• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 31 شهریور 1401
کد مطلب : 172332
+
-

آماربازی

17.2
در لیگ برتر فوتبال ایران هیچ تیمی به اندازه گل‌گهر سیرجان روی حریفانش مرتکب خطا نشده است. آمارهای متریکا بیانگر این است که شاگردان امیر قلعه‌نویی طی 6هفته‌ای که از لیگ گذشته در هر بازی به‌طور میانگین 17.2خطا روی بازیکنان حریف داشته‌اند. فصل گذشته خطاکارترین تیم لیگ، استقلال بود که زیرنظر فرهاد مجیدی بیشتر از هر تیم دیگری مرتکب خطا می‌شد. اما امسال آبی‌ها با میانگین 16.7خطا در هر بازی در این زمینه رتبه دوم را دارند. کم‌خطاترین تیم‌های لیگ هم پیکان و نساجی با میانگین 8.5و 8خطا در هر بازی هستند. فقط این دو تیم‌اند که تعداد خطاهای‌شان در هر بازی به 10نمی‌رسد. فولاد و مس رفسنجان هم جزو تیم‌های پرخطای لیگ هستند و معدل خطاهای‌شان حوالی 14و 15است.

18.3
و اما در نقطه مقابل این آمار و در زمینه تیم‌هایی که بیشترین خطا روی آنها انجام شده در وهله اول به نام‌های پرسپولیس، هوادار و مس رفسنجان می‌رسیم. پرسپولیس با تحمل 18.3خطا در هر بازی تیمی است که بیشتر از هر تیم دیگری در این فصل متحمل خطای رقبا می‌شود. این در حالی است که سرخپوشان در آن سمت جدول با ارتکاب فقط 11خطا در هر بازی از سالم‌ترین تیم‌های لیگ هستند و رتبه سوم را بین کم‌خطاها دارند. بعد از پرسپولیس باید از 2تیم هوادار و مس رفسنجان نام ببریم که به نسبت خودشان خطاهای زیادی را از تیم‌های رقیب تحمل می‌کنند. هوادار در هر بازی 16.7بار و مس رفسنجان 15بار متحمل خطای حریفان می‌شوند.

21
بی‌انضباط‌ترین تیم لیگ در زمینه دریافت کارت‌های زرد و قرمز در این فصل، تیم هوادار بوده است. شاگردان ساکت الهامی طی 6مسابقه‌ای که انجام داده‌اند 19کارت زرد و یک کارت قرمز گرفته‌اند که این آمار بالاتر از آمار کارت‌های هر تیم دیگری است. اگر هر کارت قرمز را معادل 2کارت زرد محاسبه کنیم، هوادار با 21امتیاز منفی حاصل از 19کارت زرد و یک قرمز، طبعا قعرنشین جدول بااخلاق‌ترین تیم‌های لیگ است. بعد از تیم ساکت الهامی که از این لحاظ به‌خود او شباهت دارد به تیم نساجی می‌رسیم که 15بار کارت زرد گرفته اما 2بار هم بازیکنانش را با کارت قرمز داور از دست داده است. نساجی صاحب 19امتیاز منفی است و فولاد و ذوب‌آهن با 18امتیاز منفی در رتبه بعدی هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید