• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 2 مهر 1401
کد مطلب : 172372
+
-

تفریق حاصل یک عکس است

مانی حقیقی در مصاحبه با ورایتی از چگونگی ساخته شدن فیلم «تفریق» سخن گفت.
فیلم «تفریق» با یک بارندگی شدید و بی‌وقفه و یک زوج جوان که با 2همزاد خود روبه‌رو می‌شوند، شروع می‌شود. این فیلم که برای نخستین‌بار در جشنواره تورنتوی امسال دیده شد با ایده اولیه متفاوتی شکل گرفته و یک سفر طولانی‌مدت در جنوب غرب ایران که محل وقوع جنگ ایران و عراق بود، کلید ساخت آن را زد.
حقیقی به ورایتی گفته است: در یک نمایشگاه که به سال‌های جنگ مربوط بود، با دیدن یکی از عکس‌ها شگفت‌زده شدم. آن عکس، من بودم. من در یک لباس نظامی که از ناحیه گردن به‌شدت مجروح شده بودم و 2سرباز دیگر داشتند مرا می‌بردند. همانطور که یکی از شخصیت‌ها در «تفریق» می‌گوید: «این‌طور نبود که او شبیه من باشد، او همزاد مطلق من بود!» آنقدر گیج شده بودم که از دیگران خواستم تا آنچه می‌بینم را تأیید کنند و همه مطمئن بودند که آن تصویر از آن من است. با این تفاوت که در زمان جنگ من خیلی جوان‌تر از مردی بودم که در تصویر زخمی شده است. فیلم حقیقی بر محور 2بازیگر اصلی که هر یک نقش 2شخصیت را بازی می‌کنند، می‌چرخد؛ ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده.
حقیقی می‌گوید دلیل اصلی‌اش برای انتخاب آنها این بود که بسیار مهربان و آدم‌های راحتی هستند و به‌راحتی می‌توان به آنها نزدیک شد.
وی می‌گوید: روند تمرین من معمولا زمان زیادی می‌برد و پیش‌نویس نهایی را بعد از انتخاب بازیگران می‌نویسم و فیلمنامه را برای آنها بازنویسی می‌کنم؛ بنابراین آنها نباید تنها بازیگران خوبی باشند، بلکه باید با شخصیت‌ها دوست شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید