• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 17 شهریور 1401
کد مطلب : 170958
+
-

3راه برای یادگیری حرفه‌ای

3راه برای یادگیری حرفه‌ای

در هر کسب‌وکاری که باشید، باید برای یادگیری خودتان فکری کنید. هر جایی که یادگیری در کسب و کار شما تمام شود، احتمالا دارید برعکس به سمت شکست حرکت می‌کنید. اما چطور باید یادگیری‌مان را در کسب‌وکارها و شرکت‌ها و سازمان‌ها و... افزایش بدهیم؟ روش‌های مختلف مستقیم و غیرمستقیمی به این منظور وجود دارد. شاید این سه روش مستقیم یادگیری از کتاب «بیش‌یادگیری» اسکات یانگ برای‌تان کارگشا باشد و بتواند شما را یک سر و گردن از دیگر همکاران‌تان بالاتر نگه دارد.

پروژه بردارید
یک وقت هست که شما کتاب می‌خوانید و دوره می‌بینید و...، یک وقت هم هست که وارد عمل می‌شوید و عملا یک پروژه و طرح و... را انتخاب می‌کنید و حین کار، چیزهایی را که لازم است، یاد می‌گیرید. خوبی یادگیری پروژه‌محور آن است که ناچارید چیزهایی یاد بگیرید و همین ناچاربودن، باعث می‌شود تا این مواردی که یاد می‌گیرید در ذهن‌تان ماندگار شده و ملکه وجودتان شود. چه چیزی بهتر از این؟ شاید مواردی و کسب‌وکارها و حرفه‌های مرتبط با هنر و نوشتن و... بهترین زمینه برای اجرای چنین ایده‌ای باشند؛ آموختن از طریق ساختن.

یادگیری به سبک غرق‌شدن
شما قرار است چیزهایی را یاد بگیرید. خب، از این مهارت‌ها کجا می‌خواهید استفاده کنید؟ پس راه می‌افتید و خودتان را در آنجا غرق می‌کنید؛ درست مثل کسانی که می‌خواهند زبان انگلیسی یاد بگیرند و خودشان را غرق در سریال‌ها و فیلم‌ها و محیط‌های زبان انگلیسی و... می‌کنند. به قول تونی بازان، این راحت‌ترین و بدیهی‌ترین روش آموزش است که از قدیم وجود داشته چون در چنین محیطی شما ناچارید که مهارت‌تان را مدام به‌کار بگیرید، قدرت احضار مهارت یا واژه یا هر چیز دیگری به‌شدت بالا می‌رود و تبدیل به ناخودآگاه شما و عادت شما می‌شود.

کار چندبرابری
مریسا مایر، از مدیران ارشد تکنولوژی با سابقه کار در یاهو و گوگل و...، نکته جالبی در این زمینه دارد. او می‌گوید بهترین روش موفقیت آن موقع اتفاق می‌افتد که شما در انبوه کارهایی که باید انجام بدهید گیر افتاده‌اید و با خودتان می‌گویید که خدای من! دیگر توان انجام و روبه‌رو شدن با این پروژه و کار و... را ندارم؛ ولی پیش می‌روید و انجامش می‌دهید. این روش، به روش کار چندبرابری نیز معروف است. در این روش شما خودتان را در موقعیتی قرار می‌دهید که چالش‌های کاری‌ و حرفه‌ای‌تان چندبرابر می‌شود و ناچارید که از تمام توان و هوش و داشته‌ها و نداشته‌های‌تان استفاده ببرید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید