• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
چهار شنبه 16 شهریور 1401
کد مطلب : 170885
+
-

مقرری‌بگیران بیمه بیکاری

سازمان تأمین اجتماعی در چارچوب قواعد بیمه کارگران مشمول قانون بیمه، مکلف است در ازای دریافت حق بیمه بیکاری، به کارگران مشمول این قانون که به‌طور غیرارادی بیکار شده‌اند و از ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند، مقرری بیمه بیکاری پرداخت کند. 
به‌گزارش همشهری، تازه‌ترین آمارهای ارائه‌شده از علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکی است ۱۸۵هزار نفر در کشور از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که این میزان نسبت به سال قبل روندی کاهشی را نشان می‌دهد. آمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری تا پایان مهرماه سال گذشته ۲۶۰هزار نفر اعلام شده بود. البته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اردیبهشت امسال از کاهش ۳۸درصدی تقاضا برای دریافت بیمه بیکاری نسبت به سال گذشته خبر داده بود که به‌نظر معاون روابط کار این وزارتخانه، کاهش تقاضا برای بیمه بیکاری، نشانه بهبود محیط کسب‌وکار است.
 نکته قابل‌تأمل اینکه طبق اعلام اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۷۰درصد مقرری‌بگیران صندوق بیمه بیکاری را کارگرانی تشکیل می‌دهند که در پایان قرارداد کار بیکار شده‌اند و این یعنی قراردادهای موقت همچنان عامل اصلی در حذف امنیت شغلی کارگران و بیکار شدن آنهاست.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید