• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 31 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 17090
+
-

بدون حد‌نصاب جاکارتا

بدون حد‌نصاب جاکارتا

نیلوفر حامدی| دومین مرحله از لیگ طلایی دوومیدانی در حالی برگزار شد که هیچ‌کدام از شرکت‌کننده‌ها در رده سنی بزرگسالان نتوانستند حدنصاب شرکت در بازی‌های آسیایی را کسب کنند. این نتیجه اما در شرایطی به‌دست آمد که دوومیدانی تازه در ابتدای راهش قراردارد و فصل مسابقات تازه شروع شده است. از طرف دیگر حضور اصلی‌ترین چهره‌های این رشته در اردوهای برون مرزی باعث شده تا گزینه‌های اصلی جاکارتا در این رقابت‌ها شرکت نکنند. با این وجود اما تیمور غیاثی رئیس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دوومیدانی معتقد است اگرچه این نتیجه ایده‌آل نیست اما راضی کننده است و قطعا در ادامه رکوردهای بهتری ثبت می‌شود و درنهایت رهاورد جاکارتا برای دوومیدانی ایران درخشان‌تر از دوره قبل خواهد بود.
    دست‌های زیادی از جایزه کوتاه ماند
دومین مرحله رقابت‌های دوومیدانی لیگ طلایی مردان، شنبه‌شب در مواد مختلف و در مجموعه آفتاب انقلاب پیگیری شد. در این رقابت‌ها در هیچ ماده‌ای حد نصاب لازم برای بازی‌های آسیایی جاکارتا کسب نشد و تنها در چند ماده رکورد لازم جهت کسب جایزه این رقابت‌ها به ثبت رسید. در بخش دوهای 100متر رضا قاسمی که در چند سال اخیر پویایی سابقش را به کل از دست داده است نه تنها به رکورد جاکارتا نرسید بلکه حتی نتوانست به رکورد کسب جایزه دست پیدا کند. از دیگر ورزشکارانی که انتظار بیشتری از رکوردش می‌رفت علی ثمری است که در پرتاب وزنه همچون قاسمی نه رکورد جاکارتا را به‌دست آورد و نه رکورد کسب جایزه را. محمد صمیمی اما در پرتاب دیسک اگرچه به رکورد جاکارتا نرسید اما توانست با رکورد 34/61جایزه این رقابت‌ها را کسب کند. کاوه موسوی دیگر ورزشکاری است که در پرتاب چکش نتوانست رکورد درخوری کسب کند. در بین تما این چهره‌ها اما بیش از همه از حسین کیهانی جوان انتظار می‌رفت که بتواند به رکورد خوبی برسد ولی با رکورد 9:48 در ماده 3000متر دستش از جایزه هم کوتاه ماند. محمد ارزنده در ماده پرش طول و مسلم نیادوست در ماده 1500متر هم در کسب رکورد مسابقه اول فصل موفق نبودند. 
نکته مهم اما اینجاست که این مسابقه به‌عنوان رقابت آغاز فصل محسوب می‌شد و از آنجایی که ورزشکاران بعد از یک دوره بدنسازی فشرده و اردوهای سخت و جدی وارد این مسابقه شده‌اند قابل درک است که نتوانند هنوز رکورد خوبی کسب کنند. از طرف دیگر اصلی‌ترین چهره‌های دوومیدانی ایران نتوانستند در این رقابت‌ها حاضر شوند. احسان حدادی، حسن تفتیان، محمد قنبرزاده، علی خدیور و ملی‌پوشانی دیگر یا در اردوهای برون مرزی به سر می‌برند و یا به واسطه حضور در اردوهای کیش نتوانستند در این مسابقه شرکت کنند. در نتیجه و با حساب تمام این شرایط تمام چشم‌ها به دور بعدی این رقابت‌ها دوخته شده‌است. مسابقاتی که در انتظار رکوردهای بهتر ورزشکاران ایرانی است.
    نتایج ایده‌آل نبود اما راضی کننده بود
تیمور غیاثی رئیس سازمان تیم‌های ملی معتقد است این رکوردها اگرچه ایده‌ال نیست اما راضی کننده است: «این تازه دومین مسابقه فصل بود و قابل درک است که ورزشکاران هنوز با رکوردهای بهتر فاصله داشته باشند. این رکوردها ایده‌آل نبود اما راضی کننده است چون ما انتظاراتمان هنوز پابرجاست. چرا که می‌دانیم اصلی‌ترین ورزشکارانمان در ایران حضور ندارند. ضمن اینکه همین ورزشکاران هم در ادامه مسابقات تغییر خواهند کرد. این خاصیت دوومیدانی است که در طول فصل مسابقات ورزشکاران به مرور بهتر می‌شوند. تا 28خرداد فرصت کسب رکورد جاکارتاست و مطمئنم تا آن موقع رکوردهای خوبی ثبت می‌شود.» او در پایان خاطرنشان کرد: «با تجربه‌ای که در این بیش از 50سال کسب کرده‌ام می‌دانم که در جارکارتا نتیجه بهتری نسبت به دوره قبل کسب خواهیم کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید