اغتشاشگران

دیروز مردم انقلابی تهران و شهرهای مختلف کشور، پس از اقامه نمازجمعه، در  محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن‌کریم، به آتش کشیدن مساجد و همچنین هتک حرمت نسبت به حجاب بانوان میهن اسلامی به خیابان‌ها آمدند و برخی حرکات هنجارشکنانه ازسوی عده‌ای معدود را محکوم کردند.
به گزارش همشهری، این راهپیمایی در تهران نیز مانند دیگر شهرهای کشور، باحضور هزاران نفر از شهروندان، با شکوه و جلوه خاصی برگزار شد و مردم از قشرهای مختلف آمده بودند هتک حرمت به مقدسات در اغتشاش‌های اخیر را محکوم کنند. نمازگزاران تهرانی با راهپیمایی از محل برگزاری نمازجمعه در دانشگاه تهران، به سمت میدان انقلاب حرکت کردند و به سردادن شعار علیه ساختارشکنان پرداختند.
در این مراسم، راهپیمایی‌کنندگان با سردادن شعارهایی ازجمله «ملت ما بیدار است، از فتنه‌گر بیزار است»، «مرگ بر منافق»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، «مرگ بر ضدولایت فقیه»، «مرگ برآمریکا»، «مرگ براسرائیل»، «مرگ برانگلیس»، «مزدور آمریکایی به جنگ دین آمده» و... انزجار خود را از اغتشاش‌های اخیر و هتاکی به ساحت مقدسات ابراز کردند.
مردم تهران همچنین با سردادن شعارهایی همچون «نابودی فتنه‌گر، شعار ملت ماست»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «توطئه و اغتشاش، کار منافقین است»، «پیروی از رهبری باعث هر عزت است» و... انزجار خود را از اقدام‌های آشوبگرانه و توطئه‌آمیز دشمنان و آشوب‌گری‌ها در کشور نشان دادند.
حمایت مردمی از نیروی انتظامی
نمازگزاران همچنین با سردادن شعارهایی همچون «نیروی انتظامی تشکر، تشکر»، «نیروی انتظامی حافظ امنیت است» و... از تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی برای برقراری امنیت قدردانی کردند.
دراین راهپیمایی که از دانشگاه تهران به‌سوی میدان انقلاب برگزار شد، مردم ضمن در دست داشتن پرچم مقدس ایران، تصاویری از رهبرمعظم انقلاب، سردار سلیمانی و سایر شهدای کشورمان را به‌همراه داشتند. همچنین برخی از مردم تهران هم ظهر دیروز در ایستگاه مترو با سردادن شعارهایی، انزجار خود را نسبت به رفتار سلبریتی‌های دست نشانده اعلام کردند و خواستار رسیدگی قوه‌قضاییه به جرائم آشوبگران و اغتشاشگران شدند.

لزوم برخورد عبرت‌آموز با سران اغتشاش
امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی  - سیاسی جمعه با بیان اینکه سران اغتشاش از بیگانه خط می‌گرفتند و می‌گیرند، گفت: مردم می‌خواهند با سران اغتشاش قاطع‌ترین برخورد عبرت‌آموز انجام شود. سیداحمد خاتمی با بیان اینکه فوت یک هموطن مایه تأسف ماست و جای تسلیت به خانواده ایشان و آرزوی صبر برای آنان دارد، افزود: دراین قضیه همه مقام‌های کشور ورود کردند و رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه و رئیس قوه مقننه همه وارد شدند و بر پیگیری دقیق این مسئله تأکید کردند و این مسئولان امین نظام هستند و ما به امنای خود کاملا ایمان داریم و مردم هم دراین عرصه به قول امنا ایمان دارند و قطعا پیگیری و نتیجه به مردم گفته خواهد شد.
وی خطاب به ملت گفت: مدت‌هاست دشمنان شما مردم به‌دنبال ایجاد اغتشاش هستند، دنبال سوژه بودند و موفق نشدند؛ تا اینکه این سوژه پیش آمد و سوژه بسیار دندانگیری برای آنان شد و سوار بر موج شدند. دل‌شان برای آن خانم نسوخته بود، بلکه دل‌شان برای مقابله با نظام و مقابله با شما مردم لک زده بود و عقده‌گشایی کردند.

اغتشاشگران درمقابل مردم
امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: تنها چیزی که برای این اغتشاشگران مطرح نبود، همان مسئله این خانم است، چون مسئولان به ‌جد در صحنه و پیگیر هستند؛ پس هدف‌شان مقابله با دین بود و دلیل آن ‌هم سوزاندن قرآن‌کریم، سوزاندن مسجد و چادر را از سر زن مسلمان کشیدن و کار رضاخانی کردن بود‌ و این یعنی ضدیت با دین.
خاتمی عنوان کرد: این اغتشاش‌ها مقابله با شما مردم بود، چون پرچمی که نماد اقتدار و عزت شماست را به آتش کشیدند؛ یعنی علیه مردم هستند و بیش‌ از ۶۰ آمبولانس را تخریب کردند و تعدادی را هم سوزاندند. برای چه این آمبولانس‌ها را می‌سوزانید؟ این آمبولانس‌ها مال مردم است و شما ضد‌مردم هستید. بانک‌ها را به آتش کشاندن یعنی اموال مردم را نابود کردن؛ پس شرم‌تان باد.
وی با بیان اینکه سال ۷۸ و ۸۸ همین اغتشاش‌ها بود وآدم‌هایشان همین آدم‌ها بودند و شعارهایشان همین شعارها بود، تصریح کرد: اما این دفعه مردم همراهی نکردند، بلکه نفرین‌شان هم کردند. پس قصه این اغتشاش‌ها، قصه اعتراضات نبوده و نیست؛ اغتشاش‌هایی که لحظات پایانی خود را می‌گذراند.

2گروه اصلی اغتشاشگران
خطیب موقت تهران، اغتشاشگران را 2گروه «جوانان ناپخته فریب‌خورده تحت‌تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای‌مجازی بیگانه» و «سران اغتشاش» توصیف کرد و گفت: سران اغتشاش از آنان استفاده ابزاری کردند و حالا که روزهای پایانی است، برادرانه نصیحت می‌کنم اگر آینده ندارید و نمی‌خواهید در این مملکت زندگی آرامی مثل مردم داشته باشید، پس صف‌تان از این مردم جداست. دوستانه به همه آنهایی که صدای ما را می‌شنوند و به پدر و مادرهایشان می‌گویم این جوانان و نوجوانان را نصیحت کنند تا آینده خود را تباه نکنند.
خاتمی افزود: سران اغتشاش از بیگانه خط می‌گرفتند و می‌گیرند و پول هم می‌گیرند. بی‌بی‌سی به‌صراحت می‌گوید ما ذی‌نفع هستیم آن‌وقت آمریکا، سران استکبار و نوچه‌هایشان تمام‌قد وارد میدان شدند و تریبون‌های خود را در اختیار این اغتشاشگران قرار دادند.
وی با بیان اینکه به‌عنوان کسی که بیش‌از ۳۰سال در سیره اهل‌بیت(ع) کار می‌کنم و 3 بار این سیره را از اول تا آخر گفتم، گفت: یک مطلب مسلم دراین سیره این است که مولا با فریب خورده‌ها مهر داشت، اما قاطع‌ترین برخورد را با سران جنایت داشت و در اینجا رئیس قوه قضاییه هم حضور دارد از زبان شما مردم می‌گویم؛ مردم می‌خواهند با سران اغتشاش قاطع‌ترین برخورد عبرت‌آموز انجام شود.
امام جمعه موقت تهران با خنده‌دار دانستن حمایت سلطنت‌طلبان و اشک تمساح منافقان گفت: اینهایی که سالیان سال به مردم ظلم و این همه کشتار و ترور کردند، امروز به حمایت از یک خانم برخاستند؛ اصلا به قامت و قیافه‌تان نمی‌آید! شما جلادهای آدمکش کجا حمایت از یک خانم کجا؛ و این بسیار هشداردهنده است.
وی همچنین خطاب به آنانی که قلم و تریبون در اختیار دارند، عنوان کرد: آنهایی که با قلم و فضای‌مجازی از این منافقان و سلطنت‌طلبان حمایت می‌کنند، بدانند با چه کسانی همراه هستند؛ آنها با سلطنت‌طلبان همراهی و در اردوگاه سلطنت‌طلبان بازی می‌کنند. به‌خود بیایید؛ درغیر این‌صورت مورد لعن و نفرین ملت واقع خواهید شد. عزیزان نیروی انتظامی دل قوی دارید که ملت حامی شماست.

هدف اصلی اغتشاش‌ها مقابله با نظام اسلامی 
امام جمعه موقت تهران هدف اصلی دشمن از این اغتشاش‌ها را نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: در مسیر حمایت از نظام اسلامی با کسی تعارف نداریم و تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم.
خاتمی خطاب به صاحبان تریبون اذعان کرد: مراقب باشید تریبون‌تان با تریبون ضد‌انقلاب قاطی نشود؛ چون متأسفانه دراین حادثه برخی که نان نظام را خورده‌اند، با اغتشاش دشمنان این ملت همصدا شده‌اند؛ البته هنوز هم دیر نشده‌ و شما که به‌راحتی بیانیه می‌دهید حالا هم با صدور بیانیه‌ای اغتشاش‌ها را محکوم کنید، درغیراین صورت همسوی آنان هستید. اغتشاشگران پیام راهپیمایی امروز(دیروز) و ابراز نفرت‌ها را بگیرند.

مکث
 درخواست «برخورد قاطع» از قوه قضاییه

تظاهرات بزرگ مردم ایران در شهرهای مختلف کشور در محکومیت فتنه‌گران و هتاکان به مقدسات دینی با صدور قطعنامه‌ای پایان یافت؛ بیانیه‌ای که طی آن از قوه قضاییه درخواست شد با اغتشاشگران برخورد قاطع انجام شود. در بخشی از این بیانیه آمده‌است: «جنایت و خباثت عده‌ای معدود از عناصر خودفروخته و فریب‌خورده و مزدوران سرسپرده در اهانت بی‌شرمانه به ساحت قدسی و آتش‌زدن کتاب رحمت و حِکمت، قرآن مجید و اهانت وقیحانه به مقدسات و ارزش‌های دینی و اعتقادات عمومی و به آتش کشیدن تعدادی از مساجد و هتک حرمت حجاب و عفاف بانوان محترمه را کاملا مردود و شدیدا محکوم می‌کنیم.» دراین بیانیه ضمن اعلام حمایت قاطع از نیروی انتظامی، به‌عنوان حافظان جان، مال و امنیت مردم، آمده ‌است: «از قوه محترم قضاییه می‌خواهیم در نخستین فرصت ممکن، در اقدامی سریع و انقلابی به جرائم اغتشاشگران و آشوبگران رسیدگی و با مجرمان این حوادث اخیر برخورد قاطع قانونی کرده و نتایج رسیدگی‌های خود را در اسرع وقت به اطلاع افکار عمومی برسانند.» در این بیانیه همچنین اضافه شده ‌است: «ما با تمام وجود اعلام می‌کنیم تا جان در بدن داریم از قرآن و اهل‌بیت(علیهم السلام) و ولایت جدا نخواهیم شد و همچنان ادامه‌دهنده راه نورانی شهدا و امام شهدا بوده و دشمنان را در رسیدن به اهداف پست و پلید خود ناکام خواهیم گذاشت.»





 

این خبر را به اشتراک بگذارید