• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 2 مهر 1401
کد مطلب : 172368
+
-

سیما در قرق سریال‌های پلیسی

شبکه‌ها به جذب مخاطب تلویزیون با پخش سریال‌های پاییزی امیدوارند

سریال
سیما در قرق سریال‌های پلیسی

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

شروع پاییز برای تلویزیونی که هر فصل از تعداد مخاطبانش کم می‌شود، شاید یک آغاز جدید باشد. این‌بار برخلاف ماه محرم و ناکامی سریال‌ها در جذب بیننده، تلویزیون با دست پر وارد سومین فصل سال می‌شود. قرار است بعد از پایان ماه صفر شبکه‌های اصلی پخش 3سریال جدید را شروع کنند؛ البته باید دید این سریال‌ها به مذاق بینندگان تلویزیون خوش می‌آیند یا هنوز تماشاگر شبکه‌های تلویزیونی همچنان ترجیح می‌دهد سریال‌های تکراری کره‌ای را تماشا کند.

ده‌نمکی؛ کارگردان پرکار سیما
هم‌اکنون پرکارترین کارگردان تلویزیون، مسعود ده‌نمکی است که تولید مجموعه‌های تلویزیونی را در سیما بر عهده دارد. از این کارگردان قرار است یک‌ سریال طنز با موضوع کرونا روی آنتن برود. «آزادی مشروط» سریال جدید ده‌نمکی است که بعد از «دادستان» پخش خود را پس از ماه صفر آغاز می‌کند. البته این سریال مراحل پایانی ساخت را پشت سر می‌گذارد و از شبکه یک نمایش داده می‌شود. سریال ۳۰قسمتی «آزادی مشروط» که توسط کریم خودسیانی و شهاب عباسی و براساس طرحی از مسعود ده‌نمکی به نگارش درآمده با محوریت طنز، فعالیت گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا و مصائب و شیرینی‌های این دوران را به تصویر کشیده است.

پلیس سایبری در «شهباز»
مجموعه تلویزیونی «شهباز» به کارگردانی حمیدرضا لوافی و نویسندگی مینا خدیوی در ژانر پلیسی معمایی با موضوع فضای مجازی و پلیس سایبری هم‌اکنون در شهر تهران در حال تصویربرداری است. «شهباز» درباره یک گروه سایبری است که به‌دنبال هکری بین‌المللی هستند. پلیس سایبری با اشراف به این فضا با مجرمان برخورد می‌کند و به داستان مردمی هم که از آنها سوءاستفاده شده و مورد نشان افراد خلافکار قرار گرفته‌اند، می‌پردازد. این مجموعه تلویزیونی در ۳۰قسمت ۴۰دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه 5سیما تولید می‌شود.

عملیات رعد در شبکه یک
سریال «عملیات رعد» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی علی یاور از شبکه یک پخش خواهد شد. زمان دقیق پخش این سریال مشخص نیست، اما عنوان شده که اواسط مهرماه این مجموعه پخش می‌شود. مجید واشقانی، مهدی زمین‌پرداز، هادی دیباجی، ارسطو خوش‌فرم، شهروز ابراهیمی، مهشید جوادی و معصومه بافنده بازیگران این سریال هستند. تصویربرداری این مجموعه در تهران ادامه دارد و به‌صورت همزمان تدوین و صدا‌گذاری آن توسط عوامل تولید در حال انجام است.

«آتش سرد» پخش می‌شود؟
با به تعویق افتادن پخش سریال «آتش سرد» به‌نظر طلسم پخش این سریال هفته دوم مهرماه شکسته می‌شود. مجموعه «آتش سرد» به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه‌کنندگی علی مهام از نهم مهرماه هر شب از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱و۳۰دقیقه روی آنتن شبکه 2سیما می‌رود. «آتش سرد» در ۳۰قسمت ۴۵دقیقه‌ای آماده پخش شده است.
 این سریال بنا بر اعلام سیمافیلم پیش‌تر قرار بود مردادماه روی آنتن برود که حالا با تأخیر و بنا بر اعلام تیزر پخش شده از شبکه2، از ۹روز دیگر روی آنتن می‌رود.

پرونده باز «87متر» 
پخش سریال «۸۷متر» کیانوش عیاری هم همچنان با چالش‌هایی برای پخش از تلویزیون مواجه است و تاکنون خبری مبنی بر وضعیت نهایی آن اعلام نشده است. این سریال چندین‌بار در جدول پخش قرار گرفت، اما روی آنتن نرفت. به‌نظر می‌رسد این سریال هم در کنار مجموعه‌های تولیدی اما پخش‌نشده سازمان قرار بگیرد. «87متر» سال1396 کلید خورد؛ کیانوش عیاری و همکارانش بارها در طول ساخت، به‌دلیل بودجه متوقف شدند و در نهایت زمستان سال1399 این سریال به پایان تصویربرداری رسید. قرار بود در 1400 این سریال روی آنتن برود؛ حتی عیاری این خبر را به رسانه‌ها داد  که به‌زودی روی آنتن خواهد رفت. مردادماه سال گذشته بود که تیزرهایی از این سریال روی آنتن رفت، اما مجموعه‌هایی پشت سر آن آمدند و هنوز خبری از این پروژه نیست.


«بی‌همگان» در شبکه3

«بی‌همگان» به کارگردانی مشترک بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی به‌زودی راهی آنتن شبکه3 سیما می‌شود. بهرنگ توفیقی یک دهه پیش و با سریال کمدی «مسیر انحرافی» به مخاطبان تلویزیون معرفی شد و با سریال‌هایی همچون انقلاب زیبا، پشت بام تهران، زیر پای مادر و پدر همکاری با تلویزیون را ادامه داد و این اواخر افرا را ساخت. توفیقی در شبکه نمایش خانگی سریال «آقازاده» را هم تولید کرد که بازتاب زیادی در زمان پخش داشت. این کارگردان برخلاف سریال‌های قبلی خود، «بی‌همگان» را با کارگردانی مشترک اصغر هاشمی جلوی دوربین برده است. هاشمی به‌عنوان فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و کارگردان سال۸۶ آخرین سریال خود «یک مشت پر عقاب» را ساخت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید